Gå til innhold

Problemer med video capture GeForceFX 5950

Anbefalte innlegg

Jeg har et Gainward GeForceFX 5950 VIVO som nå prøver å bruke til å ta opp fra en videokilde(VCR). Jeg bruker scartkabel på VCRen og kobler lyden inn på inline inngangen på hovedkortet på PCen. Jeg har mulighet for både s-video og composite video inn på skjermkortet. Problemet er at jeg kun får sort bilde inn i redigeringsprogrammet jeg bruker (Pinnacle Studio 8 SE og Ulead 7 SE). Lyden er ikke noe problem. Det merklige er at når jeg velger i redigeringsprogrammet at innkilden skal være composite (og da selvsagt bruker en composite kabel), så blir får jeg bare sort skjerm. Velger jeg derimot s-video som kilde, men bruker fortsatt composite kabel, så får jeg et sort-hvitt bilde. Bruker jeg en s-video kabel, så får jeg et sort-hvitt bilde når jeg velger s-video som innkilde, mens jeg får sort skjerm hvis jeg velger composite som input. Jeg har forsøkt både PAL og NTSC på begge innsignaler. Jeg har testet flere ulike kabler og scartkontakter, og jeg har lastet ned nyeste VIVO driver fra nVidia. Noen som har en mulig løsning for dette? Jeg kan kanskje teste med en annen videokilde en den jeg bruker?

PC specs:

P4 2,8 Ghz

Asus P4C800

2x512 Twinmos DDR 3200

Gainward GForceFX 5950 256MB Ultra VIVO

200 GB WD

Plextor DVD-brenner

Windows XP Pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...