s-ki Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hei! Når jeg nå skal overføre bilder fra kameraet og til PC’en kommer det også med noen bilder som jeg har slettet (jeg formaterer alltid kortet etter hver nedlasting). Disse bildene lar seg ikke slettes, de dukker opp hver gang selv om displayet viser ”tomt kort” etter hver formatering. Hva kommer dette av? At kortene ikke varer evig er jeg klar over, mitt er 8 mnd, det er et Lexar ”media” Compactflash 256MB. Er det noe som kan gjøres eller er dette begynnelsen på kortets endeligt? Mvh s-ki Arvid Kirknes Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Kanskje de bildene er beskyttet mot sletting? Prøv å slette alt ved hjelp av kortleser, eller fra PC hvis kameraet vises som flyttbar disk. Lenke til kommentar
s-ki Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Hei! Takk for raskt svar! Prøvde å formatere fra PC'en, men fikk denne beskjeden: "Windows kan ikke fullføre formateringen". Bildene er forøverig ikke beskyttet mot sletting. Hva prøver man så? mvh s-ki Arvid Kirknes Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Vil tro dette er en garantisak. Som du sier, er kortet kun 8 måneder gammelt. Virker som en produksjonsfeil. Ta kontakt med forhandleren og forklar problemet. De vil sikkert bytte det for deg. Lenke til kommentar
s-ki Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Hei! Ja hadde dat bare vært kortet! Da jeg byttet kortet over til min Oly 5050 var det ingen problemer med formateringen, hellere ikke fra PC'en. Da jeg på nytt satte kortet i A2'en og tok fem bilder (som jeg lastet ned uten problemer) viste infoen at kortet var tomt!!! Jeg prøvde ørten ganger av og på med kameraet osv, men hver gang jeg skulle formatere var altså kortet tomt. I min oly viste det riktig nok 5 bilder..... Jeg får vel ta det med til fotobutikken i morgen og så prøve med et nytt kort, virker ikke det må det inn til en helsejekk. Takk for svar! mvh s-ki Arvid Kirknes Lenke til kommentar
laukis Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) slettet..... sorry, så feil Endret 23. april 2004 av laukis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå