solar256 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hei, Jeg jobber i forsvaret og der er det et slags to-nivå internett vi må logge oss på for å få tilgang til den "store verden". Men de som administrerere dette vil tydeligvis ha makt over hva vi kan surfe på i våre pauser. Noe som jeg synes er i litt drøyeste laget. For PAUSE ER PAUSE! Når jeg prøver å gå inn på gamer.no kommer denne meldingen: Tilgangen til denne web siden er for øyeblikket blokkert. Årsak: Websense kategorien "Games" er filtrert. Vidrere står det : "Hvis du har behov for tilgang til denne siden for å utføre din daglige jobb, så kan du gi en tilbakemelding til helpdesk". Men hvorfor i all verden kan ikke jeg få lov å lese NYHETER om mine interesser i MINE pauser? Hadde jeg interessert meg om HEST, stopper ingen meg når jeg går inn på hest.no Noen som vet om det finnes en "bakvei" til gamer.no? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Når jeg prøver å gå inn på gamer.no kommer denne meldingen: Tilgangen til denne web siden er for øyeblikket blokkert. Årsak: Websense kategorien "Games" er filtrert. Det skyldes nok forde webadmin har sperret alle sider som inneholder ordet "games". Sikkert for at arbeiderne ikke skal spille under arbeidstiden (123.spill.no f.eks). Han kjører nok en ganske wide policy, som sprer seg over flere brukergrupper. Dvs at han kjører èn policy for alle brukere, og så åpner han heller for aktuelle brukere som trenger aksess til spesielle sider. Du kan koble deg opp gjennom en proxy, men dette er også litt tvilsomt, siden det er ordet som er sperret, ikke siden. Siden ordet også kommer opp - selv gjennom en proxy, vil nok webfilteret blokkere siden fordeom. Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 det er noen som mener at privat bruk av linjekapasitet går utover jobben som andre skal gjøre - så selv om du har fri har du ikke lov til å bruke jobbens linjer for å surfe private saker... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 det er noen som mener at privat bruk av linjekapasitet går utover jobben som andre skal gjøre - så selv om du har fri har du ikke lov til å bruke jobbens linjer for å surfe private saker... Når ble gamer.no privat? Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 kunne sikkert heller brukt ordet ikke-jobb-relatert... klart jobber du for å arrangere et LAN for speiderene, så er det jo jobb relatert.. Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Bruk en anonym web-proxy, hvis ikke den er blokkert den også, da. Prøv feks: http://anonymouse.ws/cgi-bin/anon-www.cgi/...://www.gamer.no EDIT: Akkurat den der var veldig treg. Du kan kanskje også lese nettsider via Google sin hurtigbuffer: http://66.102.9.104/search?q=cache:h-xgkaM...+gamer.no&hl=en Endret 23. april 2004 av Tfosheim Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 jeg skjønner administrator godt jeg. Det er deres linje og de betaler og bestemmer over denne. Som nevnt tidligere så "stjeler" du av den totale båndbredden ved å surfe på ikke-jobb-relaterte nettsider. Kan jo også hende at de kjører noen form for cache og da vil du også bruke litt av HDD plassen de har. Gjør hva du vil på din egen internett linje, men ikke forvent hva du vil av andre sin linje. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) edit: det kan man ikke, nei.. Endret 23. april 2004 av KAS Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Pokker... Reason: The Websense category "Proxy Avoidance" is filtered. des,OUT! Lenke til kommentar
dash Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 jeg skjønner administrator godt jeg. Det er deres linje og de betaler og bestemmer over denne. Som nevnt tidligere så "stjeler" du av den totale båndbredden ved å surfe på ikke-jobb-relaterte nettsider. Kan jo også hende at de kjører noen form for cache og da vil du også bruke litt av HDD plassen de har. Gjør hva du vil på din egen internett linje, men ikke forvent hva du vil av andre sin linje. Tror forsvaret har meget god båndbredde, så det skal ikke stå på det. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ingen som har tenkt på at det er nok ein grunn til eit slikt opplegg? Setter opp følgende scenario: Jobb: arbeider på topphemeleg ny superdings som nøytraliserer tenn mekanismen på alle atombomber på 1000km avstand. Lunsjpause: Full tilgang til internett og laster ned spill og anna spyware. 14 dager etterpå: Ojsan Nord-Korea har vist "utvikla" same programvare og brukt den på USA! Dette er svært satt på spissen, men eit argument for kvifor slike sperringer er innført: Men eg føler med stakkaren som ikkje får lest gamer.no mvh JanEirik Lenke til kommentar
jocke Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ingen som har tenkt på at det er nok ein grunn til eit slikt opplegg? Setter opp følgende scenario: Jobb: arbeider på topphemeleg ny superdings som nøytraliserer tenn mekanismen på alle atombomber på 1000km avstand. Lunsjpause: Full tilgang til internett og laster ned spill og anna spyware. 14 dager etterpå: Ojsan Nord-Korea har vist "utvikla" same programvare og brukt den på USA! Dette er svært satt på spissen, men eit argument for kvifor slike sperringer er innført: Men eg føler med stakkaren som ikkje får lest gamer.no Grei nok sammenligning, men det blir feil å sette det opp slik. Nedlasting skjønner jeg er sperret, men det er ikke dette som er sperret fra pc'en han sitter på. Gamer.no er jo bare en nettside, på lik linje med 123spill.no (som sikkert også er blocket, eller?). Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Forsvaret trenger ikke å ha veldig mye "båndbredde" nei. Var selv i sambandsavd. GSV (Kirkenes) fra apr. 2003 til des. 2003, og de hadde jævli dårlig internettlinje. Skjønner godt at de blokker enkelte sider/ord. Dessuten så tror jeg ikke spillsider er så veldig jobbrelatert. Om du jobber med spill, så kan du sikkert surfe på gamer.no på fritiden (etter endt vakt). Leirene bruker å ha noen PCer som er ikke går gjennom filter, disse er det som regel like ved vellferdskontoret. Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Gamer.no er jo på lik linje med hw.no, så dette er jo like lite jobbrelatert (kanskje) som gamer.no.... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 tidligere disk. var satt litt på spissen då, men men tanke på kor mange som greier å få gator og andre stygge ting gjennom Internet Explorer, så er det ikkje heilt utan grunn av forsvaret har sett slike begrensinger. Og det virker jo som det er ordet "game" som er det esseinselle i filteret, altså skal nok fillteret sperre utanlandske sider, og gamer.no er blitt uskuldig kalalogisert som ein uovlig side. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 hvis de filtrerer på innhold så har det ikke noe å si om man bruker proxy, med mindre det går kryptert, noe jeg ikke vet om man kan løse med proxy. nei bruk en ssh-tunnel du Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 jeg skjønner administrator godt jeg. Det er deres linje og de betaler og bestemmer over denne. Som nevnt tidligere så "stjeler" du av den totale båndbredden ved å surfe på ikke-jobb-relaterte nettsider. Kan jo også hende at de kjører noen form for cache og da vil du også bruke litt av HDD plassen de har. Gjør hva du vil på din egen internett linje, men ikke forvent hva du vil av andre sin linje. Hente Websider tar ikke akuratt så mye ressurser, og fleste større bedrifter kjører Proxy der det reserveres X av total båndbredde for bruk til vital trafikk. Så om man ni surfer på Gamer eller VG så trur jeg ikke at det skal ha noe å si... Ordet games er vel heller lagt inn med tanke på haxx'n cracks og annet wares Lenke til kommentar
rey Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 der jeg var i militæret var det riktignok mye sikkerhet osv på nettverket. Men jeg opplevde ingen sånne begrensninger på hvilke sider jeg kunne surfe på. Mange porter var riktignok sperra (de fleste), men linja var überrask. Lasta ned mp3 fra en kamerat på ntnu, da gikk det med 1MB/s, altså en 'vanlig' mp3 på 4sek. Og kameraten min hadde 10mbit, så var kanskje hans linje som begrensa. Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hvis du har mulighet til å legge inn programmer (eller ihvertfall litt plass med skrivetilgang) så kan du prøve dette programmet HttPort. Hvis det ikke virker mot gratis serveren, så få en kamerat m/bredbånd (om du har noen) til å legge inn serverversjonen og surf gjennom den. Kryptering får du og... Lenke til kommentar
HaloCyniC Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 sperra er som regel lagt inn på internet explorer. prøv og installer opera.... det gjorde jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå