Gå til innhold

HaXoR språk


Anbefalte innlegg

Synes det er like ille. Skjønner ikke en dritt av det, og jeg har ingen planer om å lære meg det heller, da jeg har lært å skrive normalt.

Pokker, ikke en eneste skrivefeil! :green:

Joda det er det! hehe :green:

 

"da"? "da jeg har lært å skrive normalt"??

 

Det er ikke bare deg. Jeg har sett rundt om, og "alle" bruker "da" når de burde bruke "fordi" eller "på grunn av at", "ettersom" o.s.v.

 

da = betegner fortid. eksempel:

 

"Da vi var i spania sist år, spiste jeg mye is."

 

Da i den forstand swag bruker det er mye brukt muntlig, men har liten plass i tekstlig form...

 

 

Og ja, "hacker" og SMS språk er det verste som finnes. det suger så inni HEL at jeg får lyst til å spy.

 

når det gjelder SMS, hvis man har prediktiv ordbok på telefonen, så tar det ikke mer tid å skrive fullstendige setninger enn sms setninger. faktisk mindre, fordi/på grunn av at/ettersom man ikke trenger å trykke mer enn en gang for hver bokstav..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er like ille. Skjønner ikke en dritt av det, og jeg har ingen planer om å lære meg det heller, da jeg har lært å skrive normalt.

Pokker, ikke en eneste skrivefeil! :green:

Joda det er det! hehe :green:

 

"da"? "da jeg har lært å skrive normalt"??

 

Det er ikke bare deg. Jeg har sett rundt om, og "alle" bruker "da" når de burde bruke "fordi" eller "på grunn av at", "ettersom" o.s.v.

 

da = betegner fortid. eksempel:

 

"Da vi var i spania sist år, spiste jeg mye is."

 

Da i den forstand swag bruker det er mye brukt muntlig, men har liten plass i tekstlig form...

 

 

Og ja, "hacker" og SMS språk er det verste som finnes. det suger så inni HEL at jeg får lyst til å spy.

 

når det gjelder SMS, hvis man har prediktiv ordbok på telefonen, så tar det ikke mer tid å skrive fullstendige setninger enn sms setninger. faktisk mindre, fordi/på grunn av at/ettersom man ikke trenger å trykke mer enn en gang for hver bokstav..

Som sagt, det er noen år siden jeg hadde norsk-timer. Poenget mitt var at det burde være mulig å skrive fullstendige setninger. Noen små leifer her og der spiller ingen rolle, så lenge andre i det minste har mulighet for å forstå det man skriver. :)

Lenke til kommentar
Hva slags forskjell skal muntlig og skriftlig "da" ha?

Jeg synes "da" passer utmerket, og ser profesjonelt ut i slike sammenhenger.

Er mulig jeg tar feil i at det ikke er en feil, men, men.  :roll:

det er ikke forskjell på muntlig og skriftlig "da" nei, dvs. muntlig bruk av "da" slik jeg demonstrerte er alikevell feil, men det blir brukt slik av mange..

 

for å si det slik, men jeg tror enhver norsk lærer som er verd 5kr ville tatt frem den røde pennnen :)

 

swag: ville bare være litt morsom, samtidig som jeg tok ut litt frustrasjon på div. språkbruk her på forum ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alle som spiller CS er høfflige og saklige. En typisk samtale i mellom to mens de er døde er ofte noe i denne duren:

 

¤BRILLE WAS KILLED BY JONAS¤

Brille: Oi, dæven gitt. Der ble jeg skutt. Er ikke så dårlig han jonas.

Oluf: Tja, du er jo ikke så altfor dårlig du heller, jeg fikk med meg det ene hodeskuddet du skjøt, og det var nydelig.

Brille: Takk Oluf, jeg prøver så godt jeg kan.

¤JENS HAS JOINED THE GAME¤

Brille: Hei jens, deg har jeg ikke sett her før, hvordan går det?

Jens: Jo bare bra du. Hva er stillingen?

Oluf: CT vinner nesten hver runde, men det gjelder ikke å vinne, men å delta.

Brille: Og lagspill og samarbeid. Og bli kjent med nye mennesker.

Jens: Det er helt sant det Brille.

Oluf: Jens; når neste runde begynner kan jeg godt kjøpe en Colt til deg. Jeg klarer meg godt uten vest en runde.

Jens: Flotters! :)

 

---------

 

Det er heeeelt sant.

ROFLMAO

 

:thumbs:

Lenke til kommentar

Alle som spiller CS er høfflige og saklige. En typisk samtale i mellom to mens de er døde er ofte noe i denne duren:

 

¤BRILLE WAS KILLED BY JONAS¤

Brille: Oi, dæven gitt. Der ble jeg skutt. Er ikke så dårlig han jonas.

Oluf: Tja, du er jo ikke så altfor dårlig du heller, jeg fikk med meg det ene hodeskuddet du skjøt, og det var nydelig.

Brille: Takk Oluf, jeg prøver så godt jeg kan.

¤JENS HAS JOINED THE GAME¤

Brille: Hei jens, deg har jeg ikke sett her før, hvordan går det?

Jens: Jo bare bra du. Hva er stillingen?

Oluf: CT vinner nesten hver runde, men det gjelder ikke å vinne, men å delta.

Brille: Og lagspill og samarbeid. Og bli kjent med nye mennesker.

Jens: Det er helt sant det Brille.

Oluf: Jens; når neste runde begynner kan jeg godt kjøpe en Colt til deg. Jeg klarer meg godt uten vest en runde.

Jens: Flotters! :)

 

---------

 

Det er heeeelt sant.

ROFLMAO

 

:thumbs:

hva er så morsomt med dette ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå føler jeg ikke at det er riktig av meg å snakke på vegne av alle Cs-spillere der ute, men:

 

Jeg kjenner meg veldig godt igjen! :yes:

 

Her forleden dag ble jeg truffet av et velplassert hodeskudd og jeg følte da at det var på sin plass å gratulere den heldige mannen :p

 

De to neste rundene kom jeg å miste en granat i fanget på ham. Å du å du som vi lo :p

 

 

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...