Suppelars2k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Han eksisterer ikke, ergo har han ikke gjort meg noe. Fuck julenissen i samme slengen. Eller hvorfor ikke ta med "fuck den gode amerikanske presidenten"? Tar vi tegninga? Ikke ta sånn på vei. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 jo alkohol har mye med kristendommen å gjøre. Hvor mange ganger har du ikke hørt om kristne som sier at unge er ute å synder på byen. de fester og drikker.Mange kristne mener dette er feil. Det er det da vitterlig meg mange ikke-kristne som mener også. Joda, KrF f.eks har en mindre liberal alkoholpolitikk, men likevel... Det er HELT varierende fra kritne til kristne, og ikke innprentet i selve kristendommen, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Master-Mode Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ja ta feks KRF. et såkalt Kristent parti. Men ser vi på politikken dems så er ikke den så veldig kristen. De skulle ha gjennom at kristne kunne trekke av tienden på skatten wtf da betaler du jo egentlig ikke tiende men bare skatt. De vill også sende MYE penger i Uhjelp. Det er jo ikke riktig. Jesus sa at du skulle sørge for ditt eget folk først så alle andre. ( Først for Jøder så for Greker) eller no sånt. Jeg gikk I en Menighet en gang hvor alle stemte KRF fordi de var "kristne". Er det no rart at det går dårlig med dette Landet? Og btw I følge kristendommen må du være kristen for å komme til himmelen. Å være kristen er akk som et vennskap. snakker du ikke med vennen din eller henger sammen med ham vil du før eller senere glemme vennen din Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Uansett? Hva har han gjort deg? Du må jo ha en grunn til å si det selv om det bare er der for å provosere og være respektløs? hvorfor? Hva om man ikke tror på gud? da blir det det samme som å si "fuck bussen" Gud (hva enn det uttrykket innebærer) har ikke gjort noe som helst for meg, og det er ingenting som tyder på at han finnes, dermed ser jeg ingen vits i å tro på han. Kall meg gjerne trangsynt å naiv, men sånn er det bare Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Ja ta feks KRF. et såkalt Kristent parti. Men ser vi på politikken dems så er ikke den så veldig kristen. De skulle ha gjennom at kristne kunne trekke av tienden på skatten wtf da betaler du jo egentlig ikke tiende men bare skatt. De vill også sende MYE penger i Uhjelp. Det er jo ikke riktig. Jesus sa at du skulle sørge for ditt eget folk først så alle andre. ( Først for Jøder så for Greker) eller no sånt. Tja, en av de fine tingene med kristendommen er jo nettopp delen om MEDMENNESKELIGHET (som dessverre misstolkes noe villt av enkelte). Kan ikke skjønne at det så sende ut u-hjlp skal være anti-kristent. Forøvrig synes jeg det er flott at Norge er et foregangsland når det gjelder å dele på godene og hjelpe andre opp av gjørma. Ikke nok, dog. Jeg gikk I en Menighet en gang hvor alle stemte KRF fordi de var "kristne". Er det no rart at det går dårlig med dette Landet? Sammenhengen? Og btw I følge kristendommen må du være kristen for å komme til himmelen. Ja, men er man ikke kristen tror man heller ikke på himmelen. EDIT: Fuck bussen. Endret 23. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Gadd ikke å lese hele tråden, men fy f*** for en "kamerat" ?! Han hadde andre, inklusive meg, glatt klart oss foruten.... Lenke til kommentar
Master-Mode Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ja ta feks KRF. et såkalt Kristent parti. Men ser vi på politikken dems så er ikke den så veldig kristen. De skulle ha gjennom at kristne kunne trekke av tienden på skatten wtf da betaler du jo egentlig ikke tiende men bare skatt. De vill også sende MYE penger i Uhjelp. Det er jo ikke riktig. Jesus sa at du skulle sørge for ditt eget folk først så alle andre. ( Først for Jøder så for Greker) eller no sånt. Tja, en av de fine tingene med kristendommen er jo nettopp delen om MEDMENNESKELIGHET (som dessverre misstolkes noe villt av enkelte). Kan ikke skjønne at det så sende ut u-hjlp skal være anti-kristent. Forøvrig synes jeg det er flott at Norge er et foregangsland når det gjelder å dele på godene og hjelpe andre opp av gjørma. Ikke nok, dog. Jeg gikk I en Menighet en gang hvor alle stemte KRF fordi de var "kristne". Er det no rart at det går dårlig med dette Landet? Sammenhengen? Og btw I følge kristendommen må du være kristen for å komme til himmelen. Ja, men er man ikke kristen tror man heller ikke på himmelen. EDIT: Fuck bussen. Jeg gikk I en Menighet en gang hvor alle stemte KRF fordi de var "kristne". Er det no rart at det går dårlig med dette Landet? Sammenhengen? sammenhengen er at viss noen stemmer på et parti som sier en ting men gjør noe annet så vill ikke dette landet leve lenge Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 *host* Som i omtrent alle partier i Norge til dags dato? :rup: Ps. hvorfor quote hele driten? Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Han er jo ganske så ny på forumet da! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Sammenhengen er at enten gjør vi våre egne personlige valg både om det ene og det andre og pisser både politikere og/eller venner oppetter ryggen, eller vi gjør noe som viser at selv stemmeberettigede har egne meninger og ikke bare bare pisser oss selv og eventuelt IKEA opp etter ryggen.... Er på ingen måte uenig i hva gode kristne bryr seg om, hva de gjør og utretter for folk som trenger hjelp, men er fullstendig uenig at dette har noe med religion å gjøre... Nestekjærlighet er ingen religion.... Det å bry seg seg om andre har ingenting med hverken Gud, Jesus, eller andre "overordnede" å gjøre... Det finnes ingen "GUD", bare folk som enten bryr seg eller ikke... :-) Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 oh, og til dere som lurer på om man kommer til himmelen eller helvete når man dør. Spør dere selv hvor dere var i de mange tusen millioner av år før dere ble født.... Ja nettopp, ingensteder, ingenting skjer Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 oh, og til dere som lurer på om man kommer til himmelen eller helvete når man dør. Spør dere selv hvor dere var i de mange tusen millioner av år før dere ble født.... Ja nettopp, ingensteder, ingenting skjer ...Hmmm.... Eller ALLE steder.... :-) Alt skjer eller vil skje uansett? Hver for oss betyr vi ingenting.... Lenke til kommentar
Twennie Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg forstår ikke hvordan folk kan være kristne i det hele tatt, bare vent 300-400år til så ler vi av kristendommen (jeg gjør det nå jeg) som vi ler av troll og gnomer i dag. Tror faktisk ikke _vi_ ler av noe som helst om 300-400 år (måtte bare). Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 En virkelig venn sier uansett ikke hva du MÅ, men forteller deg heller, og aksepterer, hva som trengs for å bli betraktet som en venn... Kamerat my ass, spør du meg... :-) Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Til trådstarter: Litt kildekritikk hadde vært greit i ditt tilfelle (Og til eventuell religion). Lenke til kommentar
Master-Mode Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 så kameraten din sa du måtte være kristen for å komme til himmelen. Høres ut som han sier sannheten. Og I et vennskap er det sannhet og åpenhet som er viktig. (ikke bare slikke hverandre opp etter ryggen). Det er greit at dere menere en venn bare skal fortelle deg sånn cirka det ligger ann og lar deg bestemme selv. Men jeg mener at en venn skal fortelle ALT sann som han har hørt det/lest det. Og ja han skal la kameraten lage sin egen mening om det. For viss denne kameraten din har lest Bibelen så vet han at vi har fri vilje. Btw fri vilje til å poste alt i q ;P Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Dessuten kan alle kristne (og i samme slengen muslimer, jøder osv) ta kollektivt selvmord pga de vil hindre meg min billigpils! Denne uttalelsen er grov. Hva prøver du å oppnå med slikt? Ha respekt for religionsfriheten, mann. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) de kan tro på hva de vil, bare ikke press oss til å måtte betale i dyre dommer for noe de ikke liker som jeg liker?! "Hva har Gud gjort deg?" hva har "Gud" ikke gjort? hvor mange kriger har startet på grunn av religion? hvem sin feil er dette? gud, ja. gud. Uten Gud = ingen religion = ingen religions begrunnede kriger...enkelt og greit.. F. Gud.. F. bussen, F. brannbilen i samme slengen... Endret 23. april 2004 av MrLee Lenke til kommentar
kag Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 F. alle under 22!! (... j/k ...) Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 De fleste kommer til himmelen, fordi Gud vet at det finnes en tro på han inne i de fleste. Men du må ikke til himmelen hvis ikke du vil, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå