Gå til innhold

En kristen kamerat sier at du MÅ være kristen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dessuten kan alle kristne (og i samme slengen muslimer, jøder osv) ta kollektivt selvmord pga de vil hindre meg min billigpils!

Denne uttalelsen er grov. Hva prøver du å oppnå med slikt? Ha respekt for religionsfriheten, mann.

Hvor er den respekten andre veien?

Så lenge de sitter å spiser sin bibel, koran eller tora innendørs gir jeg beng. Men starter de å moralisere (noe iallefall muslimer og kristne er pålagt siden det er misjonerende religioner) så kan de faktisk stikke et sted der sola skinner sjeldent.

Ligeså når de vil frata meg min billigpils.

Ligeså når de mener at andre skal følge deres levesett fordi den er den riktige.

Ligeså når de messer at de er bedre enn andre.

osv osv....

Lenke til kommentar
Dessuten kan alle kristne (og i samme slengen muslimer, jøder osv) ta kollektivt selvmord pga de vil hindre meg min billigpils!

Denne uttalelsen er grov. Hva prøver du å oppnå med slikt? Ha respekt for religionsfriheten, mann.

Så lenge de sitter å spiser sin bibel, koran eller tora innendørs gir jeg beng. Men starter de å moralisere (noe iallefall muslimer og kristne er pålagt siden det er misjonerende religioner) så kan de faktisk stikke et sted der sola skinner sjeldent.

Ligeså når de mener at andre skal følge deres levesett fordi den er den riktige.

osv osv....

De er folkevalgt.

Lenke til kommentar

hvor mange stemte på KRF ved sist valg? tipper det er maaaange som vil ha "psycho" kjell som Statsminister ja...de er "folkevalgte" med store gåsetegn ja...:p

er de folkevalgte, så burde de stoppe i 5 min og faktisk lytte til FOLKET, og ikke bare gå rundt og annta...antagelser er morra til alle føkkopps...

Lenke til kommentar

Jeg snakka med ei veldig kristen jente som går på skolen min. Hu mente at hvis man oppførte seg kjempebra hele livet, var snill mot alle, hjalp folk der det trengtes, ga penger til uhjelp osv, men ikke bekjente at de var kristne (dvs hadde møtt jesus) før de døde, kom til helvete.

Mens de som oppførte seg helt jævli hele livet, var slem mot andre, banka folk osv, og sa de var kristne like før de døde, kom til himmelen. Nå er ikke denne jenta nødvendigvis representativ for alle kristne, men likevel er det ganske hyklersk, spør du meg.

Fuck gud, bra utsagn det ass

Lenke til kommentar
Jeg snakka med ei veldig kristen jente som går på skolen min. Hu mente at hvis man oppførte seg kjempebra hele livet, var snill mot alle, hjalp folk der det trengtes, ga penger til uhjelp osv, men ikke bekjente at de var kristne (dvs hadde møtt jesus) før de døde, kom til helvete.

Mens de som oppførte seg helt jævli hele livet, var slem mot andre, banka folk osv, og sa de var kristne like før de døde, kom til himmelen. Nå er ikke denne jenta nødvendigvis representativ for alle kristne, men likevel er det ganske hyklersk, spør du meg.

Fuck gud, bra utsagn det ass

Hva legger du til grunn når du sier kristne er hykleriske?

Lenke til kommentar

Det er faktisk sånn, det står i bibelen. Det er spesielt med kristendommen, den er basert på bare tro, ikke gjerninger.

osv osv....

Hmm, kjenner en del kristne, og jeg blir konfirmert i en pinsemenighet :scared:

Men uansett, de HAR respekt for andre.

Lenke til kommentar
Hmm, kjenner en del kristne, og jeg blir konfirmert i en pinsemenighet :scared:

Men uansett, de HAR respekt for andre.

Nei.

Ser ut til at du ikke har møtt mange kristne i livet ditt... Og det ser ikke ut til at repspekten mot kristne fra deg er den helt store, heller, så da synes jeg likegodt at du kan tie stilt om det..

Du sa tidligere at kristne tror at de er så mye bedre enn andre.

Noe av det viktigere i kristendommen, er å bekjenne at man er en elendig taper, og kun kan være attpåklatt på en annen for å komme til himmelen.

Lenke til kommentar
Det er lett å tolke kristne mennesker dit hen at de tror seg bedre og mer noble enn en selv. Men det er bare ens egen usikkerhet som snakker.

Virker som det er mye usikkerhet i denne tråden. :D

En del kristne mennesker er som en del amerikanere... utrolig overfladiske og "liksom" snille med andre. Hadde de vært buddister ville de nok fått veldig dårlig karma, pga den egotrippen til himmelen de holder på med. :p

Men for å si min mening:

Jeg vil dø og råtne i jorden, akkurat som HalTan sier heh.

Lenke til kommentar
Du kan ramse opp mange mennesker som sier dem er kristne.

Men er de egentlig det?

De sier de er døpt og konfirmert. Men litt vann over hodet og penger i banken har vel ikke noe med Å være kriste å gjøre?

Jeg er døpt og konfirmert, men jeg er ikke kristen... Jeg er agnostiker, og tror ikke på noe jeg ikke vet noe om... Det kan hende at himmelen og Gud finnes, men jeg vet ikke. På grunn av dette sier jeg hverken ja eller nei i slike spørsmål...

Lenke til kommentar
Ser ut til at du ikke har møtt mange kristne i livet ditt... Og det ser ikke ut til at repspekten mot kristne fra deg er den helt store, heller, så da synes jeg likegodt at du kan tie stilt om det..

Noe av det viktigere i kristendommen, er å bekjenne at man er en elendig taper, og kun kan være attpåklatt på en annen for å komme til himmelen.

wtf...leser du med bleier over hodet?

Om de praktiserer sin religion hjemme og ikkemisjonerende så er jeg knekkende likegyldig. Er det noen av disse norske ordene du ikke forstår?

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

wtf...leser du med bleier over hodet?

Om de praktiserer sin religion hjemme og ikkemisjonerende så er jeg knekkende likegyldig. Er det noen av disse norske ordene du ikke forstår?

Jeg kommenterte bl.a. at du sa at kristne ikke hadde respekt for andre. Når du kommer med slike utsagn, viser det bare hvor mye av det norske ordet respekt du forstår...

Det er engang sånn at religionsfrihet er en av menneskerettighetene. That's it..

Endret av zZzZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...