Itw Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Kan noen være så snill og forklare meg hva det har og si om jeg kjøper 400mhz ram når jeg har en amd 333mhz cpu? Kan jeg bruke 400mhz ram eller får jeg bare dårligere ytelse? Skal ha ny ram så..... Tusen takk for svar da Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Du kan kjøre med 400MHz RAM ! Mest sannsynlig kan du sette minnet til å gå på den hastigheten du ønsker i BIOS Kommer litt an på hovedkortet Lenke til kommentar
Itw Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Oki så det har ikke noe og si om cpu og ram mhz er forskellig? Har bare hørt ett jeg ville få dårligere ytelse med 400mhz ram... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Kan noen være så snill og forklare meg hva det har og si om jeg kjøper 400mhz ram når jeg har en amd 333mhz cpu?Kan jeg bruke 400mhz ram eller får jeg bare dårligere ytelse? Skal ha ny ram så..... Tusen takk for svar da Du kan helt fint kjøre med 400 ram på et kort som kjører med 333 hastighet. Du kommer ikke til å merke noen ytelsesforskjell. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Tror ikke det blir dårligere ytelse. Det er sikkert noen andre som kan svare på det som har testet ut akkurat det :-) Lenke til kommentar
Itw Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Oki satser på det da, uansett så kan jeg nokk klokke ned brikkene uansett.... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Oki satser på det da, uansett så kan jeg nokk klokke ned brikkene uansett.... Her er er par tips fra Toms Hardware Guide Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Oki så det har ikke noe og si om cpu og ram mhz er forskellig?Har bare hørt ett jeg ville få dårligere ytelse med 400mhz ram... Nei, du vil ikke få dårligere ytelse kansje du tilog med kan være heldig å få bedre ytelse da, det ofte går ann å sette ned CAS tiden på minne, hvis du kjører på tregere hastighet enn std på minnet det er vel pc4000 minne å sånt at du vil tape ytelse fordi disse raske brikkene har CL3. vet at kinston hyper x har pc3500 minne (433mhz) som kan kjøre på Cl2, raskere brikker enn dette vil nok som regel ha CL3, da vil du tape ytelse. Endret 23. april 2004 av Mekkeren Lenke til kommentar
Purify Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Du vil ikke merke noe særlig forskjell nei.. Og siden det koster ca. det samme for 333mhz ram og 400mhz ram, så kjøper du vel bare 400mhz. Så hvis du finner på å kjøpe et AMD64-system eller Intel, så kan du bruke samme RAM.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå