Gå til innhold

Radeon 8500 og TV out

Anbefalte innlegg

Kan noen i denne verden fortelle meg hvordan jeg skal få til å kjøre ut mediafiler og DVD på TV? Klarte det nesten med de gamle driverene, men etter at jeg la inn de nye WXP-RADEON-6-13-10-6037-EFG, så funker det ikke. Lurte også på om ATI klarer å kjøre FULL SKJERM, på disse kortene.

Det "gamle" Matrox G400MAX Dual-head jeg hadde, var et glimrende kort til å kjøre på TV. Der fikk du full skjerm, UTEN sørgerammene som du får på ATI Radeon 8500.

Ville bli SVÆRT glad hvis noen har noen bra tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd dette noe vesentlig enda ettersom jeg har standalone DVD spiller, dog testet jeg en gang og det var når kortet var helt nytt og jeg hadde installert uoffisielle 6043 drivere - da fungerte det helt fint!

Jeg tror funksjonen du leter etter heter "theater mode" og ligger på "overlay" tabben i advanced display properties.

Dog har den fallt ut av 6037 driverne!

Jeg kjører redsoftware plutonium 6.1a drivere - disse har "theater mode" funksjonen, men det virker ikke som om den fungerer :sad:

ellers finner du nyttig info på rage3d.com og spesielt i forumet deres

Alle drivere:

http://membres.lycos.fr/penone/

PS! veldig viktig å rydde ordentlig før du instalerer nye (beta)drivere - fjerne ATI fra registeret o.l.

AMD XP 1800+

MSI K7T266 Pro2-RU Mobo

ATI 8500 (OEM 275/275)

256 MB DDR Ram CL2

IBM 60Gig ATA 100

Pioneer 6x DVD Slotin

Yamaha CDRW 4416e

Hercules F2 Soundcard

CNET NIC

Pinnacle PCTV Rave

WindowsXP

PCMa

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Insomnis på 2002-04-04 19:21 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Insomnis på 2002-04-04 19:23 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...