Jaffaman Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Har denne brikken i maskinen: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond - 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Jeg har planer om å oppgradere til 1024MB. Kan jeg bruke denne brikken sammen med f.eks denne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)? Vet ikke forskjell på Winbond eller ikke, og jeg lurte på om noen kan forklare meg det, og evt si meg om jeg kan bruke disse to sammen? Thanks! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Winbond er rett og slett produsenten av de små svarte brikkene som sitter på, eh... brikken, eller modulen om du vil. Anbefaler at du kjøper en til av samme type (selv om det ikke nødvendigvis er akkurat samme brikke du får). Edit: Netshop har en brikke på lager, kjapp deg Endret 22. april 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Jaffaman Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Ok. Takk Men la oss ta som eksempel at jeg ikke får tak i samme brikke, KAN jeg bruke den brikken jeg hadde tenkt på sammen med den gamle? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Ja, men den dårligste brikken vil alltid være en flaskehals. Edit: Men la oss ta som eksempel at jeg ikke får tak i samme brikke Sjekk den forrige posten min. Endret 22. april 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Jaffaman Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Get your point Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Jeg skal faktisk gjøre nøyaktig den samme oppgraderingen som deg Jaffaman. Skal vi slåss om den siste brikka hos netshop? Hvorfor anbefaler du å kjøpe nøyaktig lik brikke Rikky? (ville nok gitt den samme anbefalingen selv, fordi det er det tryggeste) (edit: du har forsåvidt svart på dette nå) Hva med å bruke en brikke m/winbond og en uten i dual channel? Noen som har noen tanker om det? Endret 22. april 2004 av Inkognito Lenke til kommentar
Jaffaman Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Inkognito: Hehe, vi får slåss om den, men jeg trur du vinner...har ikke råd til oppgradering ennå, så den må nok vente noen uker Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Tenkte slå til nå jeg, siden netshop har et brillefint tilbud på xp3000 denne uka. Lenke til kommentar
Jaffaman Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Grattis Mulig jeg bare kjøper meg to helt nye 512 brikker og selger den gamle på QXL eller no sånt...aargh...lønningsdagen er så langt unna Lenke til kommentar
fAight Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hvertfall forbandt man tidligere Twinmos m/Winbond chipper med kvalitet og gode overklokking egenskaper (jmf BH-5 modellene). Dette fordi, disse var de samme chippene som satt på dyrere og bedre ram-merker som Corsair. I dag virker det som om Twinmos m/Winbond ikke har noe særlig merkbar ytelses- og kvalitetsforskjell i forhold til vanlig Twinmos uten Winbond.... ...rett meg gjerne hvis jeg tar feil, men det høres hvertfall sånn ut etter de senere postene om Twinmos m/Winbond. Uansett, så tror jeg det kommer til å funke helt ypperlig selv om du har en Twinmos uten winbond kombinert med en Twinmos MED Winbond (lett mye gjentakelse av ordene Twinmos og Winbond ) Lenke til kommentar
Jaffaman Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Hvem skal jeg høre på av dere? Hehe... Ville jo spart penger med bare å kjøpe en ekstra brikke, uten Winbond... Hmmm...får se hva magefølelsen sier om noen uker Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Grattis Mulig jeg bare kjøper meg to helt nye 512 brikker og selger den gamle på QXL eller no sånt...aargh...lønningsdagen er så langt unna Var faktisk inne på den samme tanken. Men siden planen var å kjøpe en 'framtidsrettet' brikke slik at jeg kunne oppgradere senere, må jeg nesten stå ved det, føler jeg Eller kanskje ikke... Enig med deg ridgea at Winbond ikke er så 'in' som det engang var. Edit: la til et sitat. Endret 22. april 2004 av Inkognito Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hvertfall forbandt man tidligere Twinmos m/Winbond chipper med kvalitet og gode overklokking egenskaper Jepp, tviler på at du får BH-5 eller BH-6. Er vel CH-6(?) eller noe de bruker i dag, men jeg tipper de er et ørlite hakk hvassere enn de vanlige Twinmosbrikkene. Mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Spørsmålet er om de er hvasse nok til å spandere kr 200+ ekstra for å få med winbond Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hvertfall forbandt man tidligere Twinmos m/Winbond chipper med kvalitet og gode overklokking egenskaper Jepp, tviler på at du får BH-5 eller BH-6. Er vel CH-6(?) eller noe de bruker i dag, men jeg tipper de er et ørlite hakk hvassere enn de vanlige Twinmosbrikkene. Mulig jeg tar feil. Har du flaks, kan det hende du får Twinmos med BH-6. Twinmos merker om disse, men det er lett og se hvorvidt det er Winbond. Men det er desverre umulig å skille BH og CH utifra utseende. Dersom en skal ha BH-5/6, finnes dette fortsatt brikker tilgjengelig. Bestilte nettopp 2 stk. KHX3000/512 selv - disse har garantert BH-5/6, mest sannsynlig BH-5. *glede seg* Dersom du kjøper Twinmos med Winbond, kan du være uheldig å få dårlig CH-5/6 som klokker dårligere enn mye annet. Men du kan også få Skikkelig gode CH også som når høye hastigheter. Men - men CH er det vel en kjangsespill dersom en kjøper dem med tanke på overklokking. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 mine twinmos ch5 ( ) brikker klarer ikke åkjøre på 400mhz som de er spesifisert til.... (det kan ha noe med a64 hovedkortet mitt å gjøre) Lenke til kommentar
brillan Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 mine twinmos ch5 ( ) brikker klarer ikke åkjøre på 400mhz som de er spesifisert til.... (det kan ha noe med a64 hovedkortet mitt å gjøre) Mine CH-5 twinmos klarer 440, så jeg tror det er noe feil hos deg Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Twinmos med winbond er noe raskere enn de som er uten som jeg har lagt merke til på mine gamle amd maskiner. Med samma minne timings og volt etc så loaded programmer i windows raskere men så er dem litt dyrere. Feks hvis du skulle ha en server så ville jeg ha anbefalt uten Winbond sidn du trenger ikke fart og bare ting som virker som de skal. Jeg bruker selv 1 pc med 2x 512 uten winbond og et system med 1x Winbond BH-5. Jeg ville heller ha mer minne enn mindre minne av kvalitet som feks Corsair, men så kjører jeg mest applikasjoner som krever endel minne. Det er smak og behag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå