int20h Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 R420 bruker spesiell komprimering ATI sin R420-brikke har blitt implementert med en ny type komprimeringsteknikk. Denne vil bli brukt i hele X800-serien. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Resultat av frykten for nVidia? Lenke til kommentar
martiol Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Resultat av frykten for nVidia? Øke ytelsen? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Resultat av frykten for nVidia? Øke ytelsen? Nettop. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Kanskje det er noe liknende som Kyro II-brikken. Var det ikke det den het den som ikke gjorde beregninger på de deler av bildet som ikke synes, f.eks. en gjenstand som er bak en annen? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det var KYRO brikken ja, genialt bra tanke, men den fungerte dårlig... des,OUT! Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Kanskje det er noe liknende som Kyro II-brikken. Var det ikke det den het den som ikke gjorde beregninger på de deler av bildet som ikke synes, f.eks. en gjenstand som er bak en annen? Du har helt rett, og det var ett genialt konsept, en fin fin brikke den der Stlabs Kyro/KyroII. Om det er noe lignende men litt mer avansert så støtter jeg dette fult ut, hakke bruk for grafikk jeg ikke ser uansett Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 hadde ett kort med kyro 2, godt kort kan jeg huske... funket fint i cs... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Resultat av frykten for nVidia? Ja, det har jo bare vært under utvikling et par år, så det er sikkert derfor Det er snakk om teksturkomprimering så vidt jeg vet, og ikke noe lignende det Kyro I/II hadde. Lignende teknologier har jo ATi og nVidia allerede. Lenke til kommentar
martiol Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Nå har både ATI og Nvidia utviklet lignende teknologier. (Kalles Occlusion culling?) Siden Radeon (1) og GF FX kom. Det har vel kanskje noe med komprimering av shader programmer, texturer, z-data els. Tviler egentlig litt på at det blir så stor ytelses økning av litt komprimering. Kanskje noe tilsvarende S3TC? (Er ikke sikker på navnet... meg og teknologinavn ) EDIT: Skriver for sakte..... Endret 23. april 2004 av martiol Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Resultat av frykten for nVidia? Ja, det har jo bare vært under utvikling et par år, så det er sikkert derfor Hvor har du det ifra? Står ingenting i artikkelen om at ATi har jobbet med komprimeringen i ett par år. Lenke til kommentar
martiol Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Selvfølgelig har de det. Man lager ikke en brikke med 150+ mill transistorer på noen uker..... Ati må i hverfall ha jobbet med det i et år Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Man lager ikke en brikke med 150+ mill transistorer på noen uker..... Ati må i hverfall ha jobbet med det i et år Er det så sikkert at komprimeringsfunksjonen ligger i core? Fullt mulig at den ligger i en komponent som det er relativt fort gjort å gjøre endringer på. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Man lager ikke en brikke med 150+ mill transistorer på noen uker..... Ati må i hverfall ha jobbet med det i et år Er det så sikkert at komprimeringsfunksjonen ligger i core? Fullt mulig at den ligger i en komponent som det er relativt fort gjort å gjøre endringer på. Ingenting er fort gjort. TTT Bare å stabilitetsteste driverene tar sikkert er par uker. Det er ganske sikkert at dette må gjøres i hw på kortsiden, og da kan de ikke bare dra et slikt supertriks i innspurten. Det er heller ingen grunn til at de skal gjøre noe slikt. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det var KYRO brikken ja, genialt bra tanke, men den fungerte dårlig... Kyro 2 var i sin tid et ganske raskt kort.. spesielt i forhold til prisen. Det er snakk om teksturkomprimering så vidt jeg vet, og ikke noe lignende det Kyro I/II hadde. Lignende teknologier har jo ATi og nVidia allerede. Egentlig ikke. TBDR er ganske noe annet enn IMR. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Egentlig ikke. TBDR er ganske noe annet enn IMR. Mulig... jeg blandet det med S3TC... Dette har jo alle kort nå til dags støtte for. Kyro II var et helt greit mellomklassekort når det kom, ikke noe mer. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Kyro II var et helt greit mellomklassekort når det kom, ikke noe mer. Kyro 2 var faktisk et value kort som lå på nivå med GF2GTS i en del situasjoner og overgikk selv GF2Ultra i enkelte, og det med mye lavere spec. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Spesiell komprimering sier du? Hmm... spesiell... det må jo bli.. interessant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå