Bronseku Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hei. Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Acer Ferrari 3000 bærbar.. Noen her som har noen brukererfaringer? Den koster 13500 på itbutikken.no Det synes jeg er billig for en maskin med så bra spesifikasjoner.. Jeg har hørt at maskinen bråker litt og har litt kort batterikapasitet.. Stemmer det? Noen her som har noen andre maskiner å anbefale? Bærbar til under 14000 altså.. Jeg setter pris på all hjelp jeg kan få.. Lenke til kommentar
akerman Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 check the test on dinside.no .... batterylife: 90 minutes, and it's noisy + warm... Lenke til kommentar
jannaa Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hei, jeg har en Acer Ferrari 3000. Jeg er veldig fornøyd. Det som sies om at den bråker litt er ingenting. Den bråker litt mer enn en centrino maskin, men det er så lite at jeg ikke legger merke til det. Kort bateritid vil si 2,1/2 - 3 timer arbeid. Jeg har spilt cs i 2timer og 45min på fult bateri. Synest det er tilfredsstillende. Det er klart at hvis du 99% av tiden du bruker maskinen, bruker den uten strøm så ville jeg ha skaffet meg en centrino maskin som kan ha 4-5timer bateri. Men jeg som bruker den ca 50/50 har ingen problemer med det. La meg få vite om du kjøper en.. Jann Roger Lenke til kommentar
Bronseku Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Genialt.. Det høres bra ut.. Har du hatt din Ferrari lenge? Jeg skal kjøpe så snart jeg har fått solgt min stasjonære.. Synes Ferrarien er digg!! Ser bra ut og har bra spesifikasjoner.. Også er den jo ikke så dyr.. 13500 hos Itbutikken.no.. D er absolutt til å leve med.. Lenke til kommentar
jannaa Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg har hatt min i ca 1mnd. og er utrolig fornøyd. Eneste minus er at den bare leveres med xp home. men det gjør jo ikke så utrolig mye. Har du sett bilde av den lille ferrari musen som følger med?? Den er dritkul. En liten optisk rød ferrarimus... Jann Roger Lenke til kommentar
jannaa Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg har hatt min i ca 1mnd. og er utrolig fornøyd. Eneste minus er at den bare leveres med xp home. men det gjør jo ikke så utrolig mye. Har du sett bilde av den lille ferrari musen som følger med?? Den er dritkul. En liten optisk rød ferrarimus... Jann Roger Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg vurderte denne, men fant ut at jeg heller ville få bedre spesifikasjoner for pengene enn rødfargen. Er lett å forelske seg i fargen sant? Men hva er viktigst? Hvordan den ser ut, eller hvordan den er i bruk? Valgte heller en tundra med radeon 9600 istedenfor 9200 som ferrarien har... og så fikk den jo ikke allverden i testen her på barbara, støy og varme og slikt? Ellers sto det at fargen på ferrarien allerede hadde begynt å flasse av i en annen test jeg leste, at det skulle lite til... Så jeg ville tenkt meg om iallfall, og vurdert hvor viktig rødfargen var i forhold til ytelsen og egenskapene til maskinen. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hei, Tundra er sånt generelt sett ganske lik Acer. Men ellers er jeg enig i at det er mer stilpreg på den røde Acer-maskinen, enn betraktet fra en teknisk spesifikasjon. Så man må nok være en "Ferraristi" for å spinne rundt med en Acer 3000. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jan Roger: Hvordan er skjermkvaliteten? 64 MB VRAM? Ellers kan jeg bare meddele at AMD og Acer både er stjernssponsor og samarbeidspartnere til Ferrari. Da er det klart at de i en markedsteknisk forstand til en viss grad holder sammen. Lenke til kommentar
jannaa Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Skjermkvaliteten er ypperlig. 128mb dedikert ram. Og maksinen støtter opp til 2048mb ram så det er ikke så ille... Acer ferrari 3000 er den eneste acer maskinen med AMD prossessor. Alle andre maskinenen fra acer kommer med Intell centrino. Jann Roger Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jann: har du fått til å fjerne den irriterende Ferrari-kalenderen? Min søster har kjøpt seg en slik maskin, og hver gang hun bytter bakgrunne til noe og logger ut, er den tilbake. Lenke til kommentar
jannaa Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det er bare å avinstallere den. du går inn i programfiler/ferrari wallpaper og trykker på uninstall. Eller ho kan bare klikke på WPexit.exe. Og den forsvinner... Det er ikke noe verre. Bare spør hvis det er noe mer. Jann Roger Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jann Roger: fulgte det med drivere med maskinen?? tenkte å legge inn xp pro hvist jeg kjøper den... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Må si jeg er litt skuffet av denne bærbare. Skulle tro at en bærbar ferrari PC representerte det ypperste innen ytelse. Og hva er spec'en på den XP2500+ og radeon 9200, ikke akkurat det jeg hadde forventet, man får bedre PC til denne prisen med raskere CPU Greit nok at AMD sponser ferrari og man derfor bruker denne CPUen, men AMD har vel raskere mobile enn denne? Ikke er den knallrød heller, foruten dekselet da. Synes man kunne levert noe mer forseggjort enn dette, det er tross alt Ferrari vi snakker om, knuser mitt tifosi hjerte Det er sikkert en god maskin på alle måter, men som sagt, når Ferrari først tillater Acer å bruke navnet sitt på en bærbar burde de forlangt det ypperste. Ser for meg en Knallrød Powerbook, men Ferrari logo i stedet for eplene. Sef kunne man byttet ut innamaten med AMD greier for å tilfredstille sponsorer, men hva med A64-M, er litt bedre hvertfall? Knappene burde vært miniatyr bremseskiver(i Carbon sef) med kult lys i bakgrunnen som emulerte en rød glød i dem når maskinen stod på, evnt når man trykket på dem Og viftene burde lage F1 motorlyder(kanskje miniatyr V10'ere..) i stedet for kjedelig el-motor lyder, hadde vært kult det. Lenke til kommentar
jannaa Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Fulgte med en recovery cd. Men alt av drivere er å finne på acer sine hjemmesider. Jeg har lagt inn xp pro. Og det fungerer helt flott.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 I følge Acer Norge så kommer det en ny Ferrari Pc snart. Den skulle visstnok være forbedret på en del ting AMD prosessoren vil være med så lenge AMD sponser Ferrari. Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) hehe, mamma og pappa skal ha seg ei acer travelmate bærbar pc, pentium centrino 1.7 gz og Radeon 9700(er usikker om det var pro eller ei) 128 mb. 80gb hd, XP pro, 512 ram + mykje anna :] men den kosta litt under 20k.. EDIT: link til maskina , http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=176&g1=3...41&l=3&lantall= kosta litt meir her.. men dei fekk den på jobbtilbud gjøna kommuna.. Endret 24. april 2004 av AshtraY Lenke til kommentar
kindings Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 I følge Acer Norge så kommer det en ny Ferrari Pc snart. Den skulle visstnok være forbedret på en del ting AMD prosessoren vil være med så lenge AMD sponser Ferrari. Høres bra ut, håper det blir litt mer stil over den og at de oppgraderer den hele tiden. I utgangspunktet bryr jeg meg ikke om det står AMD eller Intel i datamaskinen jeg bruker, bare oppsettet er stabilt og bra. Problemet er at jeg har brent meg litt med AMD og skyr ilden Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Link til Ferrari maskina? Lenke til kommentar
Bronseku Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 http://www.acer.no/acereuro/page4.do?dau22...&crc=3286608574 linken til Ferrari maskinen.. Nevnte Acer noe om hvor lenge det var til den nye Ferrarien kom?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå