SmoPe Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hei broren min la på masse goop på amd XP prosessoren sin, kan en prosessor bli ødelagt hvis goopen kommer på de metall prikkene og strekene. Hilsen Smope Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Det er forferdelig galt å legge på for mye goop! Det er verre enn å ikke bruke goop i det heletatt. Det eneste du oppnår med det er å isolere mellom CPU og ribba, alså overføre mindre varme enn ved rene flater. Skal du ha noen positiv effekt med bruk av goop, må det legges på absolutt MINIMALT! Så tynt og gjevnt som det er mulig å få det. Ideelt sett burde det vel være en helt gjevn hinne som man kan skimte overflaten på CPU gjennom. Goopen skal bare fylle porene i CPU og ribba, så noe serlig mer enn det vil som sagt bare isolere. Og ja... selv om de påstår at goopen ikke leder strøm, er det ikke nødvendigvis slik. Det er folk før som har brent seg på slikt. _________________ Aopen HQ45 (midi) Aopen AK77ProA XP 1800+ CoolerMaster (1,4GHz/XP1,6GHz) Apacer DDR 512Mb (2stk Apacer 2100) Samsung 60Gb Mitsumi CD Samsung RW Asus GF3Ti500 Delux. 7587 i 3DM2001SE 3Com nettverkskort Win2k Pro [ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-04-04 11:27 ] Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Har vært borti at folk har lagt goop over hele AMD cpu'en før, ikke bare på kjerna. De gangene det har skjedd har CPUen vært helt død etterpå... Som remi sa, du må kun ha et tynt, tynt lag goop på kjerna, ikke no på resten av CPUen. Må nok dessverre skuffe deg og si at CPUen din med all sansynlighet er død... Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Ikke nok med hele CPU, noen hadde til og med på hele ribba (ikke at det er så ille da men) Les guiden her på OK.no før du legger på goop!! Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 11:08, SmoPe skrev:Hei broren min la på masse goop på amd XP prosessoren sin, kan en prosessor bli ødelagt hvis goopen kommer på de metall prikkene og strekene.Hilsen Smope Har vært uheldig med rens av coren på min tbird1400 og fått AS2 over kontaktflatene der. PC'en ble "død", dvs ingen skjermbilde. Det jeg gjorde var å rense kontaktflatene og området rundt med isopropanol. Virker som bare juling etter det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå