esben86 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Har et MSI k8t hovedkort , fikk det sammen med prossesor + litt andre ting idag, men jeg kjøpte ikke ny ram. Leste den ramgauiden og så på hva som var ok for mitt hovedkort og veit at jeg ikke har noen av de delene, men... Vil feil si at ytelsen blir dårligere, eller at jeg ikke får starta maskina i det hele tatt? Får ihvertfall ikke starta den nå, spurte om jeg hjelp tidligere på en annen post men fikk ikke noe svar så jeg lagde en ny.. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Skjønner ikke helt hva du vil fram til her. Har du ikke ram? Eller har du ram, men maskinen vil ikke starte? Tror du må skrive litt mere om hva slags hardware du har og spesifisere problemet litt bedre Lenke til kommentar
esben86 Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Hovedkort: MSI K8T Prosessor : AMD 64 3000 eller noe Ram : PC 2100 512 noname 2 disker : 160 og 40 gig helt vanlige grafikk : gf4 ti4600 Alt begynte med at jeg idag fikk nytt hovedkort, prosessor og ny disk (som står ovenfor), før hadde jeg amd athlon xp2400, er ikke helt sikker på hovedkortet ,men det noe som passa med xp2400. Når jeg har satt inn de delene som jeg har nevnt ovenfor får jeg ikke noe bilde på skjermen i det hele tatt. Maskina får strøm og viftene går. Drar jeg skjermkabelen ut av skjermkortet får jeg no signal, setter jeg den inn igjen blir skjermen bare svart. Ingen pipelyder og ser ut til at ingenting henger seg opp. Har prøvd 3 skjermer og 3 grafikk kort men samme problemet oppstår uansett. Etter å ha lest litt begynner jeg å lure på om rammen skjærer seg helt med det nye, at jeg ikke kan bruke pc2100 sammen med det jeg nettop har kjøpt? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Om rammen virka på det andre kortet er det ikke den, du kan godt brukr 2100 ram det eneste som skjer er at du får litt dårligere ytelse. Prøv å resette kortet med den jumperen som er på det, men slå av all strøm først, er du usikker les manualen. Forresten: Velkommen til forumet. Endret 22. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hovedkort: MSI K8T Prosessor : AMD 64 3000 eller noe Ram : PC 2100 512 noname 2 disker : 160 og 40 gig helt vanlige grafikk : gf4 ti4600 Alt begynte med at jeg idag fikk nytt hovedkort, prosessor og ny disk (som står ovenfor), før hadde jeg amd athlon xp2400, er ikke helt sikker på hovedkortet ,men det noe som passa med xp2400. Når jeg har satt inn de delene som jeg har nevnt ovenfor får jeg ikke noe bilde på skjermen i det hele tatt. Maskina får strøm og viftene går. Drar jeg skjermkabelen ut av skjermkortet får jeg no signal, setter jeg den inn igjen blir skjermen bare svart. Ingen pipelyder og ser ut til at ingenting henger seg opp. Har prøvd 3 skjermer og 3 grafikk kort men samme problemet oppstår uansett. Etter å ha lest litt begynner jeg å lure på om rammen skjærer seg helt med det nye, at jeg ikke kan bruke pc2100 sammen med det jeg nettop har kjøpt? Problemet er nok her noname ram'en din. Jeg ville nok prøvd en annen brikke (må nesten være kvalitetsram (dvs. twinmos og oppover)). Nye chipset setter nye krav for å opprettholde hastigheten, og her skjærer det seg. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 En ting til; Her bør du ha en strømforsyning på 300 watt ++++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå