El-Hadji Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Har planer om ny mp3 spiller i tankene. *Batterikapasitet er ganske viktig *Lydkvalitet er ikke så _utrolig_viktig, siden jeg ikke er en "lydfrik" *Enkel å bruke *Minst mulig drivere osv Har sett litt på disse: iRiver iHP-120 Ipod 20gb Creative Nomade Jukebox Zen Xtra 60 GB Creative Nomad Jukebox Zen NX 30 GB Ser at Creative sine spillere koster mindre per gb og har mellom 10 og 15 timers batterilevetid, de har også utskiftbart batteri. Ipod er jo _lekker_ men også veldig dyr, har også betydelig mindre batterilevetid. ca. 8 timer. IRiveren er også dyr men stilig. Trenger ikke installasjon i Windows (gjør de andre det?) den har batterilevetid på opp til 16 timer. Ikke lett dette her, masse plass, design eller batterilevetid? Har mest lyst på Creative sin 60 gb, akkurat nå. Hvordan er menysystemet og installasjonen på den? Takk for tips Endret 22. april 2004 av El-Hadji Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=193742 Har en brukertest her på Nomad Jukebox 3 her med 20 gig. Har forsøkt å forklare menysystemet så godt jeg kan. Det er noe annerledes siden Zen Xtra ikke ha rmulighet til å ta opp o.s.v. Håper det hjelper Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Ta òg ein titt på Asono Sound-Hub og Asono Jukebox HD500 Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 du gjør det ikke akkurat enklere Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) La meg bare tipse om at du får iHP120 for drøye 3000,- om du handler HER. $350 + $22 for frakt (2 dagers "worldwide express" med UPS. UPS fikser MVA (24% tillegg) når den kommer til landet og tar en hundrings for det. Alt i alt kommer den vel på ca 3200 med dagens dollarkurs, og det er etter at staten tar sin del av kaka. Helt grei pris for den beste (i mine øyne) MP3 spiller'n! edit: leif Endret 23. april 2004 av Jon-d Lenke til kommentar
Ola_os Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 La meg bare tipse om at du får iHP120 for drøye 3000,- om du handler HER. $350 + $22 for frakt (2 dagers "worldwide express" med UPS. UPS fikser MVA (24% tillegg) når den kommer til landet og tar en hundrings for det. Alt i alt kommer den vel på ca 3200 med dagens dollarkurs, og det er etter at staten tar sin del av kaka. Helt grei pris for den beste (i mine øyne) MP3 spiller'n! edit: leif 3200 kroner er ikke bra nok etter min mening. Man bør spare betydelig mer enn 500 kroner for å kunne forsvare tapet av 5 års reklamasjonsrett. Husk på det innebygde batteriet! Jeg vet ikke hvilke plikter iRiver scandinavia har ovenfor iRiver når d gjelder reprasjon og support , men j frykter at de ikke er spesielt interesert i å hjelpe. Taper fort de penga om man må shippe den over dammen for support etter 1 år. Man må huske på at f.eks komplett dekker dine kostnader ved reklamasjon om du kjøper av dem. Og dette gjelder i 5 år, da dette er en spiller som burde ha betydelig lenger levetid enn 2 år. Ola Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Jeg tror jeg ender opp med Creative Nomad Jukebox Zen Xtra 30 gb. Til 3000. Jeg gidder ikke betale 1000 kr mer for en ipod med dårligere batteri og kun 2/3 av lagringskapasiteten... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg tror jeg ender opp med Creative Nomad Jukebox Zen Xtra 30 gb. Til 3000. Jeg gidder ikke betale 1000 kr mer for en ipod med dårligere batteri og kun 2/3 av lagringskapasiteten... Godt valg. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 La meg bare tipse om at du får iHP120 for drøye 3000,- om du handler HER. $350 + $22 for frakt (2 dagers "worldwide express" med UPS. UPS fikser MVA (24% tillegg) når den kommer til landet og tar en hundrings for det. Alt i alt kommer den vel på ca 3200 med dagens dollarkurs, og det er etter at staten tar sin del av kaka. Helt grei pris for den beste (i mine øyne) MP3 spiller'n! edit: leif 3200 kroner er ikke bra nok etter min mening. Man bør spare betydelig mer enn 500 kroner for å kunne forsvare tapet av 5 års reklamasjonsrett. Husk på det innebygde batteriet! Jeg vet ikke hvilke plikter iRiver scandinavia har ovenfor iRiver når d gjelder reprasjon og support , men j frykter at de ikke er spesielt interesert i å hjelpe. Taper fort de penga om man må shippe den over dammen for support etter 1 år. Man må huske på at f.eks komplett dekker dine kostnader ved reklamasjon om du kjøper av dem. Og dette gjelder i 5 år, da dette er en spiller som burde ha betydelig lenger levetid enn 2 år. Ola For det første regner jeg med (men kommer til å sjekke pr mail) at iRiver som de fleste andre store firmaer har garanti som gjelder verden over... Det er nemlig vanlig! Dessuten; 500 kroner? På komplett selger de den for 4000,- og det tilkommer vel rundt 100 i porto. Det blir da i hvert fall 800,- i hue mitt. Fortell gjerne om du kjenner til billigere sjapper i Norge. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 iPod anbefales. Det oser av kvalitet av den. Desutten er det få som faktisk trenger mer enn 20 gb. mp3 spiller. dog vet jeg ikke hva du har i samlingen din. 8 timer musikk holder til det meste. Kan faktisk bare huske at min gikk tom en gang. (Det var en bug. som gjorde at det ikke var batteri igjen når jeg våknet om morgene tross at jeg hadde skrudd den av om kvelden.)^ Hvis du hører på musikk i 8 timer blir du rimlig. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Go Creative sier jeg bare. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Hvis du hører på musikk i 8 timer blir du rimlig. Men så er det jo ikkje meininga at du skal høyre i strekk til batteriet blir tomt heller da. Trur heller det er fordi det er greit å sleppe å lade den så ofte. God batterikapasitet er veldig greit på tur f.eks. Det einaste eg meiner ipod har noko å skilte med er på designet. På alle andre områder finner du andre som fint gruser den til en liten shiny snørrklomp. På lyd f.eks er Creative Zen, iPod overlegen! Go Creative sier jeg bare. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Hvis du hører på musikk i 8 timer blir du rimlig. Men så er det jo ikkje meininga at du skal høyre i strekk til batteriet blir tomt heller da. Trur heller det er fordi det er greit å sleppe å lade den så ofte. God batterikapasitet er veldig greit på tur f.eks. Det einaste eg meiner ipod har noko å skilte med er på designet. På alle andre områder finner du andre som fint gruser den til en liten shiny snørrklomp. På lyd f.eks er Creative Zen, iPod overlegen! Go Creative sier jeg bare. Eg er enig i at 8 timar er lite, og at Creative er mykje betre på det området. Eg har sjølv ein iPod 20GB og har aldri gått tom for batteri. Eg var nylig til Italia og Austerrike i 4 veker og bruke den stort sett kvar dag og på reisa til og frå utan å gå tom for batteri. Dersom du derimot reiser 10-15 timar ofte så er det godt med lang levetid. Uansett om den er heilt utlada eller halvveis så setter eg den på lading når eg kjem heim frå skulen. iPod er imo den stiligaste mp3-spelaren. På alle andre områder finner du andre som fint gruser den til en liten shiny snørrklomp Det utsagnet var rett og slett så dumt at eg ikkje vil svare Eg har høyrt på både Zen og iPod angåande lydkvalitet og merka ingen verdens ting. Fleire kameratar var også der som heller ikkje merka forskjell. Det at der er ein forskjell er greit nok, men at den er stor er ikkje sant. Har Zen fjernkontroll forresten? Det er eit must for meg og den Zen som var på markedet då eg kjøpte hadde ikkje det, så da vart det iPod. Men lykke til med Creativen din trådstarter, du blir sikkert fornøgd. Endret 24. april 2004 av zeph Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) På alle andre områder finner du andre som fint gruser den til en liten shiny snørrklomp Det utsagnet var rett og slett så dumt at eg ikkje vil svare Hehe.. Ikkje ta meg alt for seriøst alltid. (Burde kanskje legge det til i siggen..? ) Med gode hodetelefoner er det ganske enkelt å høyre forskjell på iPod og Zen. iPod er imo den stiligaste mp3-spelaren. Jepp, det synes eg og, men det var nederst på lista då eg kjøpte meg spelar. Den blir jo berre liggade i lomma uansett. Mitt poeng var at du finner spelarar som er bedre enn iPpod på dei fleste områder. Hadde det ikkje vore for designet, hadde ikkje iPod hatt noko spesielt å skilte med... Edit: Har Zen fjernkontroll forresten? Nope.. Eg besilte med fjerkontroll til min asono, men har aldri brukt den.. Endret 24. april 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Ola_os Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jon-d: Jeg beregnet 500 kroner utfra prisguiden her på hw.no: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=14302 Man må også huske på at posten tar rundt 70 kroner for fortollingen. Flott hvis du sjekker opp om garantivilkårene til iRiver! Ola Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Har Zen fjernkontroll forresten? Det er eit must for meg og den Zen som var på markedet då eg kjøpte hadde ikkje det, så da vart det iPod. Men lykke til med Creativen din trådstarter, du blir sikkert fornøgd. Den har ikke fjernkontroll litt dumt egentlig, men det gjør ikke så mye tror/håper jeg. Har også bestilt koss porta pro for mobilbonuspoengene mine, så dette kommer, forhåpentligvis, til å sitte som en kule. det følger også med en pen liten bæreveske til å feste på buksa/belte. Jeg vet ikke hvordan det er med firmware på itunes osv. men å oppdatere denne var _enkelt_ last ned ny firmware, koble til spilleren kjøre filen du lastet ned, og tadam ny firmware installert! Det er litt dumt at du må bruke creative media soucre til å overføre musikk med, men det går seg vel til etter hvert. I tillegg lå det 59 sanger av bach, beethoven mozar osv inne på spillerenen når den kom ' Du må også installere media source for at windows skal kunne kjenne igjen devicet, litt bæsj.. Enda en fordel er at du kan ta ut batteriet, slik at du kan ha flere batterier, hvis du skal ut på en laaaaaaaaaaaaang tur Men et godt førsteinntrykk Lenke til kommentar
ASW Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Se min bruker test av zen usb2.0 Bruker test av zen Nesten den samme testen(her er et bilde av zen og zen nx ved siden av hverandre) Gå får zen xtra 30gig (60gig hadde en feil med hodetelefon utgangen) Les mer på nomadness.net Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jon-d: Jeg beregnet 500 kroner utfra prisguiden her på hw.no: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=14302 Man må også huske på at posten tar rundt 70 kroner for fortollingen. Flott hvis du sjekker opp om garantivilkårene til iRiver! Ola Til min enorme skuffelse fikk jeg svar om at iRiver her på berget ikke vil ha noe med meg å gjøre om jeg kjøper en spiller fra USA. Det kaller jeg elendig service! Andre multinationale selskap har garanti som gjelder over hele verden så jeg må si jeg er skuffa over dette! Er faktisk nok til at jeg nå vurderer Asono Sound-hub isteden! Har jo akkurat samme funksjonalitet (bortsett fra fjernkontroll - enn så lenge) Så forbanna irriterende når selskap med forhandlere over hele verden prøver å spare penger på å gi dårlig service til kundene. Det dummeste er jo at både jeg og iRiver totalt sett taper på det pga portoen jorda rundt! Håper noen hos iRiver eller komplett (som er forhandler i Norge) ser dette og strammer seg opp! Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Du kan jo alltids også maile dem en sinnamail? Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Du kan jo alltids også maile dem en sinnamail? Joa, men akkurat nå er jeg så irritert at jeg er redd det blir usaklig og derfor ikke noe de bryr seg spesielt om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå