Rambo_. Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Kjøpte en WD200GB fra komplett, fylte den opp med filmer,mp3,bilder osv. Etter noen månder begynte problemene. Når jeg satt på LAN fikk folk bare 2MB overføringshastighet fra den nye HDen. Prøvde også å koble til en ekstern HD via usb2 porten, fikk en hastighet på 2-4 Mbps, koblet den da til en annen HD, der gikk hastigheten opp til 23Mbps. Bruker også svært lang tid når jeg overfører filer fra mine andre harddisker. Så sluttet mange av filmene mine å funke. Får ikke spilt dem av, prøvd alt av playere. Mp3ene spilte plutselig av filmmusikk fra filmene som det var feil på, flere tusen av bildene mine ble blanke. Fikk reparert noen av dem med divxfix,men de fleste feilet. Prosessoren jobber 90-100% når jeg går inn på mappen over alle filmene mine. Dette skjer ikke på de andre HDene. Maskinen min består av: 1 stk WD120GB 1 stk IBM80GB 1 stk WD200GB Asus a7v 333 512ddr PC2700 333mhz 340w Psu 2år gammle IDE kabler. Har ikke no lyst til å sende den inn til komplett ettersom jeg har mætti viktig filer på den. Begynner å bli lei HDen, trenger HJELP!! Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Ta en defrag på hardisken du Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Har gjort det opptil flere ganger. Merket ingen forskjell. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Sjekk om DMA er aktivert. Om du skal defragmentere så hjelper det lite å bruke Windows sitt innebygde defrag-program. Bruk Norton Speed-disk e.l. Det kan defragmentere alle filene på hele harddisken, i motsetning til Windows sitt, som bare tar noen få. (SPesielt hvis HD'n er full). Ellers så kan en full backup og full formatering (med full feilsjekking) av harddisken kanskje være lurt. Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Startet opp norton speed disk kl 20:00 i går kveld, har nå kommet til 48%. Regner med å bli ferdig kl 20:00 i morra kveld. Kan dette være normalt da? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Vell.. sjekk om alle pinnene sitter greit. Ta ut disken og se at alle 80pinnene sitter der. Sjekk også under om pinnene sitter på kretskortet.. Har selv hatt et lignende problem og da var det en knekt pinne Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Fant ingen feil på pinnene Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Har du alt data på den 200gig på en partysjon da ? Står den som master eller slave ? Har du 2hdd på en ide kabel ? Har du ide kabel med 40 eller 80 små-bi-ledninger ? Ever vurdert å kjøre raid0 ?`` Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Har alt data på en partisjon, står som secondary slave, ingen annen HD er koblet til, en 80 pin IDE kabel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå