Gå til innhold

Treg harddisk!

Anbefalte innlegg

Kjøpte en WD200GB fra komplett, fylte den opp med filmer,mp3,bilder osv. Etter noen månder begynte problemene. Når jeg satt på LAN fikk folk bare 2MB overføringshastighet fra den nye HDen. Prøvde også å koble til en ekstern HD via usb2 porten, fikk en

hastighet på 2-4 Mbps, koblet den da til en annen HD, der gikk hastigheten opp til 23Mbps. Bruker også svært lang tid når jeg overfører filer fra mine andre harddisker.

Så sluttet mange av filmene mine å funke. Får ikke spilt dem av, prøvd alt av playere. Mp3ene spilte plutselig av filmmusikk fra filmene som det var feil på, flere tusen av bildene mine ble blanke. Fikk reparert noen av dem med divxfix,men de fleste feilet.

Prosessoren jobber 90-100% når jeg går inn på mappen over alle filmene mine. Dette skjer ikke på de andre HDene.

Maskinen min består av:

1 stk WD120GB

1 stk IBM80GB

1 stk WD200GB

Asus a7v 333

512ddr PC2700 333mhz

340w Psu

2år gammle IDE kabler.

Har ikke no lyst til å sende den inn til komplett ettersom jeg har mætti viktig filer

på den.

Begynner å bli lei HDen, trenger HJELP!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om DMA er aktivert. Om du skal defragmentere så hjelper det lite å bruke Windows sitt innebygde defrag-program. Bruk Norton Speed-disk e.l. Det kan defragmentere alle filene på hele harddisken, i motsetning til Windows sitt, som bare tar noen få. (SPesielt hvis HD'n er full).

Ellers så kan en full backup og full formatering (med full feilsjekking) av harddisken kanskje være lurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...