Gå til innhold

Geekstuff.no = Tyver !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er helt sikkert, og det er at jeg ALDRI kommer til å handle på den møkkashopen der. Og det har jeg bestemt KUN på bakgrunn av postene på forumet. Og de patetiske unnskyldningene og bortforklaringene til han som angivelig skal være et eller annet på webshopen er jo helt latterlig. Ingen som har hørt at kunden har altid rett? Jeg hadde ihvertfall spandert 5 minutter på å forfatte en mail til tv2 hjelper deg og forbrukerrådet. Lykke til de som har blitt lurt. Håper dere får pengene og varene. Hvis det er bare 8-10 stykker som norvolf påstår, burde det være mulig å opparbeide seg litt goodwill og gi både varer og penger tilbake. Og for de som lurer, inkludert norvolf: ALLE transaksjoner registreres i banken, slik at det bare er å ta kontakt! Jeg kan ikke forestille meg, eller håper ihvertfall at dem ikke har lurt så veldig mange folk.

 

en småirritert -b-

Lenke til kommentar

Idag fikk jeg varen med en skriftlig beklagelse, de hadde også lagt oppi litt ekstra digg :thumbup:

 

Håper det ordnet seg for dere andre også.

Jeg ble hvertfall fornøyd.

 

Takk til HW forum. Hva skulle jeg gjort uten dere!

Håper GS.no har lært av dette og at de ikke opplever enda mer ulykke.

Lenke til kommentar
"Geekstuff.no stiller opp på Motorfestivalen 2004 i helgen, på hellerudsletta utenfor Oslo (Exporama). " Står det å lese på sida deres  :p Da er det bare å møte opp alle mann  :thumbs:

Japp, og jeg vil stå i blå genser å dele ut køller :p

 

P.S Max 4 linjer signatur, fiks det før en moderator ser det.

 

@GummiMann hva fikk du i kompensasjon?

Endret av Timur
Lenke til kommentar
"Geekstuff.no stiller opp på Motorfestivalen 2004 i helgen, på hellerudsletta utenfor Oslo (Exporama). " Står det å lese på sida deres  :p Da er det bare å møte opp alle mann  :thumbs:

Japp, og jeg vil stå i blå genser å dele ut køller :p

 

P.S Max 4 linjer signatur, fiks det før en moderator ser det.

 

@GummiMann hva fikk du i kompensasjon?

Moderatorene har sett det.. har til og med fjerna det :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, ja - det har vært problemer hos Geekstuff. Det er en del grunner til det hovedsakelig på grunn av dårlig timing med flytting av kontor, lager og servere samtidig. I teorien skulle vi nå hatt et serverrack hos Banetele, men det skjer tidligst neste måned. Serverene ble dermed flyttet for ca 4 måneder siden til kontorlokalet vårt, og er nå tilgjengelige (de var offline en måneds tid).

 

Samtidig bestemte vi oss for å gå over til IP-telefoni (Telenor tar 150kr/måneden per telefonnummer for forwarding, noe som er ganske uaktuelt for oss - det blir en del etter hvert). Vi sjekket litt rundt, og etter å ha snakket med flere leverandører, valgte vi Telio - vi ble lovet operative linjer innen tidlig januar. Hva skjedde så? Vel, telio-boksen kom forrige uke - ikke januar akkurat. Porteringen av telefonnummeret til Telio tar enda lenger tid, kanskje begynner de med det neste uke? I mellomtiden hadde vi bestilt kansellering til midten av januar - og dermed... ikke telefon- og faxlinjer. Menmen, vi har jo telioboksen, og den er online i løpet av neste uke (jeg må bare innome Elkjøp for å kjøpe analogtelefon først :-).

 

Så, ferdig med uflaks nå? Neida.. det er ikke vi. Geekstuff Norway har gått fra å være en avdeling i Knowledge Network AS til et selvstendig selskap, og nå eid av firmaet Core Dump-gruppen AS (som også eier BAWLS Import, Nordic Geek Promotion og et konsulentfirma). Dette har ført til at vi har byttet mailserver to ganger, men en ting som feilet var DNS-oppdateringen på rt2.nixia.no, noe som førte til at Request Trackeren vår stanset opp.

 

Ja, jeg vet - utrolig uflaks at alt skjer samtidig.

 

Når det gjelder varesending har det vært en del problemer her - vi har funnet bugs i databasehåndteirngen som gjør at det har stått feil varetall på feil varer... a small problem. Alle feilene er nå rettet opp, og riktig varetall kommer nå. Vi har selvfølgelig hatt med oss mesteparten av lageret på The Gathering, så det tar litt tid å få dette opp igjen.

 

Det er å beklage at enkelte ordre stopper opp - det er omtrent 10 ordrer. Daglig leder, Core Dump-gruppen ASForøvrig - om det gjelder deg, ta kontakt via kontaktskjemaet på websiden, så blir den aktivt fulgt opp.

 

Videre - jeg kan fint nås via e-mail og mobiltelefon (helst ikke ring før klDaglig leder, Core Dump-gruppen AS 12, arbeidstiden min er 14:00 til 22:00 pga arbeid med import slik at arbeidstiden skal matche andre tidssoner hvor vi har partnere). Telefonnummeret mitt står visst ikke på siden, men det skal jeg få oppdatert nå.

 

--

Andreas-Johann Ulvestad aka Norwolf

Daglig leder, Core Dump-gruppen AS

Chief Geek, Geekstuff Norway

He he... da så...

 

Så ingenting var ihvertfall deres skyld? :mad:

Ingen grunn til å gi kundene tilbakemelding om dette litt før eller noe?

 

 

 

Nei, det er bare å pjøske på..... :thumbs:

Lenke til kommentar

Ikke meningen å piske en død hund, men kan ikke la være...

Hvis GeekStuff mente at det var kun et mindretall av ordrene som hadde dette problemet (8-10 stk), kunne de ikke da bare tatt en kjapp ringerunde til de det gjaldt og forklart problemet. Regner med at de har mobiltelefoner i det firmaet...

 

PS. Og ser man på nettsidene deres så er jo dette klart en fjortissbutikk.

Ingen seriøse butikker som har ord som "ey" i produktbeskrivelsene...

Lenke til kommentar
Ikke meningen å piske en død hund, men kan ikke la være...

Hvis GeekStuff mente at det var kun et mindretall av ordrene som hadde dette problemet (8-10 stk), kunne de ikke da bare tatt en kjapp ringerunde til de det gjaldt og forklart problemet. Regner med at de har mobiltelefoner i det firmaet...

 

PS. Og ser man på nettsidene deres så er jo dette klart en fjortissbutikk.

Ingen seriøse butikker som har ord som "ey" i produktbeskrivelsene...

He he.... word... jallasjappe.... :D

Lenke til kommentar
Ikke meningen å piske en død hund, men kan ikke la være...

Hvis GeekStuff mente at det var kun et mindretall av ordrene som hadde dette problemet (8-10 stk), kunne de ikke da bare tatt en kjapp ringerunde til de det gjaldt og forklart problemet. Regner med at de har mobiltelefoner i det firmaet...

 

PS. Og ser man på nettsidene deres så er jo dette klart en fjortissbutikk.

Ingen seriøse butikker som har ord som "ey" i produktbeskrivelsene...

Hehe så sant så sant..

 

Å skylde på server-bytte og IP-telefoni er vel lite troverdig - enhver med noen lunde omgang i skolten hadde vel kanskje tenkt ut en midlertidig back-up løsning.. Kanskje regge seg en midlertidig mail og smelle inn et mobil-nummer på siden der kunder kunne få tak i en? Nei, vi lar heller kundene seile i sin egen sjø til forbrukerombudet pisker oss over nakken..

 

Angående åpningstiden 14-22 har jeg mere tro på teorien at det er da daglig leder gidder å stå opp -- enn at det må koordineres med "forhandlere i en annen tidssone"...

Lenke til kommentar
FORSKUDDSBETALING

Vilkår om forskuddsbetaling i forbrukerforhold, for eksempel vilkår som fastsetter at kjøper må betale tilsendt faktura før varen sendes fra selger, vil normalt være urimelig og i strid med markedsføringsloven § 9a. Begrunnelsen for dette er at et krav om forskuddsbetaling medfører en forskyvning av kredittrisikoen over på forbrukerne, samtidig som det er et avvik fra det alminnelige prinsippet om ytelse mot ytelse.

 

Om en nettbutikk går konkurs vil forbruker ha et uprioritert krav i boet, og risikoen for at pengene går tapt er stor. Om varen ikke leveres vil forbrukeren ikke ha mulighet til å holde kjøpesummen tilbake, og får i tillegg prosessinitiativet i en eventuell tvistesak. Om forbrukeren derimot ikke betaler for bestilte varer som er levert, vil selger være beskyttet gjennom den alminnelige inkassolovgivningen.

 

Næringsdrivende som allikevel vil benytte forskuddsbetaling overfor forbrukere må kunne begrunne dette i forholdets egenart. Dessuten kan urimeligheten avhjelpes gjennom tiltak som sikrer balansen og fordelingen av kredittrisikoen mellom partene, slik at forbrukeren ikke lider tap ved eventuell konkurs eller i mangelstilfeller. Vi viser i denne sammenheng til retningslinjene "Felles nordiske standpunkter til handel og markedsføring på Internett".

 

Følgende momenter inngår i totalvurderingen av om forskuddsbetaling kan aksepteres i konkrete tilfeller:

 

- Behovet; om selger kan dokumentert et reelle behov for forskuddsbetaling

- Beløpets størrelse

- Tidsaspektet; hvor lang tid før levering beløpet må forskuddsbetales.

- Sikkerhet; om det stilles noen sikkerhet eller garanti for forskuddsbetalingen som står seg i konkurs.

 

Enkelte nettbutikker hevder at de krever forskuddsbetaling for å sile ut ”useriøse” forbrukere, dvs. for å sikre seg at forbrukeren gjennomfører kjøpet. Andre viser til sitt likviditetsbehov som begrunnelse for kravet om forskuddsbetaling. Etter vårt syn er ikke dette argumenter som tilsier at nettbutikken har dokumentert et ”reelt behov” for forskuddsbetaling. Om forbruker har inngått avtale om for eksempel tilvirkningskjøp vil imidlertid vurderingen bli en annen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...