Gå til innhold

Problemer økonomisk


darkness|

Anbefalte innlegg

Hellu hellu!

 

Takk for alle tipsene Armalite66 (selv om jeg allerede har brukt slike "tiltak" hele tiden. Problemet er ikke at jeg har LITE penger, men mer at jeg MANGLER penger.

 

Jeg var en tur på sosialkontoret og hentet meg et søknadsskjema. Fylte så ut dette, leverte det i skranken og fikk et rart blikk fra damen der. "Juni?", det er jo kjempelenge til. (Dum som jeg var, trodde jeg det var lurt å være tidlig ute, men det hadde visst motsatt effekt). Hun kunne også fortelle at det tok nok en stund før den kom til å bli behandlet siden det var såpass lenge til jeg trengte pengene. Ellers så foreslo hun at jeg kunne skaffe meg en sommerjobb. Da jeg fortalte at jeg ikke hadde noe særlig sommerferie, sa hun at de ikke kunne gi ut penger hvis jeg fikk lønn i den måneden (Hun hadde litt vanskelig for å forstå at jeg bare fikk en ussel liten sum i feriepenger). Heldigvis for alle og enhver er det ikke denne damen som behandler søknadene. Et par-tre dager etterpå fikk jeg innkallelse til samtale hos en saksbehandler.

 

MEN, innen den tid hadde jeg fortalt foreldrene mine at jeg skulle søke om penger fra sosialkontoret. Måtte gud forby. Ingen i deres familie skulle søke om sosialstønad. Sååå, enden på visen var at de skal bla opp noen lapper jeg ikke visste de hadde.

 

Mvh

Bare-nesten-sosialklien-Kine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg gebyrfri visakort, www.gebyrfri.no

då kan du få 5 høvdinger rentefritt i ca 50 dager. (du får en faktura på det)

 

Funker fett for meg siden jeg er student og er rimelig skrapt på slutten av måneden. Det blir nesten som å låne penger av en kompis.

 

Dene eneste forskjellen her er at hvis banken ikke får pengene sine i tide kommer fete straffegebyr og inkasso. Derfor er det viktig med litt selvdisiplin med kredittkortet og vite at du får penger om ca 50 dager.

Kan lett føre til en ond sirkel...

Lenke til kommentar
Skaff deg gebyrfri visakort, www.gebyrfri.no

då kan du få 5 høvdinger rentefritt i ca 50 dager. (du får en faktura på det)

 

Funker fett for meg siden jeg er student og er rimelig skrapt på slutten av måneden. Det blir nesten som å låne penger av en kompis.

 

Dene eneste forskjellen her er at hvis banken ikke får pengene sine i tide kommer fete straffegebyr og inkasso. Derfor er det viktig med litt selvdisiplin med kredittkortet og vite at du får penger om ca 50 dager.

Kan lett føre til en ond sirkel...

Løse øknomiske problemer ved å skaffe seg et kredittkort er vel lang fra det smarteste du kan gjøre!

 

Det kalles "ond sirkel"

 

EDIT: ballemann, det var jo faktisk en god ide!

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
arranger LAN, tjen masse penger.. :yes:

It takes money to make money...

"Hei! Jeg er en jente som sliter litt med penger for tiden og vil arrangere et LAN for å spe på inntektene litt. Har ikke så mye utstyr for å kunne arrangere dette, og egentlig ikke noe egnet sted heller, hvis noen kunne hjelpe lille meg så hadde jeg blitt kjempe glad"

 

Er vel noen gutter som hadde bitt på, hehe?

Lenke til kommentar
Skaff deg gebyrfri visakort, www.gebyrfri.no

då kan du få 5 høvdinger rentefritt i ca 50 dager. (du får en faktura på det)

 

Funker fett for meg siden jeg er student og er rimelig skrapt på slutten av måneden. Det blir nesten som å låne penger av en kompis.

 

Dene eneste forskjellen her er at hvis banken ikke får pengene sine i tide kommer fete straffegebyr og inkasso. Derfor er det viktig med litt selvdisiplin med kredittkortet og vite at du får penger om ca 50 dager.

Kan lett føre til en ond sirkel...

Tror neppe hun får det. Hun er jo bare en lærling!

Lenke til kommentar
arranger LAN, tjen masse penger.. :yes:

It takes money to make money...

"Hei! Jeg er en jente som sliter litt med penger for tiden og vil arrangere et LAN for å spe på inntektene litt. Har ikke så mye utstyr for å kunne arrangere dette, og egentlig ikke noe egnet sted heller, hvis noen kunne hjelpe lille meg så hadde jeg blitt kjempe glad"

 

Er vel noen gutter som hadde bitt på, hehe?

Haha. Spørsmålet er vel heller om noen hadde giddet å komme på LAN'et så jeg hadde tjent penger :p LAN har vel dessuten en tendens til å ikke gå i pluss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...