LilleG Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Som Emne sier. en kamerat sier at du MÅ være kristen for å komme til himmelen er du ikke kristen så kommer du til helvette er dette sant? Endret 20. juni 2004 av LilleG Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 mange sier forskjellige ting, det meste har med tolking å gjøre... det står jo at alle kommer i himelen... men ikke om alle kristene kommer i himmelen, boken er laget for kristne, og hva som gjelder for dem, ikke alle andre tolk det slik du vil Lenke til kommentar
kag Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hvis han mener at man er kristen når man vedkjenner seg Jesus, så stemmer dette. Du må vedkjenne deg Jesus for å komme til himmelen. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Som Emne sier. en kamerat sier at du MÅ være kristen for å komme til himmelen er du ikke kristen så kommer du til helvette er dette sant? Hvis du tror på himmelen, så er du jo kristen. Ser ikke problemet. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Som Emne sier. en kamerat sier at du MÅ være kristen for å komme til himmelen er du ikke kristen så kommer du til helvette er dette sant? Da bør du si til han at det er Gud (som han tror på) som tar den avgjørelsen, og ikke din hyklerske kompis. edit: Dessuten kan alle kristne (og i samme slengen muslimer, jøder osv) ta kollektivt selvmord pga de vil hindre meg min billigpils! Endret 23. april 2004 av Luftbor Lenke til kommentar
kag Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Da bør du si til han at det er Gud (som han tror på) som tar den avgjørelsen, og ikke din hyklerske kompis. Det avgjørelsen er jo allerede tatt. Det står jo i bibelen hva du trenger å gjøre for å komme deg til himmelen. Og jeg er sikker på at Jesus sa det sikker tusen ganger... "den eneste måten å komme seg inn til vår faders rike, er igjennom meg". Les bibelen din, gutt. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det avgjørelsen er jo allerede tatt. Det står jo i bibelen hva du trenger å gjøre for å komme deg til himmelen. Og jeg er sikker på at Jesus sa det sikker tusen ganger... "den eneste måten å komme seg inn til vår faders rike, er igjennom meg". Les bibelen din, gutt. Er du tullerusk? Det står at det er kun Gud som kan ta slike avgjørelser. At perverterte mennesker tror at de har direkte feltlinje til sin Gud er en annen sak. Men som sagt. Alle kristne er hyklerske så hva kan man forvente. Og din eminente linje fra jesus sier hva? Hvem kan da si at man har gått gjennom jesus? Du eller Gud/Jesus? Lenke til kommentar
kag Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Og din eminente linje fra jesus sier hva? Hvem kan da si at man har gått gjennom jesus? Du eller Gud/Jesus? Som sagt. Slå opp i bibelen og les selv. Det er ved å vedkjenne seg Jesus, man kommer til himmelen. it is printed, therefore it is. EDIT; typeleif Endret 23. april 2004 av kag Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Om du ikke skjønner det: Det kan ikke du si noe om hva er. Kun Jesus/Gud kan si noe om det. Skjønner du vitterlig ikke enkel logikk? Lenke til kommentar
kag Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hva kan jeg ikke si hva er? Jeg kan da lese. Det står svart på hvitt i bibelen, lille du. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hva kan jeg ikke si hva er? Jeg kan da lese. Det står svart på hvitt i bibelen, lille du. Du har herved bevist at du er stereotypisk kristen. Gratulerer. Lenke til kommentar
kag Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg er ikke kristen. Men jeg kan lese bøker og forstå ting som ikke direkte omhandler meg. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Isåfall bring med hjernen. Alltid en fordel skap-kristne hykler. Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hmmz.. Vanskelig å si..! Er mange personer som ikke er kristne, men som likevel gjør mye bedre ting i livet enn nettop kristne.. Skal da de kristne komme til himmelen fordi de kaller seg kristne?... tralla.. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hva skal man egentlig oppe i himmelen å gjøre....himmelen er for fugler og fly det.... mvh Pantera Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Bedre enn å svi i helvette iallfall Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det gjør jo ingenting om ikke-troende ikke kommer til himmelen... for de tror ikke på himmelen!!! Duh! "Du kommer ikke til himmelen for du tror ikke på Gud" OH NO! Look, I'm sad! Ahahaha. Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Det gjør jo ingenting om ikke-troende ikke kommer til himmelen... for de tror ikke på himmelen!!! Duh! "Du kommer ikke til himmelen for du tror ikke på Gud" OH NO! Look, I'm sad! Ahahaha. Nå spurte ikke om du skulle bli lei deg eller ikke av å ikke komme til himmelen da. Lenke til kommentar
Master-Mode Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Spm var om du måtte være kristen for å komme til Himmelen. Da er mitt Spm Hva er en Kristen? Er det en som går i kirken Hver Søndag. Aldri drikker alkohol. Sitter hjemme og fordømmer alt det som "vanlige døde gjør" Eller er det en som vedkjenner at Jesus fantes og at han døde for alle menneskers skyld. og at han prøver så godt han kan å gjøre det han tror er rett? Du kan ramse opp mange mennesker som sier dem er kristne. Men er de egentlig det? De sier de er døpt og konfirmert. Men litt vann over hodet og penger i banken har vel ikke noe med Å være kriste å gjøre? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Vil bare minne på om at alkohol i hvertfall ikke har noe med den kristne religion å gjøre. Husk at Jesus drakk vin sammen med dispilene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå