bureaucrator Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Har et 3Com trådløst nettverk som fungerer utmerket, men det er ett problem: Hvis jeg definerer min egen PC som server over Internett, kan ingen koble seg til den. Har forsøkt med å åpne Windoms' og 3Coms brannmur, men det ser ut til å være noe annet... f.eks. at alle maskinene i et nettverk deler ip-adesse på Internett... Noen som vet hva problemet er? Har ingen problemer med å koble meg på andre servere, det er bare når min egen skal være server. (En venn av meg med samme system har samme problem.) Lenke til kommentar
ponke Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Kan være så mangt, og du nevner heller ikke hva slags server (hvilket spill) du prøver å "være"... Mer informasjon, takk! Et kjapt tips: God brannmur på "server-maskina" og sett servermaskinas interne IP-adresse som DMZ. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 22. april 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Såvidt jeg er i stand til å se gjelder det for alle spill. Men hvis det kan hjelpe å ta et konkret spill: UT2003. Hva er forresten DMZ? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Såvidt jeg er i stand til å se gjelder det for alle spill. Men hvis det kan hjelpe å ta et konkret spill: UT2003. Hva er forresten DMZ? Når du sa at du "definerte din pc som server", trodde jeg du mente at du var i routeren og åpnet de riktige portene i henholdt til standardportene som programmet bruker. En snarvei å fikse dette på, uten å måtte finne ut hvilke porter, er å sette din interne ip som DMZ (Demilitarized Zone), noe som betyr at den står utenfor beskyttelsen routerens brannmur (om man kan kalle den det...) tilbyr. Om du er så venlig og åpner din manual, så finner du kjapt ut hvordan du skal gjøre dette. Tips nr 2: Start - Kjør - CMD - ipconfig Finn din ip-adresse, begynner antageligvis med 192.168.1... Sett DEN som DMZ i routerens web-konfigurasjonsverktøy. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Takk, skal prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå