PC^2020 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hei, jeg har ei snekke. En pen fram 21 fra 1966. Motor byttet ut u 1977, med en farymann diesel L30 (m) om jeg ikke tar veldig feil. Motoren er saltvannskjølt, og det er på tide å skaffe ny "kjølekappe" eller sylinder kappe, eller hva man skal kalle det. I hvertfall noe som er rundt sylyndern. Den beynner å morkne innvendig. Noen som vet om et sted jeg kan få deler? Har prøvd Farymann Tyskland direkte, og Reinhardt A/S i norge. Lenke til kommentar
f_vigart Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hei. Har selv en Farymann diesel. Fikk du ikke deler hos Reinhardt i Kristiansand? Jeg har ikke prøvd,men den forrige eieren av båten fikk deler der. Ellers vet jeg om et firma i Stockholm som visstnok skal ha det meste til Farymann. Torulfs dieselservice tlf. 0046 08 917 296 Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Tusen takk.. Nei du, jeg har kontaktet Reinhardt i fjor. Han sa at jeg ikke fikk tak i den kjølekappa lenger. :/ Men skal høre med svensken. Fordi at dersom jeg får tak i den kappen har jeg liksom spart meg for ny motor. Det er umulig å begynne å sveise på det som er det nå. En mekaniker venn av meg mente at vi kanskje kunne modifisere en lignende blokk til farymann motorer.. Ellers så funker motoren veldig greit.. Hvilken motor er det du har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå