Mr.Hassan Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Hei. Eg bur i eit hus(les:hybel)med ein telefonautomat.Der telefonkontakten er utanfor automaten.Så eg kontakter han eg leiger hybelen av og lurer på om eg kan få lov til å bruke linja til å kople meg opp mot nettet.Han bruker lang tid før han kontakter Bravida.Og bravida bruker lang tid på å svare.Så sa han eg leiger hos at ein fyr på bravida at det var vanskelig å få til på grunn av sikkerheten(!).Og det er det eg ikkje skjønner om linja er open (les:ikkje bare sperra for bruk av telefonautomat)så skulle eg ha like mykje sikkerhet som ein annan privat person som kopler seg opp ved telefonlinja i huset sitt.Kan ha spessifisert rekning slik at når eg kopler meg opp med eit vist brukernamn/passord og eit vist node nummer så blir det fakturert ei rekning for eksempel ein gang i månaden.Så sa han eg leiger hybelen av at det skulle komme ein fyr i bravida slik at eg kunne spør han kvifor sikkerheten ville/blir svekka. Han har ikkje komt..Lenge sidan det var avtalt at han skulle komme..(les:veker/måneder) Lurte på om noen av dykk på forumet skjønner kva som kan gjere at sikkerheten skulle bli svekka. Men,får vel kanskje ta ein tur til bravida å spørre sjølv.Da får eg forhåpentlig vis eit svar gansk raskt. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Det er vel ikke noe problem det. NextGenTel krver jo bare at det er en telefonkontakt i huset. Trenger ikke være noe abonnement på telefon. De bruker bare ledningene i kontakten. Sikkerhetsmessig har det ingenting å si. Bravida kan da strekke en ledning fra kontakten til telefonen og inn i din leilighet. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 31. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2001 Hei JarleW. Eg regna ikkje med at det skulle være eit problem.Men,når han eg leiger hos snakka med Bravida hadde ein person der sagt at det blir vanskelig på grunn av sikkerheten(!). Og at sikkerheten skulle være eit problem skjønner eg ikkje.Så da lurte eg på om noen her på forumet viste om noko som svekka sikkerheten. Så eg får nok ta kontakt med fyren på Bravida som kom med den uttalelsen og høre kva han meiner som gjer at sikkerheten blir svekka. Sjølv ser eg ingen problemer med ei slik løysning. Men,å kople seg opp via 56modem blir kanskje litt dyrt i lengden så eg bør kanskje vurdere student adsl for 550 nok pr. mnd.Det vil bli i underkant av 35nok per dag for å være oppkopla(forutsett 12mnd bindingstid. Takk for tilbake uansett :wink: Eg må ta kontakt med Bravida uansett. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Hvordan gikk denne saken? Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hva slags folk monterer telefonautomater i hybelen sin ? (utleiere altså) Det utsagnet til Bravida om sikkerhet er nok intet å bry seg om. De har ikke peiling på hva de driver med uansett. Sikkerheten på PC'en bestemmer du på maskinen, ved f.eks FW og antivirus. Skaff deg en adsl linje du Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 En av grunnene til at de snakker om sikkerhet er at det går en del tillegssignaler til og fra telefonboksene. (Bla info om teleskritt, kredittkortdata, statusmeldinger osv). Disse signalene ligger over, og under det vanlige frekvensbåndet for telefoni (300-3000Hz hvis jeg husker rett). Derfor kan det rett og slett være sikkerheten ved å koble til annet utstyr til kontakten / koble i fra automaten. (Eller at de er redd for at du skal svindle de på en eller annen måte, da de ikke vil ha tilsvarende kontroll på tekeskritt m.m) Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Hei Dan Hansen! Vel,eg gadd ikkje få internett oppkopling på hybelen..No har eg flytta. Ein venn eg kjenner skal få adsl oppkopling i oktober. Og han sa at eg kunne få ha maskina mi ståande hos han gratis.. :wink: Hei B|2bb3r! Å svare på kva folk som installerer telefonboksar på hyblar er kanskje ikkje så lett.Men,eg regner med det var installert før mobiltelefon vart allmanns eige..Så i steden for å være redd for å bli svindla for penger..Installerte utleigere telefonboks.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Hva med modem av veldig gammel type da. Disse som man la telefonrøret på. Finnes sikkert noen av dem rundtomkring, neppe mange men alikevel. Vil det funke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå