Gå til innhold

Overklokkbarhet en til Creative GF4 Ti4400/4600?

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøpe meg et Ti4400 eller et 4600-kort i nærmeste framtid...og valget står mellom Creative eller Gainward.

Creative sine kort har som kjent allerede kommet ut på Komplett.no, og er blitt det mest solgte salgsobjektet der - Så jeg regner med at mange av dere der ute har et Ti4400 eller Ti4600.

Gainward sine kort kommer jo ikke før litt senere i denne måneden - og har en høyere pris, noe jeg tror skyldes følgende:

- Kvalitets-RAM

- VIVO (mulighet for video-opptak/redigering)

- Doble DVI utganger med 2 D-SUB adaptere

Det jeg lurer på angående Creative sine kort er følgende:

- Overklokkbarhet på Ti4400/4600-kortene (max GPU/RAM)

- Hastighet på RAM-brikkene (ns)

- Generell kvalitet og stabilitet

Og er det verdt å vente og betale ekstra for et Gainward kort? Kommer egentlig ikke til å bruke video-inngangen SÅ mye - er mest opptatt av ytelsen på 3D og DVD/MPEG2-avspilling.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-04 13:18, EviLEddiE skrev:

Det jeg lurer på angående Creative sine kort er følgende:

- Overklokkbarhet på Ti4400/4600-kortene (max GPU/RAM)

- Hastighet på RAM-brikkene (ns)

- Generell kvalitet og stabilitet

Jeg mottok mitt Creative Ti4400 kort i går, og må si meg passe fornøyd med dette. 2D kvaliteten er forresten fantastisk(sammenlignet med kongen på 2D kvalitet Matrox G450)! Her har virkelig Nvidia gjort leksa si, nå er det vanskelig å forsvare andre kort.

- Kortet kjører knirkefritt på 305/650.(Original kjøling) Resulterte i følgende resultat på 3Dmark2001se

- Minnet er laget av Samsung, og ser ut som er 3ns.

- Virker som bra kvalitet, stabiliteten er upåklagelig. Henger bare med GPU over 310MHz (hadde håpet på mer :smile: )

Savner en DVI->VGA kontakt slik at en kan kjøre 2 vanlige PCskjermer, men jeg antar dene kan handles rimelig.

Fulgte med 2 spill, et rallyspill + et annet (bryr meg egentlig lite)

Vi skal lage et review av kortet som vil bli publisert på slapps.com

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-04 13:36 ]

Lenke til kommentar

Tror ikke Gainward sine kort har bedre minne enn andre ti4600 kort, alle tester viser hastigheter rundt 750 mhz på overklokking på hele linja.

Kjøpte meg Creative i dag. Orker ikke vente til MAi på et Gainward-kort. Kjører minnet på 750 uten noen som helst problemer så tror nok dette kortet er like bra som andre gf4 kort.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest alle gode anbefalingene og "reviewene" av Creative sitt Ti4400-kort, slo jeg til..!

Bestilte kortet igår, og det ble sendt av sted fra Komplett idag...

Gleder meg som en unge til å kjøre spill med 4x antialiasing, fps over 100 osv...Jedi Knight 2, Max Payne og RTCW sliter litt vel mye på det GF2 Pro-kortet mitt!

Forresten, hvor mye tror dere jeg kan få for det gamle kortet mitt? Et Gainward CardExpert GeForce2 Pro/400 Golden Sample med 64MB DDR RAM. Jeg tenkte i utgangspunktet en 600-700 kr...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 20:28, Napoleon skrev:

Quote:

Forresten, hvor mye tror dere jeg kan få for det gamle kortet mitt? Et Gainward CardExpert GeForce2 Pro/400 Golden Sample med 64MB DDR RAM. Jeg tenkte i utgangspunktet en 600-700 kr...

Jeg gir deg 300kr...

Jeg er rimelig sikker på at jeg får 600-700 for kortet mitt - jeg kommer fra et sted der folk foretrekker å handle over disk/med andre folk framfor bestilling fra webshop. Dessuten har folk der jeg bor ikke mye greie på markedsverdier på datakomponenter, og det drar jeg nytte av...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-07 19:28, EviLEddiE skrev:

Jeg er rimelig sikker på at jeg får 600-700 for kortet mitt - jeg kommer fra et sted der folk foretrekker å handle over disk/med andre folk framfor bestilling fra webshop. Dessuten har folk der jeg bor ikke mye greie på markedsverdier på datakomponenter, og det drar jeg nytte av...

He he

Ja, jeg vet at kortet ditt er verd mer enn det.

Men jeg har ikke mer penger jeg...

Og kanskje du var dum nok til å slå til, men så dum var du ikke :sad:

Lenke til kommentar

Vil anbefale PowerStrip til å overklokke og sette forskjellige innstillinger.

http://download.cnet.com/downloads/0-10106...lst-7-1.7656924

får du ikke linken til å funke så søker du bare på "powerstrip" på http://www.download.com

Jeg kjøpte et Creative Ti4600, men når jeg aktiverer 4x AGP i BIOS og kjører 3DMark 2001 SE så låser hele maskinen seg på noen av testene. (særlig den med hestene som går rundt i en karusell).

Jeg har ikke overklokket kortet og kjører forøvrig T-bird 1200(266),Abit KT7A-RAID, 256MB PC133 RAM i Win2k.

Noen som har hatt de samme opplevelsene?

Lenke til kommentar

Hmm..synes ikke dere får så UTROLIG bra score i forhold til Prisen på disse skjermkorta...Betale 3500-5500! for å få 9500-?? i 3dmark2001 SE selv får jeg over 9300 Med mitt Radeon 8500LE kort! til ca 2000 kr. Ikke for å rakke ned på Nvidia..korta deres er gode...men Liker IKKE! prisen på dem..synes den er helt på tryne høy! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 14:38, Prog_Kick skrev:

Hmm..synes ikke dere får så UTROLIG bra score i forhold til Prisen på disse skjermkorta...Betale 3500-5500! for å få 9500-?? i 3dmark2001 SE selv får jeg over 9300 Med mitt Radeon 8500LE kort! til ca 2000 kr. Ikke for å rakke ned på Nvidia..korta deres er gode...men Liker IKKE! prisen på dem..synes den er helt på tryne høy!
:grin:

Creative TI4400 koster mindre enn kr.3000,-

Dersom du hadde satt skjermkortet mitt i din maskin og satt det opp til 300/650, vil jeg tippe resultatet ville landet omkring 12000-12500 poeng på standardinnstillingene i 3Dmark 2001se.

Det er tross alt litt forskjell på maskinene du sammenligner :smile:

Når du sitter på en P4 NW som sviver på 2.6GHz med såpass bra minnehastighet som du kjører, så sliter selv den beste AMD platform. Her tror jeg de mest ihuga AMD-fan må krype til korset og se seg slått :grin:

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-08 15:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...