kristianbu Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Hei! Jeg forsøker å skrive ut en liste av data fra msSql der jeg benytter group by i sql-kommandoen. Jeg har forstått det sånn at datagrid ikke takler dette noe særlig bra. Jeg skulle gjerne hatt noen hint på hvordan jeg kan løse dette problemet. Slik vil jeg ha ut dataen på skjermen: Saksbehandler Måned Antall Ole Olsen Jan 3 Feb 23 Åge Ask Jan 3 Feb 6 Jeg får det ikke til å vises slik jeg vil, men dere skjønner vel hva jeg mener... Jeg bruker VisualStudio, asp.net, c#... Endret 23. april 2004 av kristianbu Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 har ikkje tatt meg tid til å lære .net enda har du problem med å hente data fra databasen? eller problem med å skrive ut dataane? viss det siste så får du spør i .net forumet.. Lenke til kommentar
reactor Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hvilken SQL spørring bruker du nå? Får du noen feilmeldinger etc? Hvordan ser tabellen(e) ut? Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 PivotTabell objektet fra Excel gjør det du er ute etter! FrontPage har en wizard for dette som generer omtrent følgende kode: <object classid="clsid:0002E552-0000-0000-C000-000000000046" id="PivotTable1"> <param name="XMLData" value="<xml xmlns:x="urn:schemas-microsoft-com:office:excel"> <x:PivotTable> <x:OWCVersion>10.0.0.2621 </x:OWCVersion> <x:DisplayScreenTips/> <x:CubeProvider>msolap.2</x:CubeProvider> <x:CacheDetails/> <x:PivotView> <x:IsNotFiltered/> </x:PivotView> </x:PivotTable> </xml>"> timtowtdi Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 timtowtdi burde hatt sperre mot å svare... excel? webutvikling? Fysh :-P DataGrid kan gjøre det ganske greit. Litt "stress" å bruke. http://4guysfromrolla.com har ganske mye informasjon om det. Se på http://nfproedit.com (produkt utviklet av meg) Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Her er et eksempel på hvordan gjøre dette med en datagrid. Det er muligens litt juks, men det funker. Datagrid er veldig kjekt å bruke, når du har skjønt litt av mulighetene med den. Eksemepelet mitt brukes av meg til å vise en liste over hovedgrupper og undergrupper til disse, der hovedgruppen kun blir vist en gang, og så har alle sine undergrupper under seg. Eksempelet er i VB.NET, men bortsett fra litt syntaxforskjell, så mener jeg at det skal funke i C# også. I mitt eksempel, så gjør jeg først en vanlig Databind av datagrid'en 'Binder alle grupper og subgrupper, relatert til hverandre Private Sub BindGroupsAndSubGroups() dgrGroups.DataSource = p.objContacts.GetContactGroupsAndSubGroups dgrGroups.DataBind() End Sub [CODE] SQL-statementet som jeg bruker, lager en "vanlig" liste, tilsvarende Navn måned antall Navn måned antall Navn måned antall Men så gjør jeg en liten fix i ItemCreated for datagridden: [CODE] 'fikser på datagrid, så ikke hovedgruppen blir gjentatt for hver undergruppe. Private Sub dgrGroups_ItemCreated(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataGridItemEventArgs) Handles dgrGroups.ItemCreated 'denne første sjekken gjør at du ikke prøver å gjøre dette på f.eks. header og footer-linjene If e.Item.ItemType = ListItemType.AlternatingItem Or e.Item.ItemType = ListItemType.Item Then 'og så en klassisk test på om det feltet du vil fjerne (navnet) er likt som det var i forrige runde. Hvis det er likt, så settes det til nbsp. Hvis det er ulikt, gjør du (implisitt) ikke noe.... If sPrevGroupName = e.Item.DataItem("ContactGroupName") Then e.Item.DataItem("ContactGroupName") = " " End If 'og så sender du med det navnet du har brukt, så du kan sjekke mot dette i neste runde igjen sPrevGroupName = e.Item.DataItem("ContactGroupName") End If End Sub Håper du får noe ut av eksempelet. Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå