Gå til innhold

XP kommer seg ikke til innloggingsbildet


Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å beskrive hva som skjer, men det jeg prøver å si er at maskinen starter, booter son den skal og alt ser bra ut. Når den kommer til "tenkebildet" blir den stående der, det normale er at "tenkebildet" varer et par tre runder med den "tingen" som går over skjermen. Nå kan maskinen stå i det uendelige å bare tenke, den kommer aldri til innloggingsbildet (er to brukere).

 

Forklaringen er litt rar, vet det, men tror dere skjønner hvor jeg er :roll:

 

Prolog:

 

Iforgårs spilte jeg ville jeg installere en kabinettvifte. På mitt MSI KT-600 HK har jeg tre viftekontakter, cfan (cpu) som er opptatt (duh), nbfan (til northbridge. Denne er ikke i bruk), og sfan (?), Jeg brukte sfan til kabinettviften. Skrudde så sammen pc`en og sjekket viften og den gikk. Spilte deretter Painkiller :devil: , slo av og la meg.

 

Kom hjem igår, slo på pc`en og da begynte overstående problem. Prøvde å koble fra viften, men ingen forskjell.

 

Det jeg vil er at noen kan si meg hva i #&¤%#&"&¤#%/&¤ som er galt?

 

Jeg trenger hjelp :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

;) Du kan prøve å starte maskinen i sikkermodus (F8 under oppstart), så går du inn på loggene og ser hva som kan lage problemet:

h.klikk min datamaskin ->behandle -> system logger (eller hva det heter på norsk windows)

 

Se etter røde kryss der, og post her hva som evt.har røde kryss

Lenke til kommentar

Sorry, glemte å skrive det jeg har prøvd. Når jeg prøver å starte i sikkermodus skjer det samme, står bare å tenker. når jeg prøver "siste konf som funket" skjer det samme.

Når jeg prøver å starte opp med xp-cd`en finner den ikke s-ata disken min og får derfor ikke kjørt systemgj.opprett, så det gidder jeg ikke å drive med siden jeg og maskinen vet disken er installert.

 

Siden det ikke er lenge siden den gamle harddisken sluttet å fungere vil jeg ikke formatere, så det er ikke et alternativ.

Lenke til kommentar

Har den også, den var med hk. Når jeg klikker F6 når den booter fra cd kommer valgene opp. Da må jeg jo velge å installere ny lagringsenhet, får beskjed om å sette i disketten og gjør det. Når maskinen sjekker disketten får den en feilmelding.

Hvorfor jeg må gjøre dette skjønner jeg ikke, disken er installert så maskinen bør vite det.

 

Leste noe om at når man klikekr F6 måtte man huske F-lock, hva er det?

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Leste noe om at når man klikekr F6 måtte man huske F-lock, hva er det?

skal

Hvis du har ett spesielt tastatur må du trykke F lock for å kunne bruke F tastene, stemmer det.

 

Du kan jo ta en sjekk på sidene til produsenten av hovedkortet ditt for å sjekke om det er kommet ny versjon av disketten.

 

Og du kan prøve disketten i en annen maskin for å se om den fungerer som den

 

EDIT : Leif

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...