MrMKE Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 jeg skal nå kjøpe meg alt jeg trenger for tråløst nettverk hvilket merke anbefaler du ? det er i nabolaget med tettbygged huser jeg har sett på dlink hovedbase til 2700 kr denne skal kunne sende signaler ute til 300m, inne 100m samt Zyxel ZyAir 100 PCI Slot for PC-Card for 700 kr det er mulig det ikke er fri sikt over alt tror du man trenger antenne ? en antenne skal kunne ta i mot signaler fra 15km Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 trødløst er jo laget for innendørs og det er skjeldent man har fri sikt der. Antenner trnger man vel bare hvis man skal replikere signalet ut over normal rekkevidde?? Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 hmm.. ja det bør gå greit men jeg lurer på om noen har testet noe.. hva er bra ? noen problemer ? [ Denne Melding var redigert av: mrMKE på 2002-04-04 10:39 ] Lenke til kommentar
xoop Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg tror nok du vil trenge antenne hvis du ikke har fri sikt, på jobben har vi også trådløst. Her var vi nødt til å sette opp 2 basestasjoner. Bygningen her er ikke veldig stor, det er heller ingen murvegger. Det skal nemlig ikke veldig mange vegger til før forbindelsen brytes eller blir veldig treg. Jeg mener at det er samme basestasjon som du nevner vi bruker. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 D-Link'n er veldig bra. :smile: Men du kommer nok til og trenge en antenne som xoop sier. Kan foresten anbefale 3Com Wireless kort.. Ca dobbelt så dyre, men de beste jeg har prøvd hitill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå