Steikern Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 det her er helt sykt jeg overklokka min pentium 4 2.8 ghz prescott til 3,22 ghz og gradene gikk ned skøner ingen ting jeg ass jeg bruker asus pc probe til og sjekke tempraturen på load og gradene lå på 41 C , det jeg gjore var at jeg trykte på start knapen mens jeg spillte cs og trykte på asus pc probe og på cpu tempratru ¨lå gradene på 41 c skjøner ikke hvordan det skall gå an jeg ass, det er bedre en normal tempraturen, men når jeg oberklokker den til 3,3 ghz fyker graden opp over til 60 C i load, jeg har boxed vifte. sorry får skrive feil... kan ta og legge ut bilde av tempraturen får de som ikke tror meg.... Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 asus pc probe viser feil,gjorde i allefall på meg..hadde p4 1,7ghz wilemette@ 2,1ghz..viste bare 21c på max load..og romtemp på 24c..dette stemmer jo ikke! så prøv heller med sisoft sandra,aida eller noen andre programmer og sammenlign=) det jeg har hørt er at prescott er UTROLIG varm..så dette tror jeg neppe stemmer.. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Prøv og oppdater bios.... Det skader aldrig.... Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 det her er helt sykt jeg overklokka min pentium 4 2.8 ghz prescott til 3,22 ghz og gradene gikk ned skøner ingen ting jeg ass jeg bruker asus pc probe til og sjekke tempraturen på load og gradene lå på 41 C , det jeg gjore var at jeg trykte på start knapen mens jeg spillte cs og trykte på asus pc probe og på cpu tempratru ¨lå gradene på 41 c skjøner ikke hvordan det skall gå an jeg ass, det er bedre en normal tempraturen,men når jeg oberklokker den til 3,3 ghz fyker graden opp over til 60 C i load, jeg har boxed vifte. sorry får skrive feil... kan ta og legge ut bilde av tempraturen får de som ikke tror meg.... Ser ut til at du mangler en liten tast på tastaturet ditt... har du hørt om punktum eller? men, synes du kanskje det virker rimelig at et sted mellom to CPU hastigheter så finnes det en som utvikler mye mye mindre varme enn noe annet.. "super-klokke-hastigheten"... Det her stiller i samme kategori som de som skal regne ut hvor varm en kartong med melk blir hvis du tar den ut av et kjøleskap og lar den stå der i to timer, og man regner og kommer frem til at den er 60 C når romtemperaturen er 23C .. og melka i utgangspunktet er 4C når den blir tatt ut.. Logisk sans er en fin bil.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) synes du kanskje det virker rimelig at et sted mellom to CPU hastigheter så finnes det en som utvikler mye mye mindre varme enn noe annet.. "super-klokke-hastigheten"... Det her stiller i samme kategori som de som skal regne ut hvor varm en kartong med melk blir hvis du tar den ut av et kjøleskap og lar den stå der i to timer, og man regner og kommer frem til at den er 60 C når romtemperaturen er 23C .. og melka i utgangspunktet er 4C når den blir tatt ut.. Hva mente du med det der? Det er jo klart at cpuen blir varmere enn romtempen.. Selvsagt går ikke det med en boks melk, men med en cpu som lager en del varme så er det jo naturlig at den er varmere enn romtemp.. Derimot så går det ikke at den blir kaldere da.. ("vanlig" vifte- eller vannkjøling) Endret 23. april 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 (endret) da er nok tempratur måleren min feil! Endret 23. april 2004 av Aadna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå