Gå til innhold

2,6GHz --> 3,4GHz Er dette mulig

Anbefalte innlegg

Så og si alle har låst multiplyer. Hovedkort og ram har også litt å si når man overklokker. Selv har jeg en litt for svak psu også til systemet mitt. Og skulle helst hatt vannkjøling. Har skrudd opp vcore og da trengs det kjøling og god levering av strøm.

Cpu: 3808 = 272x14 1,65volt

(5:4)

Minne: 217mhz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører selv en P4 2.6C @ 3.25GHz.

Da bruker jeg 500MHz minne og kjører synkront. Dvs CPU:DDR i 1:1.

VCore er da satt til 1.585 istedetfor 1.525.

Minnetimings ligger på 2.5-4-4-8.

Pass på å kjøre AGP/PCI som "Fixed".

Føler likevel at dette er ganske sikre innstillinger.

Målet var å kjøre 1000FSB synkront med minne og det funker helt topp.

Kanskje jeg skal prøve med 5:4 og se hva jeg kommer opp i...? :D

--

Mvh

Christian Hedström

Lenke til kommentar
Haha, d sier litt når man kan få en athlon xp 2500 som man kan klokke opp til 3200 2,2ghz med standard kjøling + hovedkort for 1400 kroner. Mens man må betale 2500 for en intel p4 3.2 ghz... Jeg tenkte bare jeg måtte kommentere d når jeg så i noen webshopper :p

I realiteten så holder ikke en 3200+ samme ytelse som en P4 3.2 :)

Men uansett så gjennspeiler jo ikke prisen ytelsesforskjellen :cool:

Jepp, og siden den cpuen koster 690 kr elns, og yter nesten like bra som en p4 3.2 så vil jeg si man får mye mer for pengene... :green:

Hvis du sammenlikner en [email protected] mot en Athlon64 3400+ så vil du helt sikkert finne at P4'en til halve prisen av prisen er mist like rask.

Poenget er at skal du måle pris/ytelse så bør det gjøres apples-to-apples. Ikke applejuice-to-oranges.

En P4 3.2GHz lar seg forsåvidt også overklokke en godt del.

Jepp til ca 4,0-4.2 . Alt etter kjøling.

Men har jo sett dette mange ganger når det gjelder pris ytelse , så brukes en billig xp feks en 2500 som klokkes til 3200, så tas prisen for denne 2500 og sammenlignes med en 3,2 fra Intel.

Skal du sammenligne slik må du enten bruke 2 uklokkede eller 2 klokkede, da får du feks en P4 2,4 @3,2 mot en xp 2500@3200 da blir plutelig ikke forskjellen så stor lenger.

Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 28/04/2004 : 12:41

"Jeg har en 2,8 og 3,5 (250x14 / 5:4 = 200mhz på minne som er orginal) Orginal vcore! Maskinen ruller fjellstabilt på 3,5 og jeg ligger nå oppe på 3,8 nok så stabilt! Prime95 over natten igjenstår. Da også med litt økning i volt! "

Hei Marzo. Har du en 2.8 HT og får den opp i 3.8 Jeg har en 2.8HT men får den ikke lenger enn til 3.6 fikk "blue screen over fysisk dump" når jeg nådde 3.7. Åssen har du stilt inn Bios da.. Jeg har locka multiplyer tror jeg, men en som har prikk lik CPU kan stille på den????..

*Host copy/paste Heerrm kremt* :devil:

Lenke til kommentar

Hei. Er d trygt å kjøre spenningen opp til 1.65 volt?? Hva bør man helst ligge under.. Har Intel sagt noe om d.(på den offisielle sida dems.).. Jeg vet ikke helt om jeg tar sjansen på å skru spenningen over 1.6 volt.??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...