hodesleng Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg er ganske newbie når det gjelder Linux og tenkte jeg skulle prøve å komplere til ny kjerne. Leste guiden på den store FAQ på forumet, men får det ikke til. Bruker Fedora Core 1. """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" [root@redhat linux-2.4.26]# make xconfig rm -f include/asm ( cd include ; ln -sf asm-i386 asm) make -C scripts kconfig.tk make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-2.4.26/scripts' gcc -Wall -Wstrict-prototypes -O2 -fomit-frame-pointer -c -o tkparse.o tkparse.c make[1]: gcc: Command not found make[1]: *** [tkparse.o] Error 127 make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.26/scripts' make: *** [xconfig] Error 2 """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" Noen tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Jeg komplerete ny kernel til min Fedora i går jeg:P Men det virker nesten som om det er noe feil med gcc! Prøv og legg inn nyeste gcc (tror det er 3.3) Og en annen ting, jeg vil på det sterkeste anbefale 2.6.5 kjernen Jeg la som sakt inn den i går og den er pro EDIT: Du kan jo prøve "make menuconfig" det er mye bedre. Bare pass på og ha Terminalen stor nok;) Endret 23. april 2004 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
drall Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Du må legge inn diverse utviklings-verktøy som liger på fedora-cdene dine. Endret 23. april 2004 av drall Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Ok, takk! "Og en annen ting, jeg vil på det sterkeste anbefale 2.6.5 kjernen" Hva er forskjellen på 2.4.* og 2.6.* kjernen? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Tja, 2.6 er raskere for mange formål og støtter mer hardware. Hvis man først skal kompilere en kjerne på et hjemmesystem, er 2.6 klart å foretrekke. For livsviktige servere og slikt er nok 2.4 fremdeles den mest pålitelige. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 yum grouplist yum groupinstall development-tools eller.no... Lenke til kommentar
morten_l Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Faktisk så kan du gjøre noe så latterlig enkelt som å laste ned 2.6 - kjernen som rpm pakke (Søk på google.com), og installere med rpm -i kernel-2.6-bla-bla.rpm. Til og med et dobbeltklikk på pakken vil sansynligvis gjøre jobben. Riktignok får du ikke valgt stort om hva som skal kompileres inn i kjernen, instillinger osv.. men.. Mvh Morten Lenke til kommentar
codo Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Hva gir kommandoen: whereis gcc som output? Hvis du får ut noe som ser ut som: "gcc: /usr/bin/gcc /usr/man/man1/gcc.1.gz /usr/share/man/man1/gcc.1.gz" så test kommandoen "gcc -v" får å se hvilken versjon du har av gcc. Det er godt mulig du trenger en ny versjon av gcc, og X antall andre programmer/pakker. Ta en titt på dukumentasjonent til 2.4.6 kjernen (under requirements eller lignende). Endret 27. april 2004 av codo Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) hvis du leser nøye så ser du at han mente 2.4.26 (jeg endret tittel på tråden så den ble korrekt. hvis dette er feil så ta kontakt) Endret 26. april 2004 av invictus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå