Moltrez Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Heisann! Jeg har planer om å bygge mitt eget tower i sommer. Men jeg kan ikke noe om det, så jeg trenger litt hjelp. Jeg vil ha et nokså støyfritt kabinett, helst et kabinett som du slipper å slite deg ut for å bære. Hva er best å bruke når man skal lage kabinett ? (materiale) Hva er viktige verktøy ? (Multi tool er kjekt ??) Om noen har noen skisser fra når de lagde et kabinett, mottas disse med takk Kabinettet bør være litt stort, da jeg har 4 cdroms, 3 harddisker, masse vifter. God kjøling er kjekt å ha Arbeidstegninger, skisser osv. Noen som kan hjelpe meg ? Takk på forhånd Lenke til kommentar
stidz Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 du kan jo bygge ett i tre. og stappe det med lydisoleringsmatter. eller så er jo aliminium veldig lett da. eller så kan du bygge i akryl men da får du ikke inn matter Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Kan ikke hjelpe med skisser, skal du bygge i tre eller metall? En stikksag er grei å ha uansett, en dremmel og noe skrutrekkere vil nok komme med. Skal det være lite støy velger du denne for miditower og denne for fulltower. De har mer på microplex hvis du looker litt hovedkortplate kan være greit (med mindre du lager en selv) Og mye annet rart finner du hvis du leter litt på microplex Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Tja om du ser i workloggen min vil du se at det kabinettet jeg bygger er rimelig stort (en mellomting mellom lian li pc 60 og pc 70) dette veier litt over 6kg tom kasse, jeg bruker kryssfiner. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Hadde vært stilig å laget noe i en litt stor koffert av aluminium eller noe slik. Men de jeg har sett hittil har ikke plass til alt jeg skal ha inni den Finner bare småe kofferter, visst noen vet om noen litt store kofferter, så si ifra Helst større enn 46x34x15 Jeg kunne jo ha laget noe i tre da, slik Snekker`n har gjort, da lurer jeg på ca pris på kryssfiner ? Men Snekker`n, laget du dør på det kabinettet ? Evt, hvordan gjorde du det ? Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 om du vill ha det lett, så kan du lage en stiv ramme av tre, og etterpå kan du ha alu plater rundt det hele. Om du drar mye på lan kan du sette jul på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå