Gå til innhold

Sx1 eller 6600?

sew

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha enten sx1 eller 6600 hvilken anbefaler dere?

ta med begrunnelse!

nå blir det vel enda en ny gigantisk diskusjon om et emne som har blitt tatt opp mange ganger før, men jeg gir et kort svar:

Fordeler med hver mobil i forhold til den andre:

6600: Best skjerm (knepent). Vanlige taster. Themes.

SX1: Minst. Lettest. MMC-hotswap. Billigere (noen hundrelapper). MP3-spiller. Følger med datakabel. Følger med handsfree.

Lenke til kommentar

ta med begrunnelse!

Finnes mange poster med dette fra før av her på forumet! Bare søk litt. Men jeg ville gått for SX1 av disse to. Har hatt begge telefonene og var mest fornøyd med den. Men det var også fordi at jeg ville ha mp3 i bra kvalitet (stereo) istedet for i mono. 6600 har bedre skjerm og nattmodusen på kameraet er bedre. Tastene på SX1 vender du deg til. Det er også mye enklere å bytte minnekort på SX1, som har hotswap ;) Ikke så viktig detalj, men den er der. Design messig er 6600 tøffest! Men jeg mener du får mest for pengene ved kjøp av SX1. Your choice :thumbs:

Lenke til kommentar
Er det 6600 som har best symbian?

dette er vel det vi er enige om

6600

siste symbianversjon (7.0)

Flerer programmer laget for denne telefonen, men de fleste passer også til sx1

Endel bedre skjerm (sjekk testen til amobil)

medfølgende 32mb minnebrikke (tror ikke man får med det med sx1)

sx1

Hotswap (for de som skifter minnekort ofte)

stereolyd

mp3spiller og radio

Dårlig tasteoppsett når man er ny med det (har ikke prøvd det)

Handsfree er med

Kort sagt stort sett det samme, sx1 bygger jo på symbian fra nokia tror jeg og har vistnok mistet mange bugs med siste fw oppdatering

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

ta med begrunnelse!

Jevne telefoner de da, 6600 har overlegent kamera i forhold til SX1. (Som forøvrig er meget dårlig)

Ellers er det større minnebrikke på 6600.

Men SX1 vinner klart på utseende.

Lenke til kommentar

ta med begrunnelse!

Jevne telefoner de da, 6600 har overlegent kamera i forhold til SX1. (Som forøvrig er meget dårlig)

Ellers er det større minnebrikke på 6600.

Men SX1 vinner klart på utseende.

SX1 og 6600 har like bra kamera. Med nyeste firmware på begge telefonene selvsagt.

Det følger med minnebrikke til 6600 ja, men dette "oppveies" av at SX1 er såpass mye billigere enn den.

Lenke til kommentar
Det følger med minnebrikke til 6600 ja, men dette "oppveies" av at SX1 er såpass mye billigere enn den.

Prisene varierer litt ettersom hvor man kjøper den:

SX1 er dyrere her:

SX1 uten abonnement på Lefdal: 4995,-

6600 uten abonnement på Lefdal: 4595,-

Men her er faktisk SX1 litt billigere:

SX1 uten abonnement på Elkjøp: 3799,- (faktisk ikke verst pris hos Elkjøp!! Fint om man ønsker å prøve en SX1 i 30 dager....)

6600 uten abonnement på Elkjøp: 4549,-

Billigste 6600 uten abonnement iflg. amobil prisguide: 4114,-

Billigste SX1 uten abonnement iflg. amobil prisguide: 3786,-

Billigste 6600 uten abonnement inkl. frakt iflg. no.kelkoo.com: 4634,-

Billigste SX1 uten abonnement inkl. frakt iflg. no.kelkoo.com: 4114,-

Lenke til kommentar

Prisene varierer litt ettersom hvor man kjøper den

såklart varierer prisene fra butikk til butikk. Men det er jo billigste pris som teller. Ikke at man KAN få den egentlig billigste dyrt et annet sted.

Lenke til kommentar

ta med begrunnelse!

VAr det ikke du som hadde en "ønskeliste" på funksjoner o.l. i en mobil som lignet på spesifikasjonene til T630 da? Link til emnet: Emnet

Da nevnte du ihvertfall at du helst ikke ville ha nokia, vil du ikke ha nokia så kjøp SX1! :thumbup: Jeg ville valgt 6600 men det måtte vært pga. tastene..

Endret av Anette_87
Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt meg SX1 selv, og valgte denne fremfor Nokia 6600. Noe av det som tippet vekta til meg:

- 500 kr billigere

- Stereo og mp3/radio

- Egen dedikert linje som viser batteristatus, signalstyrke, gprs, sms/mms, blåtann, IR osv(meget kjekk)

- MMC hotswap

- Større batteri (1000mah kontra 850mah for N6600, noen hevder likevel at 6600 har bedre standby)

- Gratis oppgradering av FW hjemme (!!!) Last ned fra Siemens nettsider.

Personlig ville jeg ikke valgt SX1 hvis det ikke hadde vært for Symbian. Jeg skriver "normalt" med SMS, dvs 2-3 pr dag kanskje. Så tastaturet skal jeg alltids klare å venne meg på, men det er selvfølgelig fryktelig uvant. Er du SMS avhengig er kanskje ikke dette riktig telefon for deg.

Jeg har aldri hatt en mobil med radio før, men duverden så kjekt det er! Hadde aldri trodd jeg skulle bruke denne funksjonen så mye som jeg gjør. (Det eneste negativet med radiofunksjonen som ingen nevner, er at du må bruke det medfølgende headsettet som antenne. Den vil ikke virke uten.)

Det er litt synd med Nokia 6600. Denne telefonen kunne blitt en virkelig killer for Nokia, men bare det at den mangler stereo gjør den mildt sagt uinteressant. Dette er et must etter min mening. Det som er utrolig positivt for SX1 sin del, er at Siemens har herjet nå i snart 1 år med å få denne "klar" for markedet. Og det ser ikke ut til at oppdateringene skal ta slutt med det første. Dette forteller meg at Siemens har tro på produktet og ikke vil gi seg før det fungerer. Siste offentlige FW er 07, mens de offisielle har kommet til 10 såvidt jeg vet. Og du kan oppgradere til siste firmware hjemme fra godstolen. Ikke akkurat negativt...

Endel andre produsenter retter dessverre aldri feil, men introduserer istedet nye produkter for å "glatte over." Her er spesielt Samsung den verste i klassen. Et annet godt poeng med å velge SX1, er at du støtter opp om Symbian. Hvis Siemens har suksess med sin SX1, så frister det sikkert de og andre å satse på Symbian i fremtiden. Måtte Microsoft ALDRI få den dominans i det mobile markedet, som de har på mediaplayer-siden og OS-siden. (Symbian er alt Nokias hjertebarn, så det spiller liten rolle for dets utbredelse om du velger Nokia med Symbian). Således er det politisk korrekt å velge SX1.

Og bare for å avrunde, hvis det enda ikke er opplagt: SX1 er en jævel av en telefon! Jeg kunne ikke være mer fornøyd.

Lenke til kommentar

Tastene til SX1 er genial ved navigering i meny! HF fungere som antenne ja men er well ikke mange radioenheter som IKKE har ekstern antenne.

Men det mest geniale er , som tidligere nevnt , at du kan oppgradere tlf selv via siemens sin hjemmeside!

OG at den kjører i STEREO både mp3 og Radio!! (skjønner ikke hva Nokia tenkte på der..)

Batterikapasiteten er omtrentlig det samme på de to .. kanskje hakke bedre på 6600

SX1 medfølger det også DATAKABEL!!

Og den lille minnebrikken som følger med N6600'n er mindre verdt enn HF'settet og datakabelen som er inkludert i pakken..

..og ikke så klumpete som N6600 kan kjennes ut som...

Lenke til kommentar

har nettopp kjøpt meg ny telefon og valget sto mellom n6600 og Sx1. det ble sx1, av den grunn at jeg ikke stoler på nokia. de lager dårlige telefoner og kan ikke oppgradere fw hjemme. har hatt siemens en stund nå. de er ikke feilfri. men bedre enn nokia. :yes:

Lenke til kommentar

Har selv nokia 6600 som jeg er veldig fornøyd med, virker helt supert....

Selv kunne jeg aldri kunne leve med tastene til sx1, og tastene er så essensielle at sx1 ble utelukket med en gang jeg fikk prøvd den.

Fordelene til SX1 ifølge meg er:

-Mp3 spiller (Noe som 6600 mangler) og radio.

-Egen oppgradering av FW (Men det trenger ærlig talt sx1 også, mye tull helt ibegynnelsen)

Nokias fordel ifølge meg er:

-Bedre skjerm

-Tastene

-Litt omstridt: men av og til "bedre kompatibilitet" med visse Symbian programmer.

Ellers er telefonene like, nesten alt for like, men her og der har begge enda noen fordeler.

Prisene varierer sterkt, men forskjellen er ikke så stor i mine øyne, ikke nok til å bestemme "valget".

Men må nok en gang nevne tastene, for den unormale plasseringen skaper også litt problemer når det gjelder symbian, siden de fleste programmer er laget med tanke på "vanlig" mobil-tastatur, ikke SX1/7600 tastaturet....

Hadde sx1 hatt 6600 tastene, så skulle jeg nok ha kjøpt den, men 6600 leder knepent pga. de tastene. Mp3 har jeg uansett ikke bruk for, jeg har en liten haug med mp3/minidiscer som leverer lengre standby, mere minne og sist men ikke minst: bedre lyd.

Derfor har jeg pr. idag 6600 ;)

Linuxguru: Det der med "politisk korrekt" greia er det verste tullet jeg har hørt :laugh:

Lenke til kommentar
Det er litt synd med Nokia 6600. Denne telefonen kunne blitt en virkelig killer for Nokia, men bare det at den mangler stereo gjør den mildt sagt uinteressant. Dette er et must etter min mening.

.....

Således er det politisk korrekt å velge SX1.

Bare fordi en telefon mangler stereo, så er den "mildt sagt uinteressant"? Hva gjorde du før du fikk SX1 da?

Politisk korrekt å velge SX1? Hva er det for noe vås?

Eks:

Siemens AG profitterte stort på å utnytte nazistenes fanger under den 2. verdenskrig.. er det også politisk korrekt å kjøpe produkter fra et firma som gjorde det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...