Gå til innhold

vifteplassering

Anbefalte innlegg

hei.
Jeg har ett chiftech kabinett. Jeg lurer på om noen har noen bedre løsninger for vifteplasseringer.
Jeg har det som [url="http://home.no.net/kentbj/bilder/pcen_min.jpg"]dette[/url] nb.dårlig tegning.men kanskje forstålig :ermm:

Takk for tips :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kor gamal er du og har du hatt fysikk på skulen? høyrd at varm luft stiger opp?

to vifter framme som blåser inn, ei under psu som suger ut.. radiatorvifta ut og den i døra inn... so trur eg du skal få betre temp...

Edit: satan du har no nok disker i alle fall.. .synd at det ikkje er ein tera da :D mangler litt etter min raske hoverekning...(20GB?)

Endret av ghost7
Lenke til kommentar

vet at varme stiger opp ja.blir foresten 20 i morra.og er ikke helt dum :p

men hva med kaldluft til radiator ?

har lurt på å snu de bakerste viftene.og snu i døra og forann.

dvs luft inn radiator,forann og dør, mens ut bak.

vet ikke helt hva som er fornutig. er ikke helt enig på det med og blåse ut fra radiator.gi meg noen grunn :p

takk

Endret av kentbj
Lenke til kommentar

Topp vifta bør suge ut .

Viftene bak suge ut

Viftene foran nede og i sidedøra suge inn .

Slik får man best gjennomtrekk av frisk luft i kabinettet.

Samt at frisklufta spres bedre inni der.

Anbefaler at du prøver det jeg .

....

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

altså personleg er eg imot å ha radiator oppe i "taket". skjønnar ikk jeheilt vitsen sida ein vil ha best muleg fjerning av varme, men greitt. ein god grunn til å få radiatorvifta til å dra ut luften er at det er den enkleset måten å fjerne den varmeste luften på. viss du vil at den skal blåse inn so blir det "unaturleg"/ulogisk, kald luft kjem då til å kjempe med varme lufta og då er ikkje det sikkert at du får utnytta den kalde luften best. slik eg sa du skulle gjere er etter min meining den best løysningen... men det kan jo alltids diskuteres...

sorry for den litt spydig kommentaren i første post... :blush:

Lenke til kommentar

går så bra.tar ikke sånt på meg. vitsen med det ? :p

tja vifta i toppen.har jeg plass andre plasser? ikke som jeg finner... har granska det ganske nøye ;) prøver bare og vri og vrenge på ting. slik at det kanskje blir logisk.så hører jeg bare med folk her. om det mener det. men tydligvis ikke :p så får dra det inn i tenkeboksen igjen.

:D

Lenke til kommentar

pleier å gjere ting slik sjølv. tenke først so høyre med andre for å få litt bekreftelse... ekje vankele å snu litt på vifter.. du kan jo prøve den varianten som eg og syar2003 har foreslått.. hadde berre teke ei vifte bake fram slik at du har større innsug. tipper at den vifta i toppen er 120 so den trekker godt...

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mange gradene du taper på å trekke "varm"-luften fra resten av kabinettet gjennom radiatoren. Diskene er sikkert også glad i kald luft :) Men hvordan i h****** har du klart å finne på å plassere strømforsyningen til å blåse luften inn i kabinettet igjen!? Den største varmekilden i kabinettet er strømforsyning (eller blandt de største i hvert fall). La den trekke luft ut, du :) Ellers bør du høre på de andre.

Lenke til kommentar

helt riktig. 120 på toppen. kan prøve. har sendt en pm til en kar.venn av en venn greier. skal vist ha litt peil.kan gi svaret jeg får her.

tida går sakte når man kjeder seg på jobb...

men kan sikkert prøve det som dere har sagt.temp før og etter.

har foresten tenkt og bytte ut 80gben slik at jeg får over 1T. men har ikke hatt tid.har en 80 og en 60 liggende en plass også. men er plassmangel i kabinettet.

trenger egentlig større kabinett.men har ikke lyst enda. har alt for mange planer med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...