kristianbu Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hei! Jeg har en side hvor man kan logge seg inn ved å taste brukernavn og passord, og ønsker at man kan trykke på enter-tasten istedenfor logginn knappen. Koden skal trigge en funksjon som ligger i codebehind-filen. Er det noen som vet hvordan jeg kan kode for å få dette til? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg tror ikke vanlig .NET-kode tar høyde for å sjekke tastetrykk. Har i hvertfall ikke funnet noen vb.net-funksjon på det, mulig C# har det. Men du kan gjøre en sjekk i Javascript, og så sjekke submit-verdiene i codebehind. Følgende kodebit gjør en sjekk på om du bruke keyCode 13, som er enter. Den vil automatisk trigge en submit. Hvis du har fyllt ut passord-feltet, så submitter den som vanlig, ellers stopper den opp og gir deg en beskjed. Du kan sikkert modifisere scriptet til å reloade siden og sjekke etter en verdi i url-feltet. Evt. legge en hidden verdi i formen din, som man kan sjekke verdien av gjennom request.form("verdinavn"). <script LANGUAGE=javascript FOR=document EVENT=onkeydown> <!-- hindrer å gå videre hvis man trykker på enter uten å ville det--> <!-- if ( event.keyCode == 13 ) { if (__aspnetForm._ctl0_txtPassword.value.length == 0 ){ alert ('Du må fylle ut gyldig passord.') } else{ __aspnetForm._ctl0_txtPassword.focus();} } //--> </script> Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå