Semikolon Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 som sikkert ein del her veit, går det an å gjømme og vise element (bilder, divs, spans etc) med display: none/block (og kanskje andre ting?) dette virkar i IE opera og mozilla (++?) I internet explorer (6) og opera (7.23) går de fint an å veksle mellom å vise og gjømme med elementnavn.style.display='none/block', men dette virkar ikkje i Mozilla! (Firefox og 1.7) finst det andre alternativ? takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 <div id="foo">... <a onMouseOver="document.getElementById('foo').style.display='none';">... dette skulle da virke, men jeg har ikke tid til å teste. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 hva med: #hide { display: none; } #hide:hover { display: block; } hvis det er når musa går over det skal endres da riktignok... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 http://css.absentvoid.com/norsk/index.php?guide=bildelenker <= Bruk den/dei metoden/-ane om du skal lage mouseovers Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 :hover fungerer bare med <a>-elementer i IE, med mindre du bruker denne metoden (som jeg ikke har testet enda, men som virker genial...) Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 (endret) det virkar som dette problemet er berre med style taggen og berre i mozilla. funkar helt fint i IE og i Opera med både style og andre ting (som src i bilde) men ikkje med style i Mozilla (både 1.7beta og Firefox 0.8) har prøvd både med onclick og onmouseover på både knappar og "anker", men det vil absolutt ikkje virke i Mozilla. diven/spanen skal gjømmast/visast av trykk eller hover på et ant element dette er koden eg brukar akkurat no til testing: <span name="test" id="test" style="display: none">text</span> <input type="button" value="test" onMouseOver="test.style.display='block'" onMouseOut="test.style.display='none'">gjøm/vis</a> virkar som sagt ikkje i Mozilla EDIT: LOL, vart vist litt mange "virkar ikkje i Mozilla" Endret 22. april 2004 av Semikolon Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Ikkje bruk Javascript rollovers! Er en grunn til at eg laga tutorialane mine Lenke til kommentar
Tobba Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hva er egentlig fordelen med å bruke css rollover isteden for javascript rollover?? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hva er egentlig fordelen med å bruke css rollover isteden for javascript rollover?? Ikke alle har aktivert JavaScript i sin nettleser, ergo blir dem utelatt.. CSS derimot, funkerer hos alle.. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hva er egentlig fordelen med å bruke css rollover isteden for javascript rollover?? Hva er egentlig poenget med å blande inn JavaScript til å gjøre noe så simpelt som hover? Når man uansett bruker css til alt annet layout hvorfor ikke slenge på noen få linjer til der istedenfor å blande inn ett annet språk? JavaScriptet må lastes på nytt for hver link, css laster man bare når man går inn på siden og hvis man er smart nok til å bruke externt stilsett så laster man det ikke på nytt for hver side man er innom... Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 (endret) okay.. har absolutt ikkje prøvd å lære meg nåke CSS enda, så eg får prøve tutorialane til Arve Takk for all hjelp! EDIT Åy unnskyld Arve.. tenkte litt feil der.............. Endret 23. april 2004 av Semikolon Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) kommer ann på hva som skal påvirkes av rolloveren.... som sagt takler IE bare anchors med :hover i css... Se menyen min på min lille green machine på sida mi, så skjønner du hva jeg mener. Dette er teit å putte inn i <a> elementer. PS: han heter Arve, ikke Arne, så vidt jeg forstår... Jeg har en guide lenger oppe som forklarer hvordan man får :hover på annet enn <a> i IE, og jeg kommer til å lage en norsk letter versjon av guiden + en generator når jeg har satt meg inn i dette med .htc filer.... Endret 23. april 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 okay.. får ta en kikk på CSS og behaviors.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå