Gå til innhold

For stor fil må brennes

Anbefalte innlegg

Hallo!

Hat et stort problem, skolen vår har et prosjekt og vi valgte å lage en dokumenter på 7 minutter. Men det jeg ikke visste var at det skulle ta 1.6GB! Og jeg har bare 700MB CD'er!

Det er til imorgen, så jeg sliter kraftig! Vennene mine stoler på meg, men hva gjør jeg nå`??

Endret av Mr.Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med 3dme

Anbefaler winrar til jobben, velg at du vil ha filen din splittet i 550mb biter

Vet ikke hvor godt gjent du er med programmet men test ut litt på ulike filer, så finner du kansje ut av det - spør gjerne.

Brenn de tre bitene på hver sin CD (3stk) og kopier de in på skolen sin PC, programmet kan sette de sammen igjen der.

kansje lurt å ta med Winrar til skolen å i tillfelle de ikke har det (slik at du får satt filene sammen igjen)

Edit : 1.6 gigg for 7 min ???

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Ok, jeg trykker "Burn to disc" og der sto det 77MB, så jeg trykket der. Etter masse rendering så løste CD-brenneren seg ut automatisk og jeg skulle sjekke om den hadde brent. Ingen respons. Hva skal dette bety?? Også, så sjekket jeg Pinnacle og der sto det plutselig: "Actual size:0.1MB".

DETTE BLIR FOR DUMT!

Lenke til kommentar

Når du sier dokumenter,kan det bety nesten hva som helst av pc filer,jeg antar at det er video filer vi snakker om her.

Isåfall må det nesten være ukomprimert,ukomprimerte video filer tar noe grassalt med hardisk plass,og hvis du gjør det om til divx5 (som eskimobob sa) vil det nok 1 cd være nok,søk på google etter veiledning.

Correct me if i am wrong,,,

Lykke til,mvh 3dme/Ole sebastian

Edit:Omformulering

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Har ikke så mye erfaring med dette utenom 3dsmax animasjoner,men jeg tror du kan velge kvaliteten,og 1 cd (ca700mb) blir nok ganske bra kvalitet uansett. (De fleste divx fullfilmer,er kjempekvalitet når de ligger på 1.4gb,og det er halvanenn,to timer med film)

Edit:Altså ca 100mb per minut burde være bra nok kvalitet :)

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Filen er nok ukomprimert som mange tidligere har sagt, og det letteste er å komprimere den. Bruk f.eks Virtualdub + Xvid/DivX eller Tmpgenc (Mpeg2) hvor det siste er et lett program som selv søsteren min greier å bruke. (PC bruker i 5mnd)

Etter at du har komprimert filen så kan du brenne den som data-cd i et brenneprogram. Velger du Tmpgenc og Mpeg(2) kan du spille den av i de fleste DVD-spillere.

Si ifra om du trenger walkthrough til Tmpgenc eller Virtualdub.

EDIT: Du har allerede greid å brenne den ut som VCD tydeligvis (du kan spille den av i vanlige DVD-spillere), men om du lager den som S-VCD vil du få bedre bilde og lydkvalitet.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...