JenkaRiPS Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Har gått til innkjøp av et Enermax EG365P-VE (350W) PSU etter at mitt Aopen 300W har begynt og skrante. Lurer egentlig bare på om det er noen her som har erfaringer med Enermax-PSU'er generelt, med tanke på støy, kvalitet osv. Hvordan er dette i forhold til f.eks Chieftec 340W? (Det får du jo omtrent kasta etter deg..) Regner med å få Enermax'en i morra, blir morro å endelig kunne bruke maskinen uten at den tryner hele tiden :smile: -- Tommy H. Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Enermax er meget bra; de er ganske støysvake (to vifter på lave turtall) og andre store pluss er mange og lange(!) kabler, de når rundt i selv de største fulltower kabinetter. Lenke til kommentar
Noty Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 bytta ut Chieftec 340W med enermax EG465AXVEFMA på 431W. er veldig fornøyd med den nye, da den bråker vesentlig mindre :smile: Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Dette må være den mest ekstreme støyen jeg har hørt fra et psu noen gang...begynner stille og rolig, men kjører etter kort tid opp til full hastighet...Det gamle Aopen-psu'et var stille i forhold :/ Hmm, da er det vil på tide med litt modding igjen ) -- Tommy H. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Enermaxen er temperaturregulert, og vil kanskje holde seg på et bedre støynivå dersom du sørger for bedre kabinettkjøling. Jeg fikk min Enermax 350W i går. Veldig fornøyd! Var lur og betalte 150 ekstra for å få manuell viftestyring jeg da :smile: Pluss at den har aktiv effektregulering, så den kanskje er enda mere stabil ved belastning. Nå får jeg plutselig klokka min tbird 1.33 til 1.47 UTEN å øke spenninga. Går sikkert langt lengere, men har for dårlig kjøling av cpu ennå. Får snart Koolance da ... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 kjøpte en 431w enermax psu, flekket den opp og byttet ut enermax-viften (den i bunnen) med en annen, mindre bråkete en, og satte dem på 5v. slo på pc'en, og etter rundt en time, var toppen av psu'en glovarm. av med dekselet igjen, snudde viftene (de suger originalt luft fra kabinettet og ut), og lukket igjen. resultat: smålunken psu, og meget, meget behagelig støynivå. Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 Quote: On 2002-04-14 15:02, spn skrev:Enermaxen er temperaturregulert, og vil kanskje holde seg på et bedre støynivå dersom du sørger for bedre kabinettkjøling. Jeg fikk min Enermax 350W i går. Veldig fornøyd! Enermax'en er av enn eller annen grunn blitt stille nå. Den bråkte i noen timer før den ga seg...merkelig. Har en kabinett-temp på 26-27grader, så det skulle vel ikke være for ille. Kjører jeg kabinettviftene på fult, ligger jeg kun etpar grader over romtempratur. Enermax'en skal vel egentlig ikke kjøre på maks før tempraturen ligger noe over 30grader. Vel, lar psu'et være som det er foreløpig, men det blir nok manuell vifteregulering der som i resten av pc'en :smile: -- Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå