dimdal Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Er det noen som vet om Lyse skal bygge ut i Grenland ? altså i Telemark, for dere som ikke har grunnleggende geografiske kunnskaper.. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Tenk deg hvor vi hadde vært uten Telenor da... Kunne vært bedre, kunne OGSÅ ha vært dårligere. Uansett, den nye sjefen i Telenor har gjort mye bra, f.eks oppgradert ADSL-hastighetene, samt fjernet den idiotiske begrensningen. Skal sies at den er litt irriterende da. Kan ikke laste ned for fullt hele natta, da blir det ISDN-hastighet før jeg våkner og kan fylle opp, iallfall hvis jeg ikke har 10 gig før jeg legger meg. Irriterende at man ikke kan fylle opp med så mye man vil, da ahdde det jo bare vært å ta 100 gig, for så å ha til hele måneden. Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Er det noen som vet om Lyse skal bygge ut i Grenland ? altså i Telemark, for dere som ikke har grunnleggende geografiske kunnskaper.. Meget, meget tvilsomt. Lyse har jo ikke engang bygd skikkelig ut i Stavanger engang, selv ikke i de tettest befolkede bydelene. Lyse blir nok uansett en for lokal leverandør til at de kommer til å levere andre steder enn i Sør-Rogaland. Kanskje du burde høre med "ditt eget" e-verk om de har noen planer for Grenlands-området? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Lyse høres jo ganske smart ut, henger de ikke fiber på strømstolper?Jeg kan foresten få bkk, men d er adsl fra bkk... 2048/4xx max Nei, de holder på å grave opp hele jæren slik jeg ser det. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 spurte det lokale kraftselskapet her om det ble noe fiber ala Lyse, fikk svar: "Det vet ikke vi noe om" Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg ringte til telenor for ikke så lenge siden. For å snakke om linjene, og at telenor satte opp hastigheten. En av grunnene til at de bla. annet ikke satt opp utlinje hastigheten var pga svake linjer. Og "overhead". Jeg aner ikke når norge kommer til å få raskere linjer. Kanskje den dagen de bygger ut et nytt fiber system? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Haha, hadde telenor bygd ut fibernett med 10-100mbit hadde nok prisen for den linja vært oppi mange mange tusen pr mnd.. Sverige er faen meg bedre på alt, nesten! Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Var det ikke Enitel som hadde avtale med Statnett om å tvinne bredbåndskabel langs strømnettet i Norge? Har Lyse tatt over? Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Har nok mye med geografien i Norge å gjøre at ting blir litt vanskligere her med tanke på infrastrukturen enn i Sverige. Men vi har jo en gigantisk brems som heter Telenor for vår del. Hadde bredbåndsleverandører i Norge hatt samme villkår som i Sverige ville nok vi vært myyye lengere enn i dag... men men... Så lenge Telenor ruler toppen så kan vi ikke gjøre annet enn å ta til takke med ISDN, ADSL og SDSL. Får håpe Lyse og andre kraftleverandører bygger kraftig ut fibernettet sitt slik at de begynner å få så pass dekning over landet her til å kunne være en seriøs... og da mener jeg SERIØS og kraftig konkurrent til Telenor. Hadde jeg hatt en fiber linje inn i kåken min så hadde jeg selvfølgelig klippet vekk alt som heter Telenor kobber i huset. IPtelefoni, TV, internett via samme kabel... og da uten at Telenor på noen som helst måte faktisk er inne i bilde på noen av leddene... en tanke jeg virkelig liker! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Tenk deg hvor vi hadde vært uten Telenor da... Kunne vært bedre, kunne OGSÅ ha vært dårligere. Vel, Telenor er ikke så gammelt. Televerket var de som byggde landet, Telenor før det ble "privatisert" var også samfunnsbyggere. Det TN som vi har i dag har jo kun ett mål for øyet og det er og profittmaksimere og aksjeutbytte. Om dette er bra eller ei er opptil den enkelte og vudrer utfra sitt politiske ståsted. At de droppet kvoten behøver du ikke takke TN for, det var oss som valgte andre alternativer som tvang dem eller trodde du de gjore det fordi de var snille og greie med dere? Lenke til kommentar
Plex! Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Lyse høres jo ganske smart ut, henger de ikke fiber på strømstolper?Jeg kan foresten få bkk, men d er adsl fra bkk... 2048/4xx max Nei, de holder på å grave opp hele jæren slik jeg ser det. Ganske naturlig det. Siden fiberkabler er ganske ømfintlige. Kan fortsatt huske at fattern fikk jævli streng beskjed om å holde gravinga utenom fiberkablene når han tegna noe rundt messesenteret på lillestrøm Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Var det ikke Enitel som hadde avtale med Statnett om å tvinne bredbåndskabel langs strømnettet i Norge? Har Lyse tatt over? Banetele har vel tatt over mye av dette, lyse sin store ting er at de har funnet formelen på hvordan tjene penger på og bygge fiberspredenett. Mange har prøvd før dem og ikke greid det, den som har fått mest oppmerksomhet av disse er jo bredbåndsfabrikken eller hva de kalte seg. Lyse har også hatt vett nok til og videreselge disse tjenestene også på andre e.verk sine fibernett slik at lyse sine løsninger dukker opp mange steder i norge. Lenke til kommentar
Equiox Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Dere må huske at Norge er et land med en del mer kupert terreng enn Sverige. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Tenk deg hvor vi hadde vært uten Telenor da... Kunne vært bedre, kunne OGSÅ ha vært dårligere. Vel, Telenor er ikke så gammelt. Televerket var de som byggde landet, Telenor før det ble "privatisert" var også samfunnsbyggere. Det TN som vi har i dag har jo kun ett mål for øyet og det er og profittmaksimere og aksjeutbytte. Om dette er bra eller ei er opptil den enkelte og vudrer utfra sitt politiske ståsted. At de droppet kvoten behøver du ikke takke TN for, det var oss som valgte andre alternativer som tvang dem eller trodde du de gjore det fordi de var snille og greie med dere? Televerket som du nevner er dagens Telenor det... de skifta navn og ble privatisert. Endret 23. april 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Haha, hadde telenor bygd ut fibernett med 10-100mbit hadde nok prisen for den linja vært oppi mange mange tusen pr mnd.. Sverige er faen meg bedre på alt, nesten! Hvorfor den "nesten" en der? Lenke til kommentar
martiol Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Tenk deg hvor vi hadde vært uten Telenor da... Kunne vært bedre, kunne OGSÅ ha vært dårligere. Vel, Telenor er ikke så gammelt. Televerket var de som byggde landet, Telenor før det ble "privatisert" var også samfunnsbyggere. Det TN som vi har i dag har jo kun ett mål for øyet og det er og profittmaksimere og aksjeutbytte. Om dette er bra eller ei er opptil den enkelte og vudrer utfra sitt politiske ståsted. At de droppet kvoten behøver du ikke takke TN for, det var oss som valgte andre alternativer som tvang dem eller trodde du de gjore det fordi de var snille og greie med dere? Endelig en som har skjønt det... Å tjene penger har blitt viktigere enn å tilby en god tjeneste. Gremmes.... Lenke til kommentar
brekyr Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 er det ingen av dere som tenker på at hittil så har telenor tat blodpriser for en "lav" båndbredde? hvis de skulle slått til nå med 100 mbit\10mbit til folket, tror jeg nok vi hadde truffet priser oppmot 10 000 kr. og hvem vil betale det? Ikke jeg. BBB ømsket å ta markedet med å tilby en overlegen hastighet til en sinnsykt bra pris. Jeg tror ikke ISP ene er interresert i å bygge ut, så lenge de kan melke oss med blodpriser på mindre linjer. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Haha, hadde telenor bygd ut fibernett med 10-100mbit hadde nok prisen for den linja vært oppi mange mange tusen pr mnd.. Sverige er faen meg bedre på alt, nesten! Hvorfor den "nesten" en der? Språket vårt er bedre Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Televerket som du nevner er dagens Telenor det... de skifta navn og ble privatisert. Svjv het det Telenor en god stund før det ble privatisert, Telenor ASA og Televerket er ikke sammenlignbare i og med Televerket var en statsetat som med bevilgedemidler fra stortinget byggde ut Telenettet i norge. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 BBB ømsket å ta markedet med å tilby en overlegen hastighet til en sinnsykt bra pris. BBB ville nok akuratt som lyse bruke kapasiteten til og selge tjenester som de kunne tjene på. Selge 10Mb/s forr 300,- i mnd er jo ingen butikk. Pengene ligger i tjenester ikke linje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå