dostojevski Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Etter tips i annen tråd her bestilte jeg dette kortet, men jeg er ikke kar om å få det til å virke. Er ganske sikker på at det er snakk om en hardwarefeil her, men lurte på om andre har opplevd lignende. Symptomer: Windows XP sier fra at kortet er installert og drivere installeres problemfritt. Når jeg prøver å spille av musikkfiler skjer en av to ting avhengig av hvilken driverversjon jeg legger inn og hvilke innstillinger jeg gjør: 1 - INGENTING. Mediaprogrammet (Winamp/Mediaplayer) blir stående på 00:00 og ingen lyd kommer. 2 - Som 1, men det kommer lyd som når en cd hakker (dadadadadadadadadadadadedededededededededededdididididididididid...osv) Har disablet on-board lydkort, byttet PCI-spor, prøvd med ulike driverversjoner både fra Chaintech og VIA og gjort alt annet jeg kan komme på av triks. Det SER riktig ut, Windows gir ingen feilmeldinger whatsoever, men det fungerer altså ikke. Hovedkortet er et EPoX EP-8KMM3i. Hmmm. Tror altså som sagt at det er en hw-feil, men setter pris på innspill før jeg sender kortet i retur. Endret 24. april 2004 av dostojevski Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Nå har jeg fått testet kortet i min andre PC (NForce2), og der funker det som vårsola... Ser altså ut til å være enten noe galt med hovedkortet eller et eller annet kompatibilitetsproblem mellom Epox-kortet og lydkortet. Fremdeles ingen som har snøring? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Nå har jeg fått testet kortet i min andre PC (NForce2), og der funker det som vårsola... Ser altså ut til å være enten noe galt med hovedkortet eller et eller annet kompatibilitetsproblem mellom Epox-kortet og lydkortet. Fremdeles ingen som har snøring? Prøvd å oppdatere Drivere til chipset på HK og oppdatert BIOS? Hjelper i enktelte tilfeller. Måtte oppdatere BIOS på ett EP-8KMM3i for å få ett ISDN kort til å fungere hos en kunde forleden. Har hatt litt problemer med de kortene, men en BIOS oppgradering pleier å hjelpe på saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå