anderlin Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) LINK http://anderlin.dyndns.org/~anderlin/nySide2/ <-- Nyeste versjon Jeg ville blitt veldig takknemlig hvis noen kunne sagt hva de mener er bra, og hva som er dårlig, hva som passer/ikke passer etc. Synes f.eks ikke at knappene passet helt, men klarer ikke å se hvorfor det skurrer... Jeg er, som man kan se på designet, ganske ny i faget. Men jeg synes det er veldig gøy, og vil lære. Tanken var at det skulle være en relativt liten og midtstilt side. Men hva skjer rundt? Hm... All kritikk mottas med takk! Endret 24. april 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ser ikke så ille ut det der. Men. - Det mønsteret på knappene er ikke så fint etter min mening. Knappene er også for store. Også er ikke teksten i de helt midtjustert i høyden. Tror jeg ville prøvd å lage nye knapper som er mindre og mindre framtredene med tanke på mønsteret i bakgrunnen. - Teksten i header, eller hele header er egentlig ganske kjedelig. Bare stor tekst og store knapper. Prøv med mindre skrift på teksten i header, kanskje legge til noe motiv. Hva skal være i den boksen på venstre side? Regner med innholdet er i den største boksen. Blir litt merkelig overgang fra et komplekst bakgrunns bilde som du har, til hvit bakgrunn. Vet ikke helt hvordan du skal løse dette med et såpass komplekst bilde, men du kan prøve med noe borders i hvertfall. + Liker de strekene fra innhold og venstre boksen som strekker seg til enden av bildet. + Enkelt og oversiktig. Venter på en litt modifisert html versjon. Kan bli brukbart dette. Er fint med nye folk, velkommen Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Grunnen til at jeg syns at knappene ikke passet inn er enkelt og greit at knappene har en litt hight tech-preg, og da ikke passer inn på en side med skog som bakgrunn. Det krasjer like mye som Mulla Krekar på bursdagskort til barn... Det samme gjelder vel egentlig headeren og. Den skal være en viktig del av siden, men syns bakgrunnen tar det meste av oppmerksomheten. Headeren er dog en smule kjedelig au... Ser at all tekst er italic (kursiv). Blir vanskeligere å lese, og jeg personlig syns ikke det passer å bruke italic, med mindre man skal ha frem et sitat. Teksten ble da også veldig fet og stor. Hvis du bruker både fet og italic så er det i hvert fall smør på flesk. Mulig du har gjort dette for at teksten skal synes med det bakgrunnsbildet, og at teksten blir uleslig hvis den ikke er stor. Da er det bedre å gjøre bakgrunnen svakere slik at du kan bruke en annen formatering på teksten. Skjønte heller ikke pointet med den venstre delen av siden, men du har kanskje en Egon-plan? Med så mange firkanter og streker så fikk siden et litt klumpete preg. Alt er liksom så veldig stort. Og jeg kjører på 1280x1024 oppløsning. Skal det rundt selve siden, altså det utenfor bakgrunnsbildet, være hvitt? Da ser den veldig halvferdig ut. Her bør du få en finere overgang. Er bakgrunnsbildet ditt eget eller en Windowsbakgrunn? Mener å ha sett det før, men husker ikke hvor... Konklusjon: Ting blir for stort og klumpete. Bakgrunnen tar i grunn veldig mye oppmerksomhet, som gjør at resten av siden blir en grå mus. Selv om bildet med hell kan gjøre at siden får sitt spesielle preg, har du bommet litt allikevel. Og skal du ha en side med tema skog, la resten av siden få det også, ikke ht-knapper. La teksten være rett og fin og ikke så feit. Mye kritikk kanskje, men det var jo det du ville ha? Endret 23. april 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg syntes ikke denne var veldig fin, hvorfor? : - Headern var ganske kjedlig og "enkel" - Knappene var ikke fine, de er for store Ellers syntes jeg selve oppsettet var litt tøft men bytt bakgrunnen. Det var ikke veldig behagelig å skrifta. Kan være jeg trenger sterkere briller men Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Takk for detaljert kritikk! Jeg er enig med knappene, har fjernet dem nå. Se her for ny versjon. Bildet er eget, fra Bøkeskogen utenfor Larvik (hvis jeg ikke husker feil). Jeg kjører også på 1280x1024, og ser nå at det er noe klumpete. Jeg skal svare på kritikk senere idag, når jeg får litt tid. Igjen takk for at dere tar dere tid til å hjelpe meg! EDIT: Ser jeg var litt uheldig med klippingen av knappene mine. Skal rette det opp senere. Og teksten på knappene må jeg gjøre noe med. Må finne en fancy skrifttype. Fikk ikke til å midtstille dem. Endret 23. april 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Bildet er eget, fra Bøkeskogen utenfor Larvik (hvis jeg ikke husker feil). Fint bilde. Det lignet forøvrig på et bilde jeg så på 3dcafe.com, men det var da et dataskapt bilde Syns det ble en klar forbedring, men syns fortsatt bakgrunnen tar for mye oppmerksomhet der hvor det står tekst; Bytt til Verdana eller en annen font, og ser om resulatet blir bedre da. Blir det mange av menyene som får en undermeny til venstre? Hvis ikke, hvorfor ikke sette hele menyen til venstre, slik at meny og header ikke blir konsentrert på toppen av siden. Får man header øverst og meny til venstre, har man det viktigeste i midten mellom de to, nemlig innholdet. Hva med å bytte ut den hvite bakgrunnen med en litt transparent løvgreie som gjentar seg eller noe? Ser at det er noe på toppen av siden nå, men det funka ikke helt. Man får selvsagt fokus på selve siden slik den er nå, men siden blir bedre hvis miljøet den blitt satt i er bra i tillegg, så frisk opp den hvite bakgrunnen. Hvis ikke løvblader faller i smak så kan kanskje en beskjeden grønnfarge gjøre susen? Men det er bare å fortsette Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 det er "umulig" å lese teksten og menyen Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Prøv http://anderlin.dyndns.org/~anderlin/nySide/index2.html Bedre? Jeg vet knappene er feil, men kanskje bildet er et bedre utgangspunkt? (Fra Larvik havn) Rart. For meg er det ikke noe problem å lese. Sigmoideus: Jeg HAR en slik transparent greie, men IE vil ikke vise den. Vet noen hvorfor? Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 du må gjøre noe med bakgrunnsbildet.... gjøre det litt mer vannmerke eller .no det er et bakgrunnsbilde for hele siden også. det må vel vekk.... Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 gjøre det litt mer vannmerke eller .no Hva vil det si? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Bare hos meg mouse-over var utrolig buggy? Testet i IE. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Nå testet jeg med IE, og ser det du nevner, Loomy. Men hvorfor? Det skjønner jeg ikke. Det går jo bra i Firefox... Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Prøv http://anderlin.dyndns.org/~anderlin/nySide/index2.html Bedre? Jeg vet knappene er feil, men kanskje bildet er et bedre utgangspunkt? (Fra Larvik havn) Rart. For meg er det ikke noe problem å lese. Sigmoideus: Jeg HAR en slik transparent greie, men IE vil ikke vise den. Vet noen hvorfor? jeg ville slått fra meg ideen om å ha bilde som bg. et bilde er forstyrrende og det blir ikke så lett å lese innholdet. skal du ha mye innhold på siden blir det gjerne også problemer med scrolling. bruk heller en farge som bg, og legg heller bilder til header om du vil ha det med Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Nå testet jeg med IE, og ser det du nevner, Loomy. Men hvorfor? Det skjønner jeg ikke. Det går jo bra i Firefox... IE sux, nuff said Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det kunne ha gjort seg hvis du ikke hadde brukt et nytt bakgrunnsbilde bak innholdet - bare latt det være det samme bildet som resten av siden. Det ble litt rotete med et nytt bilde. Jeg får scroll med et stort hvitt område under bakgrunnsbildet, og bittelitt av det samme på høyre side i firefox. Knappene var litt store ja Er litt usikker på tekst. Synes bakgrunnen skinner litt mye gjennom og gjør det rotete og litt vanskelig å lese - tekst gjør seg aller best på rene bakgrunner Litt kult oppsett, og orginale bilder, men en del ting som trekker ned. Mitt personlige syn er at det børe være enkelt design når man har bakgrunner med mye liv. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Bildet er eget, fra Bøkeskogen utenfor Larvik (hvis jeg ikke husker feil). Det stemmer nok det ja! syntes jeg kjenner meg igjen.. (er fra larvik) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Syns absolutt ikke serif-fonter (Antiqua i det hele tatt) (serif = de små klumpene nederst på f.eks Times New Roman-bokstaver som på en måte skaper en strek under som gjør det lettere å lese - på trykk) passer inn digitalt, men på trykk gjør det seg. Bruk heller en grotesk font (Verdana, Trebuchet MS, Ms Sans Serif, Tahoma osv.) Disse gjør seg bedre digitalt. Ellers er vel det andre påpekt. Stå på! Edit: Kjenner meg igjen jeg også nå; er i Stavern på ferie hver sommer Endret 23. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Bruk heller en grotesk font (Verdana, Trebuchet MS, Ms Sans Serif, Tahoma osv.) Disse gjør seg bedre digitalt. Kall en spade for en spade og si sans serif da Men enig er jeg i aller høyeste grad Endret 23. april 2004 av enden Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Bruk heller en grotesk font (Verdana, Trebuchet MS, Ms Sans Serif, Tahoma osv.) Disse gjør seg bedre digitalt. Grotesk? Heter dét det? Trodde det var noe veldig negativt jeg... Men men, lærte jeg noe nytt i dag... Hva med å lage en litt enklere side som enden skriver, og heller få med bildet inn i headeren? Men du har kanskje valgt ut din stil? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Neida, jeg er ikke fastlåst. Ville bare prøve ut en ide. Veldig takknemlig for alle råd! Nå skal jeg gå nøye igjennom dem, og se om dette er noe jeg skal jobbe videre med, eller om jeg skal begynne fra scratch. btw.: Jeg har i min style.css: .body {font-family: Verdana, Arial;} Burde da ikke alt bli verdana? Endret 23. april 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå