k-ryeng Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hei! Sliter med nettverket på den bærbare maskinen min; den nekter å ta i mot IP-adresse fra DHCP-serveren. Den sender request, serveren gir ut en IP-adresse (fast-IP tildelt med DHCP), men min maskin tar ikke i mot adressen. Det virker ikke som det er noe feil med nettverkskortet (Intel Pro/1000 MT Mobile), for jeg får samme feil med et annet kort (Xircom Cardbus Ethernet II). Windows tildeler meg en std. Windows-IP (169.254.X.X) når jeg starter opp. Prøver jeg å oppdatere denne, får jeg feilmeldingen: The following error occured when renewing adapter Local Area Connection 3: An operation was attempted on something that is not a socket. Har dessuten forsøkt å fjerne TCP/IP-protokollen, for deretter å legge den inn på nytt, uten resultat. Håper noen har tips til hvordan dette kan ordnes! Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Tok et kjapt søk i google for deg. Noe du burde gjort selv kanskje.. uansett, tror denne kanskje kan hjelpe deg. Gi meg tilbakemelding. Håper det hjelper.. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Melbamix har helt rett ahn: Den siden hjelper deg den. Den sender deg forøvrig videre til http://www.cexx.org/lspfix.htm. Last ned lsp-fix og alt skal være i sin skjønneste orden igjen. Har prøvd det selv på en del PCer og det har alltid hjulpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå