Gå til innhold

En kristen kamerat sier at du MÅ være kristen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mange sier forskjellige ting, det meste har med tolking å gjøre...

det står jo at alle kommer i himelen...

men ikke om alle kristene kommer i himmelen, boken er laget for kristne, og hva som gjelder for dem, ikke alle andre :hmm:

tolk det slik du vil

Lenke til kommentar
Som Emne sier. en kamerat sier at du MÅ være kristen for å komme til himmelen er du ikke kristen så kommer du til helvette er dette sant?  :wow:

Da bør du si til han at det er Gud (som han tror på) som tar den avgjørelsen, og ikke din hyklerske kompis.

edit:

Dessuten kan alle kristne (og i samme slengen muslimer, jøder osv) ta kollektivt selvmord pga de vil hindre meg min billigpils!

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Da bør du si til han at det er Gud (som han tror på) som tar den avgjørelsen, og ikke din hyklerske kompis.

Det avgjørelsen er jo allerede tatt. Det står jo i bibelen hva du trenger å gjøre for å komme deg til himmelen. Og jeg er sikker på at Jesus sa det sikker tusen ganger... "den eneste måten å komme seg inn til vår faders rike, er igjennom meg".

Les bibelen din, gutt. ;)

Lenke til kommentar
Det avgjørelsen er jo allerede tatt. Det står jo i bibelen hva du trenger å gjøre for å komme deg til himmelen. Og jeg er sikker på at Jesus sa det sikker tusen ganger... "den eneste måten å komme seg inn til vår faders rike, er igjennom meg".

Les bibelen din, gutt. ;)

Er du tullerusk?

Det står at det er kun Gud som kan ta slike avgjørelser. At perverterte mennesker tror at de har direkte feltlinje til sin Gud er en annen sak. Men som sagt. Alle kristne er hyklerske så hva kan man forvente.

Og din eminente linje fra jesus sier hva? Hvem kan da si at man har gått gjennom jesus? Du eller Gud/Jesus?

Lenke til kommentar
Og din eminente linje fra jesus sier hva? Hvem kan da si at man har gått gjennom jesus? Du eller Gud/Jesus?

Som sagt. Slå opp i bibelen og les selv. ;)

Det er ved å vedkjenne seg Jesus, man kommer til himmelen.

it is printed, therefore it is. :thumbup:

EDIT; typeleif

Endret av kag
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det gjør jo ingenting om ikke-troende ikke kommer til himmelen... for de tror ikke på himmelen!!! Duh!

"Du kommer ikke til himmelen for du tror ikke på Gud"

OH NO! Look, I'm sad! Ahahaha.

Lenke til kommentar
Det gjør jo ingenting om ikke-troende ikke kommer til himmelen... for de tror ikke på himmelen!!! Duh!

"Du kommer ikke til himmelen for du tror ikke på Gud"

OH NO! Look, I'm sad! Ahahaha.

Nå spurte ikke om du skulle bli lei deg eller ikke av å ikke komme til himmelen da.

Lenke til kommentar

Spm var om du måtte være kristen for å komme til Himmelen. Da er mitt Spm Hva er en Kristen?

Er det en som går i kirken Hver Søndag.

Aldri drikker alkohol.

Sitter hjemme og fordømmer alt det som "vanlige døde gjør"

Eller er det en som vedkjenner at Jesus fantes og at han døde for alle menneskers skyld. og at han prøver så godt han kan å gjøre det han tror er rett?

Du kan ramse opp mange mennesker som sier dem er kristne.

Men er de egentlig det?

De sier de er døpt og konfirmert. Men litt vann over hodet og penger i banken har vel ikke noe med Å være kriste å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...