Gå til innhold

Win98 finner ikke mus på ps/2 porten

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at Win98 nesten aldri finner noen mus på ps/2 porten. Når den en sjelden gang gjør det, virker musa ok noen minutter, deretter begynner den å oppføre seg merkelig, for så å låse seg helt.

Har prøvd med to forskjellige mus.

Er dette et software-problem (W98) eller hardware-problem (mus)?

En løsning kan kanskje være å investere i en usb-mus, men det vil jeg helst ikke gjøre, siden jeg har flere ps/2 mus allerede.

Håper noen kan hjelpe meg, for jeg begynner å bli grundig lei av å bruke musetaster...

Kriz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke utelukk hardware-problem helt.. selv om man har testet flere muser er det mye hardware som kan være grunn til problemet.. det er mer realistisk at hovedkortet er defekt en at 2 muser er def.

jeg er enig i at dette ser ut som et software-problem, så det hadde kanskje vært en ide å prøve nye drivere eller et annet OS, om det ikke er for mye styr å formatere.

Håper du løser problemet ditt :smile:

Lenke til kommentar

Prøvde å fjerne PS/2 porten i enhetsbehandling. men da jeg restarta maskinen ble ikke denne lagt inn på nytt automatisk. Jeg installerte derfor inn defaulte driverene som ligger inne i win98 (brukte MS ps/2 mus siden musa er en standard Microsoft mus). Da jeg nå skulle restarte maskinen på nytt nektet den å starte. Dette skjedde flere ganger, slik at jeg ble nødt til å starte win i sikkerhetsmodus slik at jeg kunne slette driveren jeg akkurat hadde lagt inn. Og jeg har fortsatt det samme problemet.

Jeg trodde at man ikke behøvde spesielle musedrivere sålenge man brukte standard mus. Hvor kan jeg i såfall få tak i drivere slik at musen fungerer normalt?

Kriz

Lenke til kommentar

Hadde et lignene problem selv med mitt Abit BE6.

Kom ikke inn i bios engang, prøvde å nappe ut og inn

kabelen og en skjelden gang virket det. Virker som et kontaktproblem eller en krets på kortet som har tatt kvelden. Ble lei av at muse avogtil virket, så kjøpte usb tastatur/mus, ingen problemer med det, sålangt :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...