Gå til innhold

Toll på varer fra utland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så da gjelder det jo at stedet du kjøper fra skiller varepris og porto slik at Tollvesenet har en sjanse til å ikke inkludere portoen.

Play.com f.eks. har jo "gratis" porto. Siden de ikke kan sende pakkene gratis, så betyr dette i praksis at portoen er inkludert i prisen. Jeg har mange ganger ønsket at de kunne har prisene f.eks ett pund lavere og i stedet legge til ett pund i porto pr. vare. Da ville det vært flere DVD'er/spill jeg kunne kjøpt der uten å havne over 200kr-grensa.

Lenke til kommentar

Mmmmmmmm.

Jeg bestilte mer enn 200,- eh, en del til. Dvs 160$ ex shipping.

Da jeg ikke har bestillt fra det store utland før, hvor dukker denne pakken opp, for jeg skal vel betale noen kroner i mva til den store stygge norske stat?

:dontgetit:

Ellers har jeg lest at det er flertall på stortinget for å sette grensen opp til 1000,-, men ettersom den gamle grensa er fra 1975, kan jeg ikke regne med at det skjer i min tid :devil:, de har jo tross alt bare 5-600 000 i året for å bestemme over oss, så vi kan jo ikke regne med at de skal klare å ta et vedtak på dette før neste stortings periode :p

Lenke til kommentar
GummiMann Skrevet 30/04/2004 : 18:04

Hei

Lurte bare på om det er noen som hvet når tollgrensa går opp?

Tidligst på revidert statsbudsjett. (Altså ikke i 2004)

Det er flertall i stortinget for å heve tollgrensen, men slike ting er lett å glemme når kabalen med budsjett skal gå opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...