Gå til innhold

Rykter om GF4

Anbefalte innlegg

Hei

Hørte mye om GF4

Noen får det med vifte og noen uten.

Jeg har et GF4 MX 440 fra GAINWARD (merk mx ikke ti sov)

Det er uten vifte og blir så varmt at av og til blir det også ustabil.

Jeg tror at butikken lurte meg.

Er det mulig? Leveres ALLE GF4 mx440 kortene uten vifte, med kun kjøleribbe?

Hjelp snille "forumister"

MVH Fil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GeForce2 MX kortene jeg har sett har bare hatt ribbe. Tror det er mest vanlig. Jeg syns forøvrig var litt rart at GeForce4 MX440 kortet kom uten vifte. Hadde forventet en vifte på den. Men kommer den uten vifte ville jeg da tro det var "meningen". Har du veldig høy kabinett temp er det uansett ikke rart det blir ustabilt..

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-04-05 16:44 ]

Lenke til kommentar

Hmm, trur ikke at du har blitt "lurt", men hvis det står i manualen om AKKURATT det produktet at den har vifte kan du nok ha blitt lurt, men mange kort følger uten vifte. Btw, trur ikke at GF4MX korene gjør noe mere varme en GF2MX kortene.. Men du kan jo kjøpe en GPU vifte da..

Lenke til kommentar

Når et kort blir levert uten vifte, så er det god sikkerhetsmargin. Du skal ikke trenge å bekymre deg for stabilitet sammenliknet med kort som har vifte i det hele tatt. De aller fleste billig-modellene til nvidia er vifteløse og funker flott likevel. TNT2M64, GF2MX og GF4MX har jeg selv erfaring med, og alle opererer helt fint uten vifte.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Grunnen til at det bare er en kjøleribbe på GF4 mx kortene er at den nye prosessoren på disse kortene produserer langt mindre varme enn de prossesorene som sitter på de eldre GF kortene. Du kan jo selvfølgelig sette på en vifte hvis du har lyst til og overklokke.

Lenke til kommentar

hmmm.....mulig du har blitt lurt....på dette bildet fra produsenten så har Gainward vifte. Dette gjelder på alle GF4 kortene til Gainward.

http://www.gainward.com/us/products/gwd_gf...pro600tv_gs.htm

Her er også en test om kortet som viser tydlig at den har vifte!

http://www.digit-life.com/articles/gf4mx/index3.html

Vi har ikke tatt inn dette kortet enda, men hvis vi gjør så skal jeg personlig sjekke om det er vifte på det :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...