Gå til innhold

En kristen kamerat sier at du MÅ være kristen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange folk som er på vidda her..

La oss si at Gud fins. Kristen kommer til himmelen. De som ikke tror tar turen nedenom. Hvis Helvete fins, så blir det jo like ille for deg om du trodde på det på forhånd heller ikke..

Og hva er så en kristen?

Å være kristen er ikke å lese 10 kapitler i Bibelen daglig.

Å være kristen er ikke å være totalavholdsmann.

Å være kristen er ikke å aldri gjøre noe galt.

Å være kristen er ikke å gå i kirka hver søndag.

Ikke nødvendigvis.

Å være kristen er å tro på Jesus. At han er Guds sønn. At han ble drept, for at vi skal slippe å ta straffen for det vi gjør galt. At han sto opp igjen fra grava.

Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.

Johannes 14,5

Endret av zZzZz
Lenke til kommentar

La oss si at Gud fins. Kristen kommer til himmelen. De som ikke tror tar turen nedenom. Hvis Helvete fins, så blir det jo like ille for deg om du trodde på det på forhånd heller ikke..

No i det siste har dei kristne funne ut at verden ikkje blei skapt på 7 dagar osv.

Er det ikkje på tide at de tenke over om kanskje denne Himmel/Helvete-problematikken kanskje kan vera ei likning og . . .

Lenke til kommentar

For det første, det er inga norm som seier når du er kristen. Mange meiner at ein må gå i kyrkja kvar søndag, lese heile Bibelen opptil fleire gongar osb.

Andre derimot, meiner at så lenge ein trur på Jesus, så er ein ein kristen. Ein treng berre å ha eitt "indre" forhold til Jesus for å kome til himmelen.

Det finst kristne som meiner at Bibelen ikkje er Guds ord, og at ein ikkje treng ei bok for å lære Gud/Jesus å kjenne.

Andre igjen meiner: Hey! Vi er alle kristne! Nokre av oss likar berre å vise det.

Det finst kristne som meiner at kameraten din kjem til å brenne i helvete, og det finst kristne som meiner at kameraten din er veldig puritansk osb.

Lenke til kommentar

Det som står i bibelen er at du må tro på Jesus (gud også så klart= for å komme til himmelen. Man kan komme til himmelen selv om man er drapsmann, homofil, alkoholiker osv. Det er synd, men det er også synd å lyve. Det med alkohol er som Darkness sier, Jesus drakk. Men det står også i bibelen at det er synd å drikke seg full, men det er fordi hvis du gjør det kommer du lenger og lenger ifra Gud, og til slutt "glemmer" du det helt.

Hilsen ikkekristen.

Lenke til kommentar

altså det med alkohol har ingen ting med biblen eller kristendommen i seg selv å gjøre..... mange land bruker fortsatt vin som inneholder alkohol til kirkelige gjøremål..... grunnen til at norge og noen andre land ikke har det er at forskjellige partier mener at mennesker som har vært alkiser kan få tilbakefall hvis de får vin med alkohol i under f.eks en nattværed.

og det med himmelen tror jeg har noe med din personlige tro og syn på jesus/gud, alle mennesker kommer nok til himmelen men dere glemmer en viktig del av prossesen skjærsilen, der alle mennesker skal innom å bote for det de gjorde galt mens de bodde på jorden.

Lenke til kommentar

No i det siste har dei kristne funne ut at verden ikkje blei skapt på 7 dagar osv.

Er det ikkje på tide at de tenke over om kanskje denne Himmel/Helvete-problematikken kanskje kan vera ei likning og . . .

"no i det siste..."

Det har lenge vært en tanke, men kirka har tidligere vært veldig streng, og det har vel ikke blitt en fullt "akseptert" tanke før de siste hundre åra. Men det står en eller annen plass i Bibelen at f.eks. 1 time for Gud kan være 1000 for oss.

Jeg ser det ikke slik at du kan velge om du vil tro på Jesus og Darwin. Tvert imot, jeg ser mer på f.eks. evolusjonsteorien som en underbyggende teori for Bibelen.

Bare for å ha det klart også..

Jeg tror ikke at Helvete nødvendigvis er en svinaktig varm plass osv.. Jeg tror at det er totalt fravær fra Gud. Men det blir like pinefullt allikevel...

Lenke til kommentar

oh ffs. definer en KRISTEN, joda, en som tror, ikke bare på gud, men på jesus og den hellige ånd! det ligger jo i ordet "Christian" as in "jesus Christ"...

hvis man først er kristen, må man tro på at du kommer til himmelen gjennom jesus, ala det som står i bibelen. Man tror også da at Jesus bare er en del av treenigheten, og derfor bare en manifestasjon av gud.

tror man ikke på at jesus frelser (i.e. får deg til himmelen), men alikevell tror på samme gud, er du enten en jøde eller en muslim. enkelt og greit.

Og litt av å være kristen er jo å tro på GT/NT, samme om det er feil, eller om tvilere/hedninger mener det er BS.. poenget er at for en kristen så er det definert fint og klart. er du kristen kommer du til himmelen, er du ikke, brenn i helvete...

så kan man begynne å krangle om hvilken religion's syn er rett...

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan folk kan være kristne i det hele tatt, bare vent 300-400år til så ler vi av kristendommen (jeg gjør det nå jeg) som vi ler av troll og gnomer i dag.

Husker idioten som sa at jorda var rund?

EDIT 1 : Ler av alle religioner når vi beviser at vi er en del av systemet vårt.

EDIT 2 : Synes synd på religiøse, ihvertfall som gir hele livet til religionen.

EDIT 3 : Ikke noe joke : ""Haha, jorda er jo oval!""

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Det gjør jo ingenting om ikke-troende ikke kommer til himmelen... for de tror ikke på himmelen!!! Duh!

"Du kommer ikke til himmelen for du tror ikke på Gud"

OH NO! Look, I'm sad! Ahahaha.

Thumbs UP! :thumbup:

Vei de følgende utsagnene opp mot hverandre:

1) "det gjør ikke noe at du ikke tror på Gud, for han elsker deg likevel"

2) "hvis du ikke tror på Gud kommer du ikke til himmelen (vantro kjetter)"

har møtt kristne av både den ene og den andre typen :shrug:

Lenke til kommentar

Spørsmålet om helvete finnes er også en annen sak... Selv tror jeg ikke på noe helvete.

Leste en av dere skrev noe om at en kristen var en blablabla. og det virker som du bare har hatt dårlige møter med konservative-kristne. Du har seriøst ikke noe særlig innsikt har du vel..?! Selv er jeg fra en god kristen familie og er kristen selv og din beskrivelse er så langt på jordet at jeg ikke helt skjønner at det er mulig og bare hatt dårlige møter med kristendommen? Hvorfor i all huleste verden tror nesten 80% av dette forumet at kristendommen er her for å "tvinges" på dere?! Gud sier SELV i bibelen at valget er HELT 100% opp til deg og du har fått fri vilje til å velge hva du selv tror er best for deg.

Likte ellers veldig godt bibelverset han mannen jeg ikke husker navnet på limte inn. :D

Lenke til kommentar
Fuck Gud.

Hva har gud gjort deg i det hele tatt for at du skal klare å komme med den uttalesen?

Og bare for å være respektløs og provoserende.

Uansett? Hva har han gjort deg? Du må jo ha en grunn til å si det selv om det bare er der for å provosere og være respektløs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...