AlexG Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Morn mine medoverklokkere, lurer på om dere kunne hjelpe meg med en sak. Er ganske så ny i gamet så jeg bare prøver meg fram litt, har klart å overklokke min Intel Celeron 2,2 mhz processor til circa 2,89. Har ikke noe særlig kjøling på denne, bare noen ekstra vifter, da..hehe..som dere kanskje skjøner blir det fort litt varmt. Det varmeste var vell på rundt 48 grader ved 100% bruk, da turte jeg ikke mer. Derfor lurer jeg på hva er det som er forsvarlig temp på denne type processor? Har nemlig ikke råd til en ny en hvis den gamle ryker. Takk for evnt hjelp! ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 23. april 2004 av Blib Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg vil si ikke over 55C i load. Kanskje 60C? Jeg mener, du vil jo ikke ødelegge den, så da er det best å være sikker. Kanskje like greit å stoppe hvis du ikke har råd til en ny CPU. Trenger du ytelsen? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Morn. Intel prosessorer blir ikke skadet av høy temperatur. Går de over 80° grader tror jeg det var, setter de ned klokkehastigheten eller skruer seg av. 48° er ikke særlig høyt. Hvilken goop bruker du? Du får CPUen noen grader kaldere ved å bruke den rette goopen. Jeg anbefaler vannkjøling!! Jeg kjører min P4 [email protected] på 27° (Mist Tsunami). Lenke til kommentar
AlexG Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Takk for betryggende svar! Skal jeg være ærlig så trenger jeg ikke hastigheten, og med bare 256 ram blir det ikke så mye nytte ut av det likevell, men det er jo ikke derfor vi graver i de boksene i timesvis heller da . Goop er det et nedkjølingsprogram? Har bare såvidt vært bort i de, så vet ikke hva jeg bruker på min, det som fulgte med antar jeg. Hvis du har noen tips å komme med eller linker så er me takknemlig. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Goop er det et nedkjølingsprogram? Har bare såvidt vært bort i de, så vet ikke hva jeg bruker på min, det som fulgte med antar jeg. hehe, på en måte Goop er kjølepasta, en substans du kliner ut på CPU core for å forbedre varmeoverføringen til kjøleribba. Du bør rense CPU og kjøleribbe med isopropanol e.l. og påføre ett tynt lag Arctic Silver 5. Er du heldig, går temperaturen ned 5-10 grader. Lenke til kommentar
AlexG Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Flaut, det burde jeg jo klare å tenke meg til da! Jaja, takk for et godt råd, har tenkt på d lenge. Dust ass, goop det ligger jo i navnet! Men jeg har vært litt rundt, blandt annet på www.majorgeeks.com, der snakker de om no avkjølingsprogrammer? Er det noe å spare på? Har du noe viftekjøling å anbefale? Den rimelige utgaven, har desverre verken penger eller tid til å drive med vann. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Morn. Intel prosessorer blir ikke skadet av høy temperatur. Med mindre du endrer spenningen. Lenke til kommentar
AlexG Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Spenningen på? Det er så forbanna mye tekniske terminer på bios, vet ikke hva halvparten betyr? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Spenningen på? Det er så forbanna mye tekniske terminer på bios, vet ikke hva halvparten betyr? Spenningen på prosessor core. Her må du ikke stille for høyt opp. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 "Nedkjølings"-programmer er i mitt syn ubrukelige da de kun reduserer idle-temperaturen. Når prosessoren jobber for fullt vil du uansett få like høy temperatur (med mindre programmet "pauser" CPU'en mens den jobber. Noe som vil føre til redusert ytelse). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå