Gå til innhold

Problemer økonomisk


darkness|

Anbefalte innlegg

Først av alt: Jeg er ikke ute etter sympati her. Jeg er ute etter tips, og useriøse forslag ber jeg om at dere holder for dere selv.

 

Jeg kommer til å få en skikkelig baksmell til sommeren. Jeg jobber som lærling, og har derfor veldig lav utbetaling. Jeg får utbetalt 5200 kr ca hver måned. I tillegg har jeg 3050 i borteboerstipend. Jeg bor alene på hybel, og betaler 3500 kr i måneden + strøm i leie. I tillegg har jeg andre utgifter som mat, overnevte strøm, internettlinje osv. Hittil har jeg klart meg OK. Problemet er at i juni får jeg bare utbetalt feriepenger og halvt stipend. I juli og august (mulig jeg får i august) får jeg ikke stipend. Jeg sliter dermed kraftig. Noen som har tips til hvordan jeg kan få tak i penger?

 

1. Jeg har ikke tenkt til å selge meg :p

2. Jeg vet ikke om jeg klarer å ha enda en jobb (jeg må uansett søke og få tillatelse fra arbeisstedet mitt til å få en ekstra jobb)

3. Jeg har bare ca 2 uker ferie, så det kan bli vanskelig å få tak i sommerjobb

 

Edit: Oh akk ooo veee! Feriepengene/junilønnen ser ut til å bli ca 3100 kr.. Ikke nok til husleien engang.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du mulighet til å ta opp et gunstig lån fra familie/venner?

Jeg tviler på at familien min har penger til å gi meg noe lån.. og venner kommer jeg ikke til å låne fra pga jeg ikke vil kunne betale tilbake før på lenge.

 

Kan du et eller flere språk veldig godt (og evt. har kunnskaper innenfor visse emner), kan du se om du finner deg en jobb som oversetter.

 

Så vidt jeg har forstått, er det som oftest snakk om freelance-arbeid, hvor man får betalt per ord.

Mulig det kunne funket med en jobb i den kategorien.. Strøjobber kan funke.. Spørsmålet er hvor jeg finner strøjobber.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Ser slik ut at du kan få penger fra sosialkontor til husleie og strømregning i

en periode.