Gå til innhold

A64 eller P4?

Herr Brun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kjører P4 for øyeblikket. [email protected] , satser på 1:1 på rammen og da blir det ekstra ytelse her også ,men et A64 system er mye mer behagelig og bruke. Mindre responstid når du driver med vanlige oppgaver. Jeg vil egentlig ha A64 ,men Intel kortet har så mange funksjoner som jeg liker. Kortet det er snakk om er P4c800-e deluxe.

Grunnen til at jeg valgte Intel var : ICH5r.. For ytelse er A64 det klare førstevalget.

Lenke til kommentar
OK, så har nVidia også brikkesett for A64, har vel sett dette før også, ble litt sent. Dette er sikkert bra :)

Den spilltesten du viser meg er ikke akkurat overbevisende i den ene eller andre retningen. Den viser små avvik som liksågodt kan skyldes andre ting enn at A64 er den ultimate spill CPUen. Dessuten er benchmarkene hentet "vilt" rundtforbi på nettet og flesteparten kjørt i 680x480 oppløsning, noe som ikke akkurat øker troverdigheten.

Er vel vanlig å kjøre lav oppløsning når man vil teste cpuen? Så man forsikrer seg om at skjermkortet ikke er flaskehalsen.

AtW

Lenke til kommentar
OK, så har nVidia også brikkesett for A64, har vel sett dette før også, ble litt sent. Dette er sikkert bra :)

Den spilltesten du viser meg er ikke akkurat overbevisende i den ene eller andre retningen. Den viser små avvik som liksågodt kan skyldes andre ting enn at A64 er den ultimate spill CPUen. Dessuten er benchmarkene hentet "vilt" rundtforbi på nettet og flesteparten kjørt i 680x480 oppløsning, noe som ikke akkurat øker troverdigheten.

Er vel vanlig å kjøre lav oppløsning når man vil teste cpuen? Så man forsikrer seg om at skjermkortet ikke er flaskehalsen.

AtW

Det har du helt rett i. Et tankekors er at en da ikke lengre tester reell ytelse i spill! En tester bare evnen til å levere avg eller peak framrate ved et usannsynlig senario skjermen likevell ikke kan gjengi. Om en CPU kan levere 400FPS ved 680x480 så betyr ikke det automatisk at den er verdt investeringen ved 1024x768 eller høyere.

Skulle likt å sett at testerne la mer vekt på minste FPS over en bestemt perode og ved "normale" oppløsninger og detaljeringsnivå/kvalitet. Det hadde vært mye mer matnyttig når en vurderer ny PC.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

AtW

Det har du helt rett i. Et tankekors er at en da ikke lengre tester reell ytelse i spill! En tester bare evnen til å levere avg eller peak framrate ved et usannsynlig senario skjermen likevell ikke kan gjengi. Om en CPU kan levere 400FPS ved 680x480 så betyr ikke det automatisk at den er verdt investeringen ved 1024x768 eller høyere.

Skulle likt å sett at testerne la mer vekt på minste FPS over en bestemt perode og ved "normale" oppløsninger og detaljeringsnivå/kvalitet. Det hadde vært mye mer matnyttig når en vurderer ny PC.

Ja, derfor er slike benchmarker som dette helt genialt:

http://www.realstorm.com/benchmark.html

"The RealStorm Benchmark 2004 is a software rendering benchmark which will measure the performance of your pc-system. Processor speed, memory speed, cache type/size and mainboard chipset will have big effect on the performance of your system. This benchmark is NOT for comparing the speed of your 3D-accelerator, as it won't use it at all."

:thumbs:

Lenke til kommentar

Det var ikke akkurat det jeg tengte på. Det som er viktig for en som skal spille er gjennomsnittlig FPS og minste FPS. Så hvorfor ikke bare teste det? Om Duron gir like bra resultat som P4EE så javel. Da vet vi i allefall det, og legger pengene i grafikkort dersom høy spillytelse er hva en er ute etter.

Måling av mindste FPS er imidlertid mulig å gjøre på mange måter. Generelt er måling av min og max verdier et mørkt kapittel i elektronikk/data bransjen.

Lenke til kommentar
Sjølf kjører jeg XP 64 og herregud.. det er FLYT i det som en har aldri opplevd i winXP 32.

:wow: Noe jeg ikke har fått med meg elr? Ny Windows?

Ja, Windows XP 64-Bit Edition for 64-Bit Extended Systems som kan lastes ned her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/d...ads/upgrade.asp

1 års gratis prøve, og 64-bits drivere finner du her:

http://www.planetamd64.com/modules/mx_pafi...3c3546e7d89f878

Anbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...