Gå til innhold

gjømme/vise html element

Anbefalte innlegg

som sikkert ein del her veit, går det an å gjømme og vise element (bilder, divs, spans etc) med display: none/block (og kanskje andre ting?) dette virkar i IE opera og mozilla (++?)

I internet explorer (6) og opera (7.23) går de fint an å veksle mellom å vise og gjømme med elementnavn.style.display='none/block', men dette virkar ikkje i Mozilla! (Firefox og 1.7)

finst det andre alternativ?

takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det virkar som dette problemet er berre med style taggen og berre i mozilla. funkar helt fint i IE og i Opera med både style og andre ting (som src i bilde) men ikkje med style i Mozilla (både 1.7beta og Firefox 0.8)

har prøvd både med onclick og onmouseover på både knappar og "anker", men det vil absolutt ikkje virke i Mozilla.

diven/spanen skal gjømmast/visast av trykk eller hover på et ant element

dette er koden eg brukar akkurat no til testing:

<span name="test" id="test" style="display: none">text</span>

<input type="button" value="test" onMouseOver="test.style.display='block'" onMouseOut="test.style.display='none'">gjøm/vis</a>

virkar som sagt ikkje i Mozilla :cry:

EDIT:

LOL, vart vist litt mange "virkar ikkje i Mozilla" :)

Endret av Semikolon
Lenke til kommentar
Hva er egentlig fordelen med å bruke css rollover isteden for javascript rollover??

Hva er egentlig poenget med å blande inn JavaScript til å gjøre noe så simpelt som hover?

Når man uansett bruker css til alt annet layout hvorfor ikke slenge på noen få linjer til der istedenfor å blande inn ett annet språk?

JavaScriptet må lastes på nytt for hver link, css laster man bare når man går inn på siden og hvis man er smart nok til å bruke externt stilsett så laster man det ikke på nytt for hver side man er innom...

Lenke til kommentar

kommer ann på hva som skal påvirkes av rolloveren.... som sagt takler IE bare anchors med :hover i css... Se menyen min på min lille green machine på sida mi, så skjønner du hva jeg mener.

Dette er teit å putte inn i <a> elementer.

PS: han heter Arve, ikke Arne, så vidt jeg forstår...

Jeg har en guide lenger oppe som forklarer hvordan man får :hover på annet enn <a> i IE, og jeg kommer til å lage en norsk letter versjon av guiden + en generator når jeg har satt meg inn i dette med .htc filer....

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...