Gå til innhold

Fremdeles lagging i spill, hva bør oppgraderes nå?


Anbefalte innlegg

hei, jeg har nettopp kjøpt meg radeon 9800pro for å få vekk laggingen i spill, men neida...

 

dette er hardwaren jeg har nå:

 

amd xp 1900+

1x512 nanya pc3200 og 1x512 twinmos pc2100

gigabyte vtxe+ hovedkortet link

r9800 pro powercolor

compaq mv920 skjerm (19)

 

jeg har 5200 poeng i 3dmark 03

 

cpumark får jeg 135 :no:

 

er det bare prosesoren jeg mangler eller noe annet også?

 

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1x512mb Twinmos Pc2100

neeeh.. veit nesten ikke hva det kan være jeg ass... Hva tror du da? kan det kanskje være den minnebrikken din som drar ned båndbredden og dermed ytelsen kanskje? Jeg har en 2000+ med 2x256mb pc2700 ram på ett abit nf7-s v2.0 kort og ett geforce 4ti4200. og jeg kan kjøre need for speed underground uten lagg, og jeg har spilt prince of persia på den og det var ikke mye av grafikk-valgene jeg måtte justere ned på for å få det lagg-fritt.

Lenke til kommentar
1x512mb Twinmos Pc2100

neeeh.. veit nesten ikke hva det kan være jeg ass... Hva tror du da? kan det kanskje være den minnebrikken din som drar ned båndbredden og dermed ytelsen kanskje? Jeg har en 2000+ med 2x256mb pc2700 ram på ett abit nf7-s v2.0 kort og ett geforce 4ti4200. og jeg kan kjøre need for speed underground uten lagg, og jeg har spilt prince of persia på den og det var ikke mye av grafikk-valgene jeg måtte justere ned på for å få det lagg-fritt.

Det finnes jo ingen xp1900 med høyere bushastighet enn 133 MHz, så den skal jo passe bra. Det er den andre brikken som blir "underklokket".

 

Det er alltid bra å fjerne de gamle driverene helt når du setter i et nytt skjermkort, eventuelt dra en format. Har du problemer i spiller, eller har du bare problemer med 3dmark scoren din? Hvis spill, forklar litt bedre.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Det er et gammelt hovedkort med VIA KT266A som ikke akkurat er det nyeste eller raskeste. Det er viktig at du har den nyeste driveren til dette hovedkortet, fordi noen eldre drivere er helt ufattelig dårlige.

 

Et alternativ kan være å kjøpe et nytt nForce2 hovedkort. Om du ikke har lyst til å bruke mye penger så selger komplett.no demobrukte hovedkort hvor du har akkurat samme rettigheter/garanti som om det var en ny vare, men fordi kortet kan mangle kabler/maual o.l eller at det er brukt før så selges de til lav pris. Et slikt demobrukt hovedkort trenger ikke å koste mer enn 400,- og du vil fortsatt kunne bruke rammen og prosessoren på det nye hovedkortet. USB2.0, S-ATA, AGP 8x vil du jo få med samtidig på det nye hovedkortet.

Lenke til kommentar

Hvis vi snakker alle Farcry inst. på fullt (inkl. 1600*1200 og full anti aliasing) så må det bare lagge med dine specs. Sånn er det bare. :dontgetit: Jeg har samma skjermkort som deg, samt 2x512mb PC3200cl2.5 ram og P4 2.8GHz. Det lagger for meg også hvis jeg setter på slike instillinger i farcry... :(

 

 

Har du ATI kort, er disse faktisk ikke kompitable med Far cry eller for eksempel battlefield vietnam... vent på en patch, du trenger også 1024MB PC3200 RAM...

 

Mente ATI fiksa en bug i Farcry med de nyeste driverne sine (4.4), ble mye bedre hos meg ihvertfall :thumbup:

 

Men Antialiasing i BV sux, gleder meg til patch og nye drivere fra ATI. De har sagt de skal rette opp BV feil i 4.5 :w00t:

Lenke til kommentar
hei, jeg har nettopp kjøpt meg radeon 9800pro for å få vekk laggingen i spill, men neida...

 

dette er hardwaren jeg har nå:

 

amd xp 1900+

1x512 nanya pc3200 og 1x512 twinmos pc2100

gigabyte vtxe+ hovedkortet link

r9800 pro powercolor

compaq mv920 skjerm (19)

 

jeg har 5200 poeng i 3dmark 03

 

cpumark får jeg 135 :no:

 

er det bare prosesoren jeg mangler eller noe annet også?

 

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

hehe du må selvfølgelig kvitte deg med slike minnebrikker. du bør oppgradere din cpu og minne

Lenke til kommentar

Tror rett og slett at Cpu'en din ikke tilater deg til å kjøre Farcry helt smooth. Farcry er et spill som krever mye og ikke bare av skjermkortet. 3dmark 03 scoren din kan du ikke direkte sammenlikne med hvilket som helst spill, den forteller deg først og fremst hvor godt skjermkortet dit er.

 

Mit tips er : amd xp 2500@3200 Og et Abit NFS-7. Så bruker du bare den pc 3200 brikka de, eventuelt kjøper en brikke til. det koster deg omkring 1200kr. (uten ekstra minne)

 

Har du penger kjøper du A64 :D

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
amd xp 1900+

1x512 nanya pc3200 og 1x512 twinmos pc2100

gigabyte vtxe+ hovedkortet link

r9800 pro powercolor

compaq mv920 skjerm (19)

 

jeg har 5200 poeng i 3dmark 03

 

cpumark får jeg 135 :no:

 

er det bare prosesoren jeg mangler eller noe annet også?

5200 3D mark er som forventet med en 9800 Pro. 3D mark er først og fremst grafikkort-avhengig.

 

Problemet ditt er en kombinasjon av svak CPU og dårlig minnebåndbredde. Med det hovedkortet du har, er det lite du kan gjøre med det. Maks CPU er Athlon XP 2400, med 266MHz FSB.

 

Løsningen for deg blir å kjøpe nytt hovedkort og prosessor. PC 3200-rammen kan du beholde, evt. kjøp en til av den.

 

Så får lommeboka bestemme om du kjøper A64 eller noe rimeligere....

Lenke til kommentar
amd xp 1900+

1x512 nanya pc3200 og 1x512 twinmos pc2100

gigabyte vtxe+ hovedkortet link

r9800 pro powercolor

compaq mv920 skjerm (19)

 

jeg har 5200 poeng i 3dmark 03

 

cpumark får jeg 135 :no:

 

er det bare prosesoren jeg mangler eller noe annet også?

5200 3D mark er som forventet med en 9800 Pro. 3D mark er først og fremst grafikkort-avhengig.

 

Problemet ditt er en kombinasjon av svak CPU og dårlig minnebåndbredde. Med det hovedkortet du har, er det lite du kan gjøre med det. Maks CPU er Athlon XP 2400, med 266MHz FSB.

 

Løsningen for deg blir å kjøpe nytt hovedkort og prosessor. PC 3200-rammen kan du beholde, evt. kjøp en til av den.

 

Så får lommeboka bestemme om du kjøper A64 eller noe rimeligere....

:yes::yes::yes: samme som jeg sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...