Gå til innhold

Republikk eller monarki i Norge?

Anbefalte innlegg

Monarkiet har ingen annen nyttig funksjon enn å driver PR for landet Norge. De er en ting som kan få resten av verden til å legge hodet på skakke, smile litt og tenke "Så søtt". Men man skal ikke undervurdere denne funksjonen. Jeg tror det at Norge har et monarki ikke skaper noe negativt forhold utad, men man skiller seg ut på en litt positiv måte.

Når dette er sagt er jeg personlig også i tvil om Monarki er noe som hører fremtiden til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skiller seg ut på en positiv måte? Eneste jeg har hørt folk har sagt om monarkiet i norge, var noen amerikanere som hånet det! "Jippi"

Vel da er det jo litt interessant å vite på hvilken måte de hånet det? Dersom de feks. sa noe slikt som "Et steinalderland som fortsatt styres av Konge og Dronning" da er det jo hånerne det er noe galt med. Ikke monarkiet.

Personlig kan jeg ikke huske å ha blitt hånet for monarkiet og hvis det først skjer er det som regel jeg selv som "håner" det. :lol:

Lenke til kommentar

Jamen for faen, de fleste ble da kvitt dette totalt udemokratiske systemet for lenge siden! Mens vi sitter igjen med konge og dronning som ikke gjør annet enn å bruke penger, lukk opp øynene. Det blir jo som å nekte å gå over fra sykkel til bil eller noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...