Petrvs Romanvs Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Enn nestekjærligheten? Enn allegorier? Hva med denne? a controversial researcher at Laurentian University in Sudbury who has developed the so-called God helmet. He uses the device to stimulate the right side of the brain, including the parietal lobe, with low-level electromagnetic radiation. In 80 per cent of subjects, this induces the sensation that there is a presence in the room. Many weep and say they feel God nearby. Link Så hva gir nettopp visse rett til å dømme? Endret 27. april 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hebr 10:26-27Synder vi med vitende og vilje etter at vi har lært sannheten å kjenne, da finnes det ikke lenger noe offer for synder. Forferdelig er det vi da har i vente: dommen og Guds brennende iver som skal fortære dem som står ham imot. Så vidt jeg skjønner fra sitatene over får man en sjanse, men heller ikke flere. Har man tatt i mot sjansen og blitt kristen må man passe seg så man ikke synder, for ellers går man fortapt. Dette skulle jo bevise at det med å skifte tro i siste øyeblikk (som jeg skrev i et tidligere innlegg) er feil. Men jeg har inntrykk av at en del kristne mener noe annet. Vet ikke om en misjoner hadde tatt argumentet og gått sin vei hvis jeg hadde fortalt at det ikke var noen vits å bli omvendt fordi jeg hadde syndet med vitende å vilje. Det eneste tilfellet er når Jehovas Vitner kommer, da trenger du bare si at du har vært medlem før. Tror heller ikke det er vanskelig å finne et bibelsitat som sier at det aldri er for sent å slutte seg til den kristne tro. Kan noen som kjenner bibelen gjøre det? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Enn nestekjærligheten? Enn allegorier? Hva med denne? a controversial researcher at Laurentian University in Sudbury who has developed the so-called God helmet. He uses the device to stimulate the right side of the brain, including the parietal lobe, with low-level electromagnetic radiation. In 80 per cent of subjects, this induces the sensation that there is a presence in the room. Many weep and say they feel God nearby. Link Så hva gir nettopp visse rett til å dømme? Hvorfor i alle dager quoter du noe fra artikkelen som er helt ut fra sammenhengen? Det er jo ikke det artikkelen handler om... tror du bør lese den en gang til. Og uansett... hva var poenget? At de endelig fant bevis for at gud bare finnes inne i menneskehjernen, og at det er noe du selv gjør? Hvis du skal komme med noen kontroversielle argumenter så les ihvertfall artikkelen først. edit: Og forresten... du er akkurat like dømmende som alle andre når du påstår (som fakta) at gud/o.l. finnes. Det er akkurat like dømmende som å si at det ikke finnes noen gud. Det er det mange kristne som ikke forstår, fordi de påstår at man skal være tolerange, men de tåler ikke at noen mener det ikke finnes _noenting_ som er i nærheten av det religionene beskriver (altså gud, mambo jambo, mirakler etc). Endret 27. april 2004 av SBS Lenke til kommentar
megatron Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Tror heller ikke det er vanskelig å finne et bibelsitat som sier at det aldri er for sent å slutte seg til den kristne tro. Kan noen som kjenner bibelen gjøre det? Jeg tipper kirken har en eller annen tolkning av Hebr 10 som gjør at alt faller på plass på en trygg måte. Eller så hadde det blitt mer ståhei ut av det. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 SBS: Tror ikke jeg bør lese artikkelen en gang til, sitatet passet hva jeg ville si. Sikkerhet er noe tro ikke kan være basert på, tro innebærer en viss tvil. (Kunne sikkert funnet orginal artikkelen om the God helmet, men lat som jeg var...) Å insinuere at jeg er en idiot av det fordømmende slaget for noe som jeg ikke har sagt er litt drøyt, vil ha meg frabedt at ord legges i min munn. Mulig jeg uttrykket meg litt uklart i de forrige innleggene, men for å klargjøre saken så er jeg Gnostisk-Katolsk og tror dermed ikke på Gud. Så jeg spør igjen, hva gir nettopp visse rett til å dømme? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Å insinuere at jeg er en idiot av det fordømmende slaget for noe som jeg ikke har sagt er litt drøyt, vil ha meg frabedt at ord legges i min munn.Mulig jeg uttrykket meg litt uklart i de forrige innleggene, men for å klargjøre saken så er jeg Gnostisk-Katolsk og tror dermed ikke på Gud. Så jeg spør igjen, hva gir nettopp visse rett til å dømme? Og å si at jeg insinuerte at du var en idiot, blir også for dumt. Det har jeg da aldri skrevet... Og jeg skrev heller ingenting som var spesifikt for gudetro, men for kristne/o.a. trosretninger generelt. De dømmer akkurat like mye som alle andre, bare på en litt mer dobbeltmoralsk måte. Ingen har rett til å dømme, men man kan si hva man mener uten å dømme. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Nettopp, stor forskjell mellom å si "jeg tror du kanskje havner i helvete" eller "du havner i helvete". Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 De dømmer akkurat like mye som alle andre, bare på en litt mer dobbeltmoralsk måte. Ingen har rett til å dømme, men man kan si hva man mener uten å dømme. Og alle niggere raner og voldtar. Jeg kan ikke si at jeg vet at Jesus sto opp fra de døde. At jeg slipper Helvete. At Helvete fins. Og det er feil å si at jeg vet at Jesus er en person, som noen folk med saftige fritidsproblemer for noen år siden satt og diktet opp. Men siden kristne, naturlig nok, tror at kristendommen er den rette veien å gå, så vil vi jo at andre også skal finne denne veien. Det kan da selvfølgelig høres ut som om vi tror at "vi er bedre enn deg. Kom og bli så englebarn som oss!". Da uttrykker vi oss feil. Vi er også mennesker. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Ganske ubrukelig å diskutere religion på et slikt forum, men ...Kortversjonen: - Gud skaper mennesket med fri vilje - Mennesket synder - Gud tåler ikke synd - Gud ofrer sin egen sønn for våre synder - Mennesket kan få tilgivelse gjennom Jesus - Mennesket får komme til himmelen Altså: Veien til himmelen går gjennom Jesus og syndenes forlatelse. Gud er "allergisk" mot synd. Jupp... Og HALLO til alle dere som ikke er frelst... Dere vil sannsynligvis råtne i håpet om en allmektig med evne til å tilgi, for det kommer ikke til å skje.... Gud's nærmeste syndere her nede, prester og allmektige drittsekker som voldtar og dreper etter eget forgodtbefinnende vil tale om denne sak, og besørge deres fremtid i beste mening og i kjærlighet.... Syndere av et slikt kaliber er etter min mening de eneste med et desperat behov for tilgivelse.... Moralen er dermed, bli ikke kristen om du angrer helt jævlig på noe du har gjort utover voldtekt og drap.... Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Det er slike gladkristne idioter som deg jeg misliker sterkest av alle. Du kommer også til å råtne, når du ligger "six feet under" og naturen går sin gang. Såvidt jeg vet er vel prinsippet i den protestantiske tro at JA, du må tro for å få frelse. Men det har ikke så mye å si HVA du har gjort, så lenge du angrer på det. Er iallefall dette jeg har lært at Luther mente.... BTW : Tilgivelsen kan du stappe opp der sola aldri skinner. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Det er slike gladkristne idioter som deg jeg misliker sterkest av alle. Du kommer også til å råtne, når du ligger "six feet under" og naturen går sin gang. Såvidt jeg vet er vel prinsippet i den protestantiske tro at JA, du må tro for å få frelse. Men det har ikke så mye å si HVA du har gjort, så lenge du angrer på det. Er iallefall dette jeg har lært at Luther mente.... BTW : Tilgivelsen kan du stappe opp der sola aldri skinner. Gladkristne som meg??? :-) La oss være enige om hva vi kan stappe opp et visst sted, men la ikke det gå ut over meg.... Med stor fare for fordømmelse i all evighet står jeg her frem og ønsker forlatelse for mine synder... Dvs. at et en eller annen gir beskjed om at både Gud og Jesus elsker både deg og meg, så ta det med ro... Edit: Selvsagt blir jeg skremt av hva du sier.... Edit2: Skikkelig redd blir jeg??? Har jeg ingen sjans???? Endret 29. april 2004 av trn100 Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jesus elsker både deg og meg ... Jeg ser helst at Jesus og Gud ikke elsker meg, noen måte å avbestille abonnementet på? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Veldig, veldig kjapt svar til trådstarter: Slikt kan ikke vi bestemme. Ingen, absolutt ingen i denne verden kan vite slikt. Hvordan kommer vi til himmelen? Jesus sa: «Jeg er veien, sannheten og livet». (Johs 14:6) Og i Apostlenes Gjerninger, bekrefter Peter at «det er ikke frelse i noen annen: For det finnes ikke noe annet navn under himmelen, gitt blant mennesker, som vi kan bli frelst ved». (Ap. Gj. 4:12) Vi kan ikke komme til himmelen uten gjennom Jesus Kristus. Jesus døde for at hver den som tror på ham ikke skal gå fortapt, men ha evig liv, som vi leser av Joh 3:16. Altså; hver den som tror på ham skal ha evig liv. Endret 29. april 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jesus elsker både deg og meg ... Jeg ser helst at Jesus og Gud ikke elsker meg, noen måte å avbestille abonnementet på? meld deg ut av statskirken, desverre så er det livstidsabonnement hvis du ikke jør noe med det Lenke til kommentar
am3k Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Som Emne sier. en kamerat sier at du MÅ være kristen for å komme til himmelen er du ikke kristen så kommer du til helvette er dette sant? Q: Er helvete "exothermic" (gir fra seg varme) eller "Endothermic" (absorverer varme)? (Spørmålet ble stilt ved University of Washington) A: "First, we need to know how the mass of Hell is changing in time. So we need to know the rate that souls are moving into Hell and the rate they are leaving. I think that we can safely assume that once a soul gets to Hell, it will not leave. Therefore, no souls are leaving. As for how many souls are entering Hell, let us look at the different religions that exist in the world today. Some of these religions state that if you are not a member of their religion, you will go to Hell. Since there are more than one of these religions and since people do not belong to more than one religion, we can project that all souls go to Hell. With birth and death rates as they are, we can expect the number of souls in Hell to increase exponentially. Now, we look at the rate of change of the volume in Hell because Boyle?s Law states that in order for the temperature and pressure in Hell to stay the same, the volume of Hell has to expand as souls are added. This gives two possibilities: 1. If Hell is expanding at a slower rate than the rate at which souls enter Hell, then the temperature and pressure in Hell will increase until all Hell breaks loose. 2. Of course, if Hell is expanding at a rate faster than the increase of souls in Hell, then the temperature and pressure will drop until Hell freezes over. So which is it? If we accept the postulate given to me by Teresa Banyan during my Freshman year, "...that it will be a cold day in Hell before I sleep with you.", and take into account the fact that I still have not succeeded in having sexual relations with her, then, #2 cannot be true, and thus I am sure that Hell is exothermic and will not freeze." This student received the only A. Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hva skal man egentlig oppe i himmelen å gjøre....himmelen er for fugler og fly det.... mvh Pantera lol Lenke til kommentar
am3k Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Jesus elsker både deg og meg ... Jeg ser helst at Jesus og Gud ikke elsker meg, noen måte å avbestille abonnementet på? meld deg ut av statskirken, desverre så er det livstidsabonnement hvis du ikke jør noe med det Skjema for utmelding, samt mer informasjon finner du HER. Du kan jo også teste deg selv: Er du en god kristen? Endret 1. mai 2004 av am3k Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Vel, hedning.no hadde sikkert mye moro når de lagde den testen (som forøvrig er fullstendig bak mål). Men bare av overskriften ser jeg at de har misforstått hele greia. Det er ingenting som heter god kristen. Ikke supergod eller superkristen. Du kan ikke være 72,3% kristen. Enten så tror du at Jesus sto opp fra de døde, eller så tror du det ikke. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Vel, hedning.no hadde sikkert mye moro når de lagde den testen (som forøvrig er fullstendig bak mål). Men bare av overskriften ser jeg at de har misforstått hele greia. Det er ingenting som heter god kristen. Ikke supergod eller superkristen. Du kan ikke være 72,3% kristen. Enten så tror du at Jesus sto opp fra de døde, eller så tror du det ikke. Hehe likte utdragene fra bibelen etter testen der ja Visste om de fleste av disse utsagnene, men de fleste kristne vil jo ikke anerkjenne de... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jesus elsker både deg og meg ... Jeg ser helst at Jesus og Gud ikke elsker meg, noen måte å avbestille abonnementet på? meld deg ut av statskirken, desverre så er det livstidsabonnement hvis du ikke jør noe med det Har aldri vært medlem av den største snyltesoppen på den norske statskassa... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå