hhp Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Når man har 40-60 000 kr hva får man mest for? Å kjøpe Tv,steroevideo og dvd for 20 000,hifi for 20 000 og Pc for 20 000 eller en kombinasjon med flatskjerm på 32" motert på vegg til 20 000 med svga tilkobling og rå maskin med scsi disker fjernstyrt keybord og mus tvut kort til 4000 (ati all in wonder skal være bra) med ca pris på 30 000 og surround høytalere med forsterker til 10 000? (Du får en god Denon forsterker til ca 4000 og en subwoofer til 3000 med en pc surround til ca 3000,-) Lenke til kommentar
Cueball Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hei! Dette blir nok litt smak og behag Dersom du benytter løsningen med "rå" PC vil du få et svært fleksibelt underholdningssenter som takler alle lyd og bildefrmater kjent i dag (i hvert fall de som er interressant). Dette vil dog gå noe på bekostning av bilde og lydkvalitet fra DVD og CD. En annen ting å tenke på er støy, en PC vil normalt støye litt. Mitt råd blir: -er du lyd og bilde freak: Gå for hi-fi komponenter. -Setter du flekibilitet høyere: Gå for PC Jeg må si ideen om PC sammen med stue-elektronikken blir mer og mer fristende for med også Mvh Cueball Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg har selv kjørt kombinert pc-løsning i flere år og må si at dette funker bra. Støy fra pc'n kan du lett fjerne bare du tenker på dette idet du kjøper komponentene. Du må tenke kabinett, kjølere (GPU, CPU og HK), vifter, støydempningsmatter, hd + drevrammer og PSU. Jeg tenkte ikke på støy da jeg bygget stue-pc'n for 2 år tilbake og det kostet meg alt i alt ca. 4000 spenn å få retta på (mye prøving og feiling). Så tenk på det når du evt. kjøper pc-løsning så går det nok helt sikkert bra. Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 bare sett kabinettet i et annet rom slik undertegnede har gjort så slipper man støy. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 11:34, hhp skrev:Når man har 40-60 000 kr hva får man mest for? Å kjøpe Tv,steroevideo og dvd for 20 000,hifi for 20 000 og Pc for 20 000 eller en kombinasjon med flatskjerm på 32" motert på vegg til 20 000 med svga tilkobling og rå maskin med scsi disker fjernstyrt keybord og mus tvut kort til 4000 (ati all in wonder skal være bra) med ca pris på 30 000 ogsurround høytalere med forsterker til 10 000?(Du får en god Denon forsterker til ca 4000 og en subwoofer til 3000 med en pc surround til ca 3000,-) Har drevet med både seriøs hi-fi og PC/multimedia i ca 10år nå +utdannelse innen faget, så tror jeg burde være kvalifisert til å svare deg... :smile: Spørs som sagt her hva du setter høyest, PC eller Hi-fi. Men en ting, hva mener du med "flatskjerm som du henger på veggen til 20000"? Så vidt jeg vet må du godt over det for å få en flatskjerm..... Flatskjerm er uansett fortsatt oppskrytt, høye priser, dyre tunere (du må ha egen tuner som ikke alltid følger med), lav bildekvalitet i forhold til de beste TV`ene og ikke 100% utviklet enda.. Kan kun snakke for meg selv, men jeg syntes alt-i-ett i stue fortsatt er en dårlig løsning, og jeg kan ramse opp 100 grunner, men noen får holde :smile: -PC`en bråker (hvis du ikke vil bruke masse penger på støydemping) -DVD-spilleren til PC gir IKKE så bra bilde eller lyd som "vanlige" DVD-spillere over 2-2500,- Desutten må du ha et relativt dyrt lydkort. -CD-rom`en gir ikke bra lyd i det hele tatt hvis mann er ute etter hi-fi-lyd. ¨ -PC`en er heller ikke pen i stua... -Har du samboer/kone? -Er du ute etter hjemmekino i en stue du kan ha mye glede av, GLEM PC-surround, jeg gir blanke **** i hva noen på forumet her sier, vanlige hi-fi høytalere som spiller hele frekvens-området kan ikke sammenlignes med plastik-høytalere lagd i Taiwan. -Denon er et bra merke, men husk, når det gjelder surround-forsterkere får du hva du betaler for. En dyrere Denon-forsterker vil ha kraftigere D/A og A/D konvertere, bedre strømforsyning, og støtte for fler formater. -Hva skal du med scsi-disker? Bygg deg en god PC selv, kan du ikke, få noen til å hjelpe deg....sett av 12-14000,- til dette formålet. Kjøp deg en 32"widescreen TV, kan anbefale Sony/Phillips/Panasonic som er markedsledere her. Evn. Luxor som bruker Panasonic bilderør, og noen av modellene har VGA-tilkobling. Sjekk priser, stoor forskjell fra plass til plass. Hva skal du med Videospiller? Skal du allikevel ha, ikke bruk for mye penger på dette. DVD-spiller så kan jeg blant annet anbefale en Sony SACD/DVD til 5500-6000 som heter DVP-NS900.Spiller alt unntatt DVD-Audio (som det forøverig finnes 3plater i landet av) og MP3. Meget bra. Da står du er du oppe i ca. 35000,- Når det gjelder resten av hjemmekinoen, bruk ditt eget øre, men tester kan være en god pekepinn på hva du skal høre på. 5 høytalere og forsterker av god kvalitet vil komme på 15-20000,- Selv nå vil du kunne koble PC`en opp mot stueanlegget, hvis det ikke er alt for lang avstand. Jeg mener at med det oppsettet vil du få mye mer ut av hver enkelt komponent en å bruke for mye penger på en ting. Så kan du heller oppgradere senere... Lykke til.... Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 En ting jeg må tilføye det siste inlegget, støyete pc er ikke så vanskelig å forhindre som du skal ha det til om han skal bruke endel penger, en vannkjøling til litt over 1000kr er mer enn bra nok og denne går nesten helt stille om man har 2x120mm vifter som går på 7v for å kjøle radiatoren. Men ikke bruk veldig mye penger på pc det er bare tull, jeg har holdt på på den måten i 3-4 år og brukt nermere 100 000kr på pc sikkert, dette angrer jeg ubeskrivelig på, pc'en min idag er jo ikke noe bra. Hvor er de 100 000kr mine nå ? Skal aldri bruke mye penger på pc igjen, da går jeg heller etter skikkelig hjemmekino eller bil anlegg, noe som ikke faller så mye i pris og holder seg lenge. MVH Kenneth Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 13:03, SkyFish skrev:En ting jeg må tilføye det siste inlegget, støyete pc er ikke så vanskelig å forhindre som du skal ha det til om han skal bruke endel penger, en vannkjøling til litt over 1000kr er mer enn bra nok og denne går nesten helt stille om man har 2x120mm vifter som går på 7v for å kjøle radiatoren.SVAR: "-PC`en bråker (hvis du ikke vil bruke masse penger på støydemping)" Har ikke sagt det er vanskelig, blir dyrt med over 1000kr til kjøling PLUS vifter.... Men ikke bruk veldig mye penger på pc det er bare tull, jeg har holdt på på den måten i 3-4 år og brukt nermere 100 000kr på pc sikkert, dette angrer jeg ubeskrivelig på, pc'en min idag er jo ikke noe bra. Hvor er de 100 000kr mine nå ? Skal aldri bruke mye penger på pc igjen, da går jeg heller etter skikkelig hjemmekino eller bil anlegg, noe som ikke faller så mye i pris og holder seg lenge.SVAR: Riktig det, derfor er bygge PC det beste. Slipper mellomledd, garanti på hver enkelt del, vet hva du har og får til hvilken pris. Men mener fortsatt at mann ikke kommer under 12000,- med en rask og god pc som holder et par år med 17" skjerm.MVHKenneth Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hvis du skal ha fet hjemme kino hvorfor skal du ha flatskjerm? Hvis du har penger å bruke hvorfor ikke en bra projektor og lerret? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå